Ik vond de kraamweek echt geweldig. Al was het ook wel zwaar soms natuurlijk. De eerste dagen was ik vooral bezig met de borstvoeding op gang krijgen. Had een superfijne kraamhulp waar we echt veel van geleerd hebben en met wie ik ook mijn angsten en zorgen kon delen. Ze stelde me altijd weer gerust.
Ik wilde het liefst elke dag bezoek maar dan wel alleen van mensen die dichtbij staan. En zo is het ook gegaan eigenlijk. Al floot de kraamhulp me wel eens terug omdat we teveel bezoekjes hadden gepland 
We hebben nooit mensen gehad die lang bleven plakken gelukkig. Al voelde ik me soms wel schuldig want veel van mijn vrienden en familie wonen best ver weg en dan moesten ze in totaal 3/4 uur rijden voor zo’n kort bezoek. Maar iedereen was super begripvol.
Wat betreft mensen bellen na de bevalling: ik had vantevoren gevraagd aan mijn ouders,zus,broertje en schoonouders of ze het wilden weten als de bevalling was begonnen of pas als de baby er was. We hadden afgesproken dat ik of mijn vriend zou appen als het was begonnen (ook als dat 'nachts zou zijn) en bellen na de geboorte. Uiteindelijk ben ik ingeleid dus toen ik hoorde dat ze mn vliezen zouden gaan breken heb ik dat laten weten aan mn familie en die zijn toen meteen in de auto gestapt (wonen op 2 uur rijden). Toen mijn zoontje er was heb ik eerst een uurtje ofzo samen met mijn vriend genomen en toen ging hij zijn ouders bellen en ik de mijne. Die waren dus al in het ziekenhuis maar dat wist ik niet. Het moment dat zij en mijn broertje en zus de verloskamer in kwamen gelopen zal ik nooit vergeten. Ik was zo blij om ze te zien en vond het heel bijzonder dat ze hem zo snel na de geboorte al konden ontmoeten. Mijn schoonouders en de broer van mijn vriend kwamen de volgende dag.

En ik denk met mij heel veel FF tantes

.
ik vond katoenen hoge onderbroeken (zeeman!) heel fijn. Als het maar redelijk strak en hoog zit zodat het niet op je wond drukt. Ook droeg ik veel van die stretch flaired broeken, die zitten gewoon lekker strak maar hebben geen knoopjes of randjes die kunnen storen. Dat draag ik nog steeds vooral, nu 4 weken later.
die mag je wel dragen.
ik deed ze last minute af en in de operatiejas van mijn vriend en die zijn we dus vergeten en kwijt. Zonde!