Traumatische momenten uit kinderfilms/ series


Ik had een veel oudere broer die fan was van MJ, dus deze clip heb ik echt veel te jong gezien. Ik ben echt jaren bang geweest voor gelige ogen in het donker (komt ook weer terug in de video hieronder). Vroeger had je in Artis Jungle by Night; daar durfde ik ook echttttt niet in, want bij binnenkomst stond daar een scherm met foto’s van die nachtdieren met grote felle ogen.

En deze vind ik eerlijk gezegd nu nog naar om te zien. Weer die verdomde ogen in het donker dus, maar vooral die muziek en de manier waarop Doornroosje uit d’r ogen kijkt geven me nog steeds een wat ongemakkelijk gevoel.
3 likes

Er was een aflevering van de Teletubbies waarin hun stofzuiger (Noonoo?) hun dekentjes ging opzuigen terwijl ze sliepen en daarna vond ik die stofzuiger een beetje eng haha.

12 likes

Oh mijn god, dit ken ik ook nog. Heb hier echt heel vreemde dromen van gehad vroeger. Wauw, dit was ik echt volledig vergeten.

1 like

Ieh ja ben ook nog steeds bang voor de plaaggeest. Dat muziekje alleen al als hij in beeld kwam :frowning: zo naar

1 like

Ik heb naast Karbonkel dus ook nog altijd nachtmerries van de Speurneuzen, als die vleermuis dat muizenmeisje ontvoert. Dan begint al het speelgoed ineens te bewegen en dan pakt de vleermuis haar terwijl hij als een soort enge baby verstopt ligt in een wiegje…

Vanaf 1.30 ongeveer (kijken op eigen risico haha, ik vind het nog steeds eng!)

3 likes

Je had vroeger zo’n Nederlandse serie waarin ze een jongetje voor de grap in de wasmachine gingen stoppen en toen kreeg ie helemaal bloed op z’n hoofd. Vond dat ZO eng.

2 likes

Waarschijnlijk is de serie te oud voor de meeste mensen hier, maar ik vond de Moddermonsters (Under the Mountain) verschrikkelijk. Eind jaren 80 op zaterdagmiddag op tv. Volgens mij zaten er geen superenge scènes in maar was het vooral de spanning en de sfeer. Verder herinner ik me slijm en tunnels.
Zodra ik de tune hoorde zat ik al achter de bank.

Heb verder met mijn jongere broertje mee gekeken naar Alfred J Kwak en vond dat ook altijd een nare serie. Zo negatief. Kan me echt niet voorstellen dat er kinderen waren die daar graag naar keken.

De eerste film!!! Echt niemand die ik hierover vertel, kent die film. Maar ik vind hem zoooooo mooi, die muziek is ook zoooooo mooi (James Horner). Ik kijk hem altijd nog 1x per jaar en janken niet te zuinig. Zo lief met die diertjes.

2 likes

Kippenvel :sob:

5 likes

Hier was ik vroeger ZO bang voor :sob: Met name een aflevering waarbij die kip piano gaat spelen, maar die kan ik niet terugvinden.

4 likes

Niet echt een kinderfilm maar ik weet nog dat ik op een feestje was, denk dat ik 11 was of groep 7 of 8 of zoiets en dat die ouders dan een paar uur 's avonds weg waren. Toen gingen we scream kijken, die film met dat masker. Iedereen wilde dat maar ik was heel bang van horror en durfde dat natuurlijk niet te zeggen, want dat was niet stoer. Nou heb er wel een half jaar nachtmerries van gehad, zelfs zo erg dat ik heel lang bij mijn ouders in bed heb geslapen.

Het ergste was dat ik daarna ook nog heel lang bang ben geweest om 's avonds uit het raam te kijken of de deur open te maken. Dit is toen nog sterker geworden toen mijn nichtje en haar ouderd een keer op bezoek waren, we waren denk ik toen 13/14 ofzo. Zij had een oudere vriend en die belde aan en mijn ouders zeiden AmazoneSlash doe jij even open. Door die angst keek ik altijd eerst door de raam van de deur en ik zag niets. Ik maakte toch de deur open en toen kwam keek die vriend in een keer om het hoekje met dat masker op. Nou toen was mijn angst voor die film helemaal weer terug. Ik was sowieso een heel angstig kind in het donker, nu soms nog steeds last van.

3 likes

Aah dat was mn lieverlings serie :heart:

1 like

toen ik 7 was zag ik een aflevering van 12 steden 13 ongelukken over een slager die met zijn arm in de gehaktmolen kwam. ik ben nu 31 en ik ben het nooit vergeten.

Samenvatting

https://m.youtube.com/watch?v=381eeTBKXhE

5 likes

Katla, de draak uit de gebroeders Leeuwenhart, echt maandenlang bang voor geweest. Al was het in de film niet eens zo erg, was voornamelijk bang voor de versie uit het boek. Er zit een stuk (met illustratie) in, vlak nadat de broers 's avonds ergens zwemmen en dan weet je dat je de pagina erna (een glimp) van de draak in de verte ziet en dat het dan spannend gaat worden. Ooh, dat stuk moest mijn moeder altijd overslaan bij het voorlezen

edit, deze dus:

5 likes

Jaaa dat was het, omg zo traumatiserend was dit

4 likes

Er zaten een paar dingen in Sesamstraat die ik super eng vond, bijvoorbeeld deze muppets:
https://www.youtube.com/watch?v=IZJi_NStV9k&feature=share

En ‘Zeg nooit neus’
https://youtu.be/nUzEKIthRC0

En kennen jullie nog de film ‘de rode zwaan’? Die werd al serie uitgezonden vroeger en daar zaten zoveel nare dingen in voor mijn gevoel. Er wordt ook een baby doodgestoken volgens en die enge vismensen :confounded:
https://youtu.be/ed4LBETqFIU

1 like

Wizzy & Woppy van Studio 100.

Kreeg vooral de kriebels van deze twee, die waren altijd zo gemeen!

edit: ik heb niet echt een specifiek moment, want ik zapte altijd zo snel mogelijk weg bij dit programma.

20 likes

Die film met die muis Fievel. Ik denk de eerste film als hij met zijn familie vlucht naar Amerika. Ze zitten dan op een boot in een storm. Ik keek die film zo vaak en er zaten toch een aantal enge scenes in, ook werd hij achtervolgd door een grote kat ofzo?

Edit: het was deze engerd
image

7 likes

Alfred J kwak was idd vreselijk. Het werd van tevoren vet gehyped, incl liedje van Herman van Veen enzo, dus wij zaten klaar voor de eerste aflevering. Het begon hoopgevend maar bij de tweede scène ongeveer staken ze de weg over en reed er een auto over die ouders. Wtf gewoon. Meteen klaar mee.

Ik ben nog steeds bang voor haar.

5 likes