Tips, ervaringen & aanraders

Heeft een van jullie wel eens besteld bij van asten? Zie die website net en kende hem niet, maar ze hebben zulke gigantische kortingen. Te mooi om waar te zijn?

Onze maxi cosi hebben we daar besteld. Prima winkel zover ik heb ervaren.

1 like

Ja ik heb daar een buggy vandaan, allemaal prima gegaan!

1 like

@peyton @supermario , top! Bedankt!

Jij sport bij Vondelgym toch? Ik volg Sterkher op Instagram omdat ik nog een diastase heb en vroeg me af of jouw PT nog iets zinnigs kan zeggen over het herstel van je bindweefsel in je buik.
's ochtends is mijn buik nl bijna weer de oude, maar naarmate de dag vordert (en het bindweefsel verslapt denk ik), wordt ie een stuk boller

Mijn pt is even uit de roulatie dus ben op zoek naar iemand anders die me gerust kan stellen :wink:

Ik woon er naast. Het is een mega fijne en grote winkel. Als je in de buurt bent, de moeite waard om er heen te gaan. Bestellen zal geen problemen geven.

1 like

Klopt! Sterker nog, mijn schema is grotendeels gebaseerd op die van Sterkher. Ik ga je even een PB sturen!

2 likes

Ik vond het echt tegenvallen. Ik kon amper lopen na de keizersnede en had veel last. Maar toen het eenmaal beter ging, ging het ook heel vlot! Als (trap)lopen pijn doet of als je moet hoesten is tegendruk geven heel fijn. Ik duwde dan met twee handen een gevouwen handdoek op de wond. De eerste avond thuis heb ik liggen huilen in bed want ik had geen idee hoe hoe ik moest opstaan. Geen elektrisch bed wat omhoog en omlaag kan zoals @Puck al zei :sweat_smile: Maar uiteindelijk komt t goed!

2 likes

Hahaha oh God ja die bidon op de wc. Zóveel kraambezoek hier dat vroeg waar die bidon voor was hahaha! Één iemand dacht dat het poepen na de bevalling vast zo lang duurde dat ik tussendoor water wilde drinken hahahaha!

19 likes

Mijn oma heeft ook altijd zo’n fles op op de wc (aziatische gewoonte).
Mijn moeder had het eerder ook maar gebruikt nu vochtig wc papier.
Ik heb de gewoonte niet overgenomen.

Maar na de bevalling naar wc gaan is ook iets waar ik tegen op zie. Vooral als kraamhulp er is, kan niet poepen met ‘vreemde’ in huis. Denk dat ik het sowieso niet durf na de bevalling.

Het duurde bij mij ook echt wel een tijdje voor m’n bekkenbodem weer op kracht was. Heb soms echt naar de wc moeten rennen omdat ik poep gewoon echt niet goed kon ophouden. Of als ik iets te veel aan het wandelen was en het voelde alsof een tampon wat zakte. Had het toen bij de nacontrole nog laten checken maar was blijkbaar allemaal prima, vond dat echt super vervelend.

Even een positief poep- en piesverhaal.

Behalve wat branderig bij het plassen (wat na 2/3 dagen over was) heb ik eigenlijk nergens last van gehad. Poepen ging ook niet moeilijk ofzo.

4 likes

Dat stelt me wel wat gerust!

1 like

@Lichtknopje ja ik vond het poepen net zoals hierboven ook mega meevallen! Gewoon de tijd nemen en dan gaat het prima. Kraamzorg verzekerde me er ook van dat er niks ‘stuk’ kan gaan met poepen. Je kunt niet door je hechtingen door persen ofzo. Dat gaf mij ook wel goeie moed haha

1 like

@Lichtknopje ja het valt indd echt mee! Indd ook dat het zachter is, ik had echt in het ziekenhuis een paar uur na de bevalling al gepoept haha, en wist nu van vorige keer dat het echt mee viel!

En ik moet vaak s ochtends poepen, dus dan voelde ik dat ik moest en zei ik “ik ga douchen!” En dan zette ik de douche aan en ging ik ff rustig poepen, dan hoorde iig niemand me en dat voelt dat fijner ofzo?! :joy:

Einde TMI bye.

2 likes

Leek mij ook doodeng, durfde echt niet. Maar zelfs met knip viel me het reuze mee! Alleen plassen net na de bevalling djeeeezus alsof ik glasscherven piste

2 likes

Dat wist ik niet, dacht dat dat idd stuk kon gaan.

De verpleger was zelfs verbaasd / blij verrast toen ik vertelde dat ik de volgende ochtend zelf al geplast en gepoept had na een (spoed)keizersnede :joy:

Poepen ging juist supermakkelijk idd. Had nul controle en het floepte er gewoon zelf uit. Easy peasy. Beter dan nu.

Ik doe niet aan TMI.

2 likes

Same same. Geen enkele moeite, zelfs niet met 15 hechtingen. Poepen zonder douwen, I love it

3 likes