Tips, ervaringen & aanraders

Tof! Hier ook samen slapen. Niet per se met een doel, maar ik ben een liggend buffet (borstvoeding) en op die manier kon/kan ik tenminste doorslapen

2 likes

Ja hier ook open bar haha!

Maar oh ik hou er van! Dat warme baby lijfje tegen je aan, heerlijk! T. Is nu 1, maar nog steeds baby voor mij haha

3 likes

Aaah shit, heb t net 15 minuten geleden besteld met de tip die @Tessa gaf over Spydeals!

Zelfde bedrag korting toch?

Was er een vraag over cosleepers trouwens? Want wij hadden een BEDNEST (niet te verwarren met baby nestje!). Prachtig maar
 zijkant had ik er al snel uitgesloopt en met matras opgevuld.

Daarna hebben we van een ledikant een cosleeper gebouwd. We hadden de Mega Mazzel dat onze kidsmill ledikant exact de hoogte van onze boxspring was. En niks hoefde op te hogen daardoor!
(Zo dus: https://www.onlineopvoeden.nl/single-post/Zelf-een-co-sleeper-maken-Ikea-hack)

Ik had zo’n Bednest gehuurd. Wat een kolere ding.

1 like

Ik heb ineens bedacht dat ik een lijstje wil maken met spullen die we nodig hebben (of die ik gewoon wil), maar zie echt door de bomen het bos niet meer.
Ik wil zo min mogelijk kopen. Als we toch iets anders nodig hebben, kopen we dat na de bevalling wel. Heeft iemand een lijst met een echt de basisspullen?
Ik raak bijv. al helemaal in de war van al die slaapspullen, haha.

ff de site van je kraamzorg checken!

Neeeeeeeee. Ik slaap ook bijna elke avond samen. :smiling_face_with_three_hearts: kind is 8,5 maand! Die periode is relatief kort, dus ik geniet er extra van.

2 likes

Ohja, goede! Dom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, maar ik denk wel aan meer dingen niet de laatste tijd, haha.

Oh trouwens, mijn moeder heeft aangegeven graag een groot cadeau te willen geven voor de baby.
(‘mag wel een paar honderd euro zijn’
Doe even normaal mam, dat ga je echt niet doen, hoor
‘dat bepaal ik zelf wel, het is mĂ­j́n kleinkind’
:sweat_smile: )
Dus die Artipoppe komt dichterbij :heart_eyes:

17 likes

Neeee het is echt goed!

Hier heb je nog wat leesvoer om je te sterken, maar durf te Googlen! Je vindt legio positieve kanten! Ook voor de borstvoeding :heart:

Kun je een zoogdier wat haar jong meteen 4meter verder op legt :)? Het is logisch dat je het fijn vindt!

3 likes

Heel erg bedankt, superfijn met je aanvullingen erbij!

1 like

Hij was alleen makkelijk omdat je m makkelijk mee kon nemen. Wij hebben m tweedehands gekocht.

En met de zijkant er uit een handige co!:joy:
Maar die zijkant zelf is keihard en kost je je halve matras. Maar toen had ik op insta een foto gezet ervan, en met de zijkant er uit. Werd ik door bednest op m’n vingers getikt dat het absoluut niet veilig was zo, en zij hier niet getagd diende te worden haha

Handig je eigen aanvullingen erbij!

Ik las het op een kraamlijst die ik thuis heb ook, en wellicht is het een hele domme vraag.
Maar wat is het verschil tussen een hydrofiel en een spuugdoek?
Moet je echt 2 aparte dingen hebben of kan je een hydrofiel ook gebruiken om het spuug mee op te vangen/af te vegen :stuck_out_tongue:.
Voel me bij sommige dingen echt zĂł ontwetend

Voor na de bevalling vond ik oude handdoeken fijn. Voor afdrogen enzo, als je nog eh soort stortvloed bloed vloeit

ik heb gewoon in de family app gegooid.

Wilde daar m’n hotel kwaliteit handdoeken (in licht grijs hahaha) niet voor wagen

2 likes

Ik heb 0 Spuugdoekjes. Alleen hydrofiel en dat kan prima! Niks gemist

1 like

Sowieso is alles van Baby’s Only super goede kwaliteit. Hier is bijna alles van dit merk. Super mooi, klassiek en blijft heel mooi ondanks alle wasbeurten.
Ben nog het meeste van de voetenzak, vooral als je een winter baby hebt. Deze 2 winters lang bijna elke dag gebruikt.

Heb er al veel over gelezen en zie ook steeds meer onderzoeken verschijnen die deze voordelen bevestigen! Inmiddels uit interesse, de eerste weken uit angst. Kon pas echt weer lekker slapen na het lezen van een unicef flyer over Co sleeping.

2 likes

@Fishing @Suikerklontje

Thanks! Denk dat ik het maar gewoon even afwacht. Is natuurlijk ook zo bijgekocht, dat vergeet ik nog weleens

Het liefst koop ik alles van te voren. Maar dat is natuurlijk totaal onnodig.