Tips, ervaringen & aanraders

Ligt er misschien aan waar je woont, maar ik woon buitenaf en ben erg gelukkig met mijn elektrische moederfiets.

1 like

Welk merk heb je? Er zijn weinig elektrische fietsen waar een kinderzitje op kan toch?

Ik ben ook aan het kijken naar een moederfiets, maar wel een betaalbare. Iemand hier ervaring met de Spirit moederfiets?

De Stella Fiore!

Ik heb ook de gazelle miss Grace. Altijd heel goed gegaan, zowel voor als achter op. Alleen je hebt geen bagage drager, dus je moet een stoeltje achter op kopen met een zadel bevestiging. (yepp bijvoorbeeld)

1 like

Zover ik weet kun je meestal prima een bagagedrager op een fiets laten monteren. Gewoon even vragen bij een fietsenmaker.

1 like

Als ze bij een DM komen: Kaufmann kindercreme. Verder koop ik er graag Balea billendoekjes, talkpoeder van Penaten en potjes fruit van Hipp en Bebivita.

1 like

Luiers van de dm!!

1 like

Schijnt tegenwoordig best mee te vallen.

Ik vind de babylove sensitive billendoekjes echt chill. En de babylove billencreme (groene tube)

1 like

Ze zijn wel fijn vind ik!

Wij hebben een Aerosleep set en zijn er erg tevreden over.

1 like

Ja die zijn precies vochtig genoeg! Wij kopen ze groot in als we er zijn. :blush:

Ik heb juist bewust geen moederfiets gekocht, maar een gewone, nieuwe gazelle, omdat ik er ook vaak mee naar mijn werk fiets, dus zonder kind. De kinderzitjes passen er overigens prima op.
Mijn ervaring met moederfietsen is dat die namelijk een stuk ‘zwaarder’ zijn dan gewone fietsen. Wanneer je dus veel fietst zou ik misschien eerder kiezen voor een gewone fiets.

Voor iedereen die een beetje houvast kan gebruiken bij het naar bed brengen of ritme creëren voor je baby. Dit is een artikel van de kinderafdeling van het Isala ziekenhuis in Zwolle dat ik echt héél goed vind: https://www.isala.nl/patientenfolders/6121-ritme-en-regelmaat-voor-uw-baby/

Hebben wij heel veel aan :slight_smile: vooral omdat wij het moeilijk vinden als de mini ligt te piepen in z’n eigen bedje (vinden we dan meteen zielig). Misschien heeft iemand anders er nog wat aan!

6 likes

Ik had deze ook gelezen en het heeft mij veel geholpen! Ik moet nu echt op mijn handen zitten als ze gaat huilen maar ik herken nu gelukkig het jammeren huilen en het echte huilen. Ook haal ik haar niet meer steeds uit bed. Het is echt een goed artikel!

1 like

Haha ja wij ook zo erg :crazy_face: is dit huilen? Nee he? Of vind jij van wel? Nee het is gestopt. Oke nu gaat ie weer. Ga jij?

Mijn vriend zei gisteren zelfs, toen ie een beetje huilde: zie je wel, hij vindt het eng in het donker :weary: (maar toen had hij het artikel nog niet gelezen haha)

1 like

Maar ligt jullie kindje dan nu de hele dag (boven) in zn bedje?

Maar jouw kindje is toch echt net geboren?
Ik vind dat dan best snel om dit toe te passen. Juist de eerste weken vond ik (en baby) het heel fijn om zoveel mogelijk samen te zijn. Maargoed, ik heb mijn baby ook letterlijk overal mee naar toe genomen (die sliep met 3 maanden midden op tafel terwijl wij uit eten waren). Overigens nooit slaapproblemen met haar gehad, ze is nu 13 maanden.

10 likes

Hmmm mijn baby kan gerust 2 soms zelfs 3 uur achter elkaar wakker zijn. Mis ik dan echt alle signalen? Want hij is verder wel echt makkelijk en totaal niet huilerig

Edit; en ik vind het ook super fijn dat mijn baby af en toe een half uurtje bij mij op m’n borst slaapt. Of in de woonkamer in de box als er visite is. Anders blijf je hem ook zo naar de wieg slepen lijkt me? Nou ja misschien ben ik wel een beetje een egoïstische moeder maar dan kun je toch ook amper weg of ‘genieten’ van je baby
? Als ‘ie ieder uur weer de wieg in gaat.

1 like