Maar jij geeft toch zelf je bruiloft? Ik vind het gek om te verwachten dat anderen daar aan bijdragen. Het is toch geen feest waar je een toegangskaartje voor koopt?
Ik realiseer me dat het heel erg van cultuur tot cultuur verschilt hoor, maar zeker in Nederland waar de meeste mensen toch al een heel leven samen hebben opgebouwd en het geld niet nodig hebben voor hun ‘uitzet’ vind ik dat je niet zo veel geld moet verwachten.
Op dit moment studeer ik nog en is het per maand erg verschillend wat ik te besteden heb. Als ik straks werk ben ik echter van plan redelijk wat te geven. Mijn nekharen gaan er alleen echt van overeind staan wanneer ik hoor dat stellen dat dus verwachten en zelfs inbegroten. Ik ben dan echt in staat een lege envelop te geven.
Aan de andere kant gaan mijn nekharen ook overeind staan van allerlei mensen die boos worden als ze niet uitgenodigd worden hoor, dus het is een beetje twee kanten op. Op de gemiddelde Nederlandse bruiloft heb je ook niet zo veel mensen die je per se moet uitnodigen denk ik.