Traumatische momenten uit kinderfilms/ series

Lassie, altijd ging lassie bijna dood en dan was ik in tranen.
Had zelfs op gegeven moment een verbod van mijn moeder op Lassie omdat ik ook nooit zag dat het weer goed kwam omdat ik zo hard aan het huilen was haha!

3 likes

David de Kabouter vond ik altijd wel leuk, maar die trollen?!

hqdefault

14 likes

Ohhh ja dit vond ik ook zo eng! En nooit kunnen vinden wat dit precies was maar nu weet ik het weer.

Er was ook nog een tekenfilm van vroeger die had een soort medisch thema. En ik kan me nog herinneren dat er een aflevering over rabies/hondsdolheid was en dat was zo eng. Heb ik ook nooit meer terug kunnen vinden, heeft iemand enig idee?

2 likes

Er was een keer een voorfilmpje op Nederland 3 van een hele enge film, krijg nog steeds rillingen als ik eraan denk.
In het voorfilmpje zag je iemand onderwater in een beetje een vieze sloot en zijn enkel raakte verstrikt in een verroeste schakelketting die daar lag (van een slot ofzo denk ik). Daardoor verdronk die persoon dus.

Waarom zonden ze dat uit??

Oooh en Anastasia, als Raspoetin zijn hand uitsteekt om een soort flesje te nemen rekt zijn hele pees mee. En als Anastasia door geesten wordt gevraagd om van een boot te springen.

5 likes

Ik krijg nog steeds de kriebels als ik die foto zie!

1 like

Was ook zo’n scène in een serie, volgens mij ‘Madelief’. Dan steekt ze haar hoofd in een draaiende wasmachine en kreeg ze een nieuw hoofd. Vond dat zo eng destijds.
Vraag me alleen wel af of dit echt in de film/serie gezeten heeft of dat ik er daarna gewoon naar over gedroomd heb :sweat_smile:

9 likes

Die trollen waren pure horror

Omg jaaaa dit was niet te doen! Was dit geen onderdeel van villa achterwerk? Of in ieder geval rond dezelfde tijd dacht ik?
Vond dit zooo niet leuk. Echt nachtmerries over gehad :see_no_evil:

1 like

Same. Ik zapte ook altijd zo snel mogelijk weg. Vond deze serie vreselijk haha

Omg ja dat programma was echt verschrikkelijk. Ik herinner me ook nog een aflevering dat een meisje werd overreden met een vrachtwagen.

Ik had ook altijd nachtmerries van mijn barbie cd-rom. Je moest dan met je paard gaan wandelen en dan kwam je langs zo’n abandoned kampvuur en ik vond dat zo eng.

3 likes

Oh stop ik kan meteen weer huilen nu

17 likes

Ik heb als kind ooit gedroomd dat ik heel klein was (10 cm groot) en dat Noo-Noo me kwam opzuigen

Wij hadden vroeger een videoband van Pippi Langkous waar als voorstukje een korte tekenfilm van Pietje Kortstaart zat. Deze kat werd onterecht beschuldigd van iets (een vaas omgestoten ofzo) en werd voor straf opgesloten in een kamer waar ze de was altijd deden. De baasjes waren de strijkijzer vergeten uit te zetten dus toen kwam er brand maar Pietje zat dus opgesloten in die kamer en de brand werd steeds erger en de gordijnen vlogen in de fik maar Pietje kon niet weg en allejezus WAAROM SPOELDE MIJN MOEDER DIE VIDEO NIET GEWOON DOOR IN WILDE GEWOON PIPPI LANGKOUS NAAR TAKATUKA LAND KIJKEN JA.

Pietje heeft het overleefd maar ik vergeef het die baasjes echt never.

Mijn moeder snapt mijn trauma nog steeds niet volgens mij.

6 likes

Ik voel deze pijn

Ik kan me dit ook herinneren dus het zat echt in de serie! Madelief was echt vaag als ik er nu over nadenk.

4 likes

Het paard Artax dat doodgaat in het het moeras! In The Neverending Story!

ZO ZIELIG!

17 likes

In groep 4 speelde mijn terror lerares altijd dit lied af https://youtu.be/uA46j-MR47k en ik kon er echt niet van slapen. Later bleek dat er meer kinderen doodsangesten uitstonden, vooral van het moment dat er bloed uit haar mond stroomt. Moeders voluit klagen, en toen mocht ze het niet meer opzetten, haha.

2 likes

Wie kent het mega enga muziekgeluidje op 3:31?

Oh wat een angst dan altijd. Afreeeeed😭

3 likes

Het is jammer dat ik geen kind of tiener mee ben, anders had ik de nieuwe versie van The Lion King kunnen aandragen. En dan niet zozeer vanwege de inhoud maar alleen omdat Scar nu meer een uitgemergeld mannetje is dan een gothic icoon.

Ik heb echt geen enkel traumatische herinnering aan een film.

Karbonkelluvvver for live.

1 like