Ik heb hierdoor jarenlang niet in het donker langs bruggen gedurfd en het zou zogenaamd 6+ zijn en stond op een dubbelvideo met een heel onschuldig verhaal.
Ik heb als kind de film Waterschapsheuvel, ofwel Watership Down, gezien en dat ging over konijnen. Allemaal leuk en aardig, maar er zat dus een moment in dat er 2 gingen vechten tot de dood en het bloed vloeide rijkelijk. Ik was een jaar of 9 en vond het verschrikkelijk.
Dit was echt mijn favoriete serie! Ik las ook alle boeken van Kippenvel en later nog een andere serie die voor iets oudere kinderen was, ik weet niet meer hoe die heet. Echt geweldig! Vroeger kon ik echt goed tegen spanning!
Oh deze ja!! Verschrikkelijk
Ik dacht eerst: Ja dat kon ook alleen maar in de 80’s / 90’s dat je kinderen zulke enge dingen voorschotelde.
Maar toen realiseerde ik me dat misschien over 20 jaar mensen hier hun trauma’s over de tekenfilmpjes van Kikker posten
Moest het even opzoeken maar het heette de sprookjeskast;
Met repelsteeltje die zichzelf in stukken scheurde
Minuut 18 zoiets…
eenoogje, tweeoogje en drieoogje;
bbrrr… doe even normaal joh. Durfde het bijna niet te kijken en krijg er nog helemaal kriebels van.
Dit keken wij op school in groep 2/3 ofzo?
Volgens mij deze:
Maar ik kan me de verhalen niet echt meer herinneren
Ik heb vroeger veel van RL Stine gelezen maar ik herinner me nauwelijks de verhalen helaas. Wel leuk dat je precies De Lifter post, daarvan herinner ik me namelijk wel iets met een vijver vol piranha’s op het eind
Nieuwe ouders en dan de aflevering met vampiers. Bep Brul en Martin van Waardenburg spelen gewoon hele geloofwaardige vampiers. Slaap er nog steeds niet goed van. Jammer dat het uit 2005 is, echt nergens meer terug te zien
Hahaha ja een soort afgelegen moeras met een huisje? En uiteindelijk was die meid de gevaarlijke gek en niet die jongen.
Haha ja voor zover ik me herinner zat er altijd wel een ‘verrassingselement’ op de laatste bladzijde.
Eindelijk dat vervloekte masker afgekregen en dan zet je broertje het op, veilig kunnen ontkomen aan een dorp vol zombies en in de auto verandert je hond ineens in een zombie, etc
Haha dat maakte die boeken juist zo spannend toch!
Hebben jullie ook die cheerleader reeks gelezen van r.l. stine? Nou die vond ik toch echt geweldig hoor vroeger. Had ook tig delen en steeds was er weer een cheerleader bezeten
Vanaf 6:38 ongeveer. Gaat over een kind die haar hoofd verloor in de wasmachine en vervolgens een nieuw hoofd moet uitzoeken. Nederlandse kinderseries waren behoorlijk vreemd
Wat een waardeloze kwaliteit…
Even offtopic maar ik snap echt niet waarom Nederlandse kinderseries uit de jaren '90 niet gewoon beschikbaar zijn op NPO. Ik wil bijvoorbeeld al heel lang Loenatik (de serie, de films zijn nog wel te vinden) terugkijken en het kan gewoon nergens.
Jaa die vond ik zo leuk. En ook de laatste klas serie
Ik heb een paar jaar geleden een hele stapel van die blauwe boekjes en fear street boeken gevonden voor een paar euro, meteen gekocht haha,
Loenatik was zo leuk. Keek dat altijd samen met mijn moeder
Dit weet ik ook en vond ik doodeng. Ik durfde dat programma nooit meer te kijken en zelfs het introliedje vond ik daardoor al eng.
Ik had altijd het idee dat ik als enige kind overal bang van was. Blij dat dit topic mij anders verteld haha.
Ik vond mathilde ook een enge film, met die lerares die zo’n kind opsloot in een soort martelwerktuig waarin die half vergast werd en onder dwang die taart moest eten enzo.
Teer zieltje ook wel hoor
Ik vond Madelief (zo ver ik het mij kan herinneren) wel een leuke serie, maar dat hoofd dat ronddraait in de wasmachine was luguber.
Ja echt hoor. Mijn kind kijkt de laatste tijd graag ik mik loreland (past ook wel in dit topic trouwens) maar de kwaliteit is idd niet om aan te zien op youtube.