Too Good To Go / Overblijvers


Twee hele broden
Een half brood
2 luxe chocolade broodjes
2 koffiebroodjes
5 bolletjes
Een stokbrood

Ben er blij mee! Morgen een andere bakker proberen.

12 likes

Oehhh lekker! Ik had mijn bon voor vandaag geannuleerd en ga morgen halen :drooling_face:

1 like

Het idee is eten redden. Niet besparen.

Ik weet dat deze discussie al vaker is gevoerd maar ik erger hier nu weer aan dus wilde het even gezegd hebben.

15 likes

Oke maand geleden al haha maar moet toch even zeggen dat ik deze collage echt te leuk vind

Maar als er dingen bij zitten die ik niet eet of die al niet goed smaken als ik ze wil eten, dan is er toch ook geen eten gered?

Het gaat voor mij niet om besparen. Ik bedoel alleen dat het voor mij geen meerwaarde heeft op deze manier. Dan kan ik het beter voorbij laten gaan. Zodat het gered kan worden door iemand die er wellicht meer voor open staat.

Dat is het risico dat je loopt toch, dat er dingen bijzitten die je normaal niet eet? Het idee is dat je je horizon een beetje verbreedt daardoor. Het alsnog weggooien is iig niet het idee. Ik koop bewust geen bonnen van een aantal zaken omdat ik weet dat de kans groot is dat ik daar vlees ga krijgen. En dingen die niet goed meer zijn moet je gewoon aangeven bij TGTG. Dat hoort niet.

En prima dat je het dan nu niet meer doet. Het ging me alleen even om de reden waarom.

Het is sowieso logisch dat je enkel producten krijgt met de dag van vandaag, toch?

3 likes

Ja precies, daarom vraag ik me af waarom dat zo nadrukkelijk benoemd werd.

Vinden jullie dit 15 euro waard?
Let wel, we wonen in het noorden. Ik heb het idee dat de prijzen hier nog lang zo hoog niet zijn als in het westen.

@Banananana come in

Nouja zoals hierboven is gezegd, het draait niet om geld of om goedkoop eten. Het draait erom dat je eten opeet wat anders weggegooid zou worden.

3 likes

Klopt, alleen ze hangen er wel een bepaalde waarde aan. Anders hadden ze wel voor alles hetzelfde bedrag gedaan. Zodoende vraag ik me dat af.

Zou daar zo’n verschil in zitten tussen noorden en westen? Ik zou hiervoor in het westen ook geen 15 euro hoeven neerleggen en vind het dat ook niet waard.

Nou, de vorige keer dat ik zoiets vroeg kwamen er prijzen voorbij voor broden die wij hier niet betalen.

Ga er vanuit dat de broden ong 3 euro per stuk zijn. Croissants 1 euro ps en bolletjes 2 voor een zak? En ik weet niet wat er in het zakje zat, maar dat ook dan ong 2. Je komt dan op 12 euro uit.
Geen idee hoe duur de bon was, maar je bon heb je er wel uit

Dat klinkt goed zeg, zijn bonnen voor 't Stoepje voor een markt?

Ik had 3 hele broden, een half brood en 4 kaasstengels van Otten.

Ik werk bij een AH en wil mn baas ook overtuigen dat we ons moeten aansluiten. Nog even wat goede argumenten bedenken want ik vind dit echt een top concept.

6 likes

Ik heb net bij de bakker weer eten gehaald. Ik kreeg 3 broden, 4 bolletjes, opgemaakte koekjes en een chocolade croissant.
Ik ben tevreden dus :drooling_face:

3 likes

En vandaag bij een andere bakker:


2 halve broden
7 bruine sesambolletjes
5 harde broodjes
Een appelflap
2 gebakjes

Echt leuk dit! Werkt wel verslavend, zou morgen wel weer iets willen ophalen maar de vriezer is wel vol nu.

16 likes

Smatch doet sinds kort ook mee in België en ik dacht ik probeer het eens.

Voor €4,99 (er stond bij een waarde van €15) kreeg ik een potje ansjovis dat ik onmiddellijk heb weggegooid (stond bol en rook echt niet goed meer :nauseated_face: - houdbaarheidsdatum van vandaag) een klein pakje zalm en lasagne van come a casa beide met houdbaarheidsdatum van gisteren. Ik weet dat het erom gaat dat je voedsel redt en niet de waarde ervan maar vond dit toch best pover.
Heb het trouwens ook doorgegeven aan tgtg. Ik verwacht op zn minst producten die nog te eten zijn.