Luier en romper! Maar zoals gister had ik alleen een luier gedaan
Wij hebben een drukke baby en ze sliep al sinds dat ze 2 weken was ingebakerd (eerst piep, daarna mini). Elk slaapje, dus ook overdag.
Toen echt een uitkomst want ze was/is zooooo druk. Maar nu wel echt spijt want het afbouwen is de hel omdat ze echt niet anders gewend is. En nu kan ze al draaien in de slaapzak dus moeten we wel (hadden we al eerder mee moeten beginnen maar tsja…)
Vliegen ging top! Alleen maar lachen en vrolijk. Na de drukke dag een oververmoeid kind, maar ze deed het echt super. Draagzak was ook ideaal
Ik baker N. ‘s nachts in en als ze overdag in bedje slaapt baker ik haar ook in. Met 6 weken sliep zij ook nog niet vaak in d’r bedje (nu nog steeds niet trouwens, ze is 10 weken). Als ik ergens heen ga met de wagen baker ik haar niet in, in de wagen slaapt ze meestal toch wel.
Kan je haar niet heel strak instoppen onder een lakentje? Dan baker je haar niet in, maar ligt ze wel goed strak met haar armpjes langs haar lijf en kan ze minder maaien. Hielp hier wel heel goed de eerste periode en kun je eventueel ook toepassen in de kinderwagen (als het tenminste niet zo bloedheet is ) Wat bij ons ook nog hielp, maar toen was hij al wat ouder en het weer niet zo warm, was een slaapzak met wat dikkere mouwen. Dan maaien ze ook een stuk minder, maar zijn ze niet ingebakerd. Dat heb ik overdag ook wel meerdere keren gedaan.
Wij hebben de piep bewust alleen 's nachts gebruikt ondanks dat ook hier eigenlijk alleen hazenslaapjes gedaan werden (en nog trouwens haha). Bij ons kinderdagverblijf mocht de piep ook niet gebruikt worden, dus was wel blij dat ik het niet gedaan had…
Ik heb zelf nooit ingebakerd. Maar L heeft ook een lange periode gehad dat hij overdag alleen maar op mij wilde slapen. Zodra ik hem weg legde was hij weer wakker. Ik ken wel meer mensen bij wie dit ook zo was. 6 weken is nog zo jong, dat ik het niet gek vind dat ze overdag graag geborgenheid zoeken bij hun ouders.
Niet heel handig, je kunt weinig doen, maar ik heb er maar gewoon aan toe gegeven. Je kunt misschien ook een draagzak proberen?
Heeft iemand tips tegen maagzuur? Ik heb een tijdje omeprazol geslikt op recept. Maar de bijwerkingen werd ik niet heel vrolijk van. Laatste maand eet ik rennies als snoepjes, maar dat helpt me niet genoeg nu.
Wij mogen voor de geboorte van onze zoon een cadeau uitzoeken. Nu zou ik het leuk vinden om iets tijdloos te kiezen, iets wat je nooit weg doet en waar kleinkinderen bij wijze van spreken ook weer mee spelen. Maar vind het zo lastig (luxe probleem I know). Voor een meisje zou ik het wel weten, mooie houten poppenwagen of poppenhuis (kan ook voor jongens, dat weet ik) Mag rond 100 euro kosten. Ideeën?
Schommelstoel, hobbelpaard, hobbeldier
Nog drie weken tot verlof, ga door tot 36 weken als alles goed blijft gaan. Tijd gaat echt snel.
Ik vind een houten speelgoedkist een goed idee idd.
Ja zo’n kist is heel mooi en waardevol. Wij hebben hem met ons geboortekaartje erop. Zo mooi!
Een houten garage, treinbaan?
Vraagje aan de wat doorgewinterde mama’s: is het zinvol om een tweede exemplaar te kopen van een knuffel?
Ik heb de perfecte knuffel voor J gevonden, maar die is waarschijnlijk maar kort te koop (onderdeel van een collectie). Over een jaar zal ik deze niet meer kunnen kopen. Is de kans op vermissing / stuk knuffelen / andere tragische ongevallen groot genoeg om sowieso al een tweede te kopen?
Dank @Mhysa en @Bathwater !
Ik heb regelmatig op FB oproepen voorbij zien komen van wanhopige ouders die een bepaalde knuffel niet meer konden bij kopen als een knuffel verloren was gegaan, en dergelijk klein leed wil ik inderdaad voorkomen.
Dan ga ik zorgen voor een back-up knuffel!
Dat sabbelen doet J trouwens ook. Ze heeft een knuffeldoekje dat favoriet is, en daar sabbelt ze op. Aan een speen heeft ze sinds ze een maand of 7 was geen behoefte meer, maar sabbelen op knuffelboekjes / knuffeldoekjes / laken / slaapzak of zelfs haar mouw doet ze wel. Is dat normaal gedrag?
Zou het risico niet lopen! Is ook fijn als ze heel ziek zijn en spuugongelukjes hebben. Dan zijn ze al zo verdrietig en zonder favo knuffel is t dan helemaal sneu. Wij hebben nu 4 konijntjes. De eerste twee zijn goed gesleten omdat we die steeds hebben afgewisseld net als @Bathwater zegt. Die andere twee zijn haar nog te nieuw dus die slingeren nu bij ons in bed rond haha. Zou ze dus gelijkmatig laten slijten door ze iedere met bijv het beddengoed of pyama ofzo mee te wassen.
Een van mijn kinderen heeft als bijna Sabbel… Nooit een speen gewild, maar sabbelde werkelijk aan ALLES. Hij is inmiddels een kleuter, sabbelt niet meer en lijkt verder vrij normaal
Ik heb voor mijn vriend (vader to be) als vaderdagcadeau zo’n box besteld:
Hij is niet heel cheap dus kan me voorstellen dat het voor mannen die al wat langer vader zijn misschien een tikkeltje overdreven is, maar ik wide gewoon graag iets leuks/speciaals voor zijn eerste (on)officiele vaderdag.
Linkje: https://hipenmamabox.nl/winkel/hip-papa-box/hippapa-special-dinnerdate-with-dad/
Thanks voor deze tip! Wij doen eigenlijk niet aan vaderdag/moederdag, maar dit vind ik wel een leuk geintje om voor ons alle drie te kopen haha.
Bedankt voor de tip. Ik zit nu ook op de site te kijken. Was niet van plan iets te kopen, maar dit is grappig en bruikbaar
@Tunnelvisie als echte expert en de rest als ervaringsdeskundigen: is er iets dat er tegen spreekt een draagzak tweedehands te kopen? Wij proberen zo weinig spullen als mogelijk nieuw te kopen, maar ik vraag me af of er in dit geval iets tegen spreekt?