Traumatische momenten uit kinderfilms/ series

Ja en de Daltons zou ik ook zo graag weer eens willen kijken.

5 likes

Deze does the trick wel een beetje

4 likes

Vroeger had je ook een serie ‘Dag juf, tot morgen.’ En daar was een aflevering in van een jongetje waarin zijn cavia dood ging. Ik weet nog dat ik heb zitten huilen als klein meisje omdat ik het zo zielig vond.

4 likes

Oooh ja dag juf tot morgen <3 <3

1 like

Ik vond dat zooo leuk!

Van dezelfde makers en met hetzelfde (schattige) jongetje is Kinderen van Waterland. Keek iemand dat ook? Wij rijden regelmatig langs Broek in Waterland e.d. en altijd meteen dit liedje in mijn hoofd <3

5 likes

Die Repelsteeltje aflevering is echt de wortel van het kwaad. De reden van mijn jarenlange nachtmerries, doodsbang voor die gek. Nu ik het terugkijk vind ik het nog steeds gestoord. Ik heb het er nog wel eens over met mijn moeder: “echt waar mam Repelsteeltje was een psychopaat en scheurde zichzelf in tweeën en ik was nog maar 6 en dat liet je mij gewoon kijken!!!” Ik ben 34. Trauma’s I tell you

5 likes

Nog altijd trauma’s aan deze aflevering.
Sowieso was deze hele serie erg bijzonder vind ik…

2 likes

zoooo dit liedje brengt mij echt direct terug naar mn jeugd!!!

ik moet ineens denken aan het zakmes. iiiik ben pas 6. tom ik heb je mes

maar dat was niet heel traumatiserend verder

3 likes

Verbazingwekkend wat vroeger voor kindertelevisie moest doorgaan. Villa Achterwerk was eigenlijk ook heel apart

2 likes

Villa Achterwerk was echt super raar. Begreep toen al niet wat er leuk aan moest zijn voor kinderen

3 likes

Verknipte kinderen houden van verknipte televisie :raising_hand_woman:t2:

3 likes

Loenatik
Rembo en rembo
Theo en Thea
Mevrouw ten Kate
Achterwerk in de kast

Dat was toch fantastische televisie!

11 likes

Nooo vond het allemaal vreselijk haha

5 likes

Zo snapte ik Tik Tak als kleuter ook al niet. Erg creepy en als ik into conspiracy zou zijn had ik bezworen dat dit door het WEF werd gemaakt om kindjes te brainwashen en onder controle te houden. :crazy_face:

2 likes

Doet me denken aan deze traumatische aflevering met een kind in de wasmachine:

8 likes

17 likes

Ja dat al was echt heel vreemd. Ik heb nu het idee dat dat vooral gemaakt werd door studenten op de kunstacademie die lsd gebruikten ofzo. Ik kan me er niet eens zo gek veel van herinneren maar het was gewoon zo weird. Al helemaal als je het vergelijkt met dat kneuterige telekids enzo.

3 likes

Ik vond de jip-jips uit Sesamstraat als kind echt doodeng. Was echt bang. Mijn ouders moesten zelfs wegzappen en ik durfde de afstandbediening niet meer aan te raken.
Ik zal een jaar of 4 a 5 zijn geweest.

https://youtu.be/E_jmwW2NUSI

4 likes

Ik vond die man in Pipi Langkous, Koenraad, met zijn kleefpasta, echt een engerd als kind.

6 likes

Ik zag een keer een oude Klokhuis aflevering (schat 80’s / 90’s) waarin zo’n sketch drie vaste acteurs (o.a. Frank Groothuis) enkel gekleed in een huidskleurige string een liedje ofzo zongen.

Zou nu toch echt niet meer kunnen :sweat_smile: