Trouwtopic

Omdat ik deze hier nog miste. Voor iedereen die gaat trouwen of getrouwd is om tips/ideeën/vragen te delen. Ben erg benieuwd of er meer leden zijn die binnenkort gaan trouwen!

2 likes

Dat klinkt echt superfijn! Wij wachten bewust nog met proberen omdat ik ook niet met een dikke buik wil trouwen. Houden het ook niet groot, tussen de 60-80 man. Moeten nog wat keuzes maken betreft de gasten, maar dat vind ik best wel lastig!

1 like

Mijn vriend heeft me vorig jaar december ten huwelijk gevraagd en we trouwen waarschijnlijk over 2 jaar pas. Mijn vriend wil het liefst eerder trouwen maar ik denk dat dat financieel niet gaat lukken omdat we ook graag een huis willen kopen.

Het plan is om te trouwen in Italië met ongeveer 35 gasten. Ik vind het heel moeilijk om te kiezen wie ik ga uitnodigen. Mijn vriend stelde voor om ook nog een feestje in Nederland te geven zodat we dan iedereen kunnen uitnodigen maar ik wil niet 2 aparte feestjes. Lastig allemaal hoor.
Maar ik vind het wel leuk om al een beetje inspiratie op te doen op Pinterest enzo.

Nog meer mensen die in het buitenland gaan trouwen of zijn getrouwd?

Wij hebben een kennis de foto’s laten maken, zij is geen professioneel fotograaf maar maakte wel mooie foto’s. We hoefden niets te betalen, dus ik heb eigenlijk weinig tips…

Wij zijn vorig jaar op een vrijdag getrouwd en hebben een feest gegeven op zaterdag. Voor de vrijdag hadden we een nonkel van mijn man als fotograaf (amateur) en voor zaterdag was het een vriend van de familie van mijn man (professioneel fotograaf).

De nonkel heeft het gratis gedaan en de vriend heeft ons wel een vriendenprijs gegeven van 300 euro, voor foto’s nemen vanaf 14u tot iets na middernacht. Ik dacht dat zijn prijs begon bij 700 EUR. Maar ik durf dat eerlijk gezegd niet meer te zeggen en hij is er sinds december mee gestopt.

Hij heeft de voorbereidingen gefotografeerd, een fotoshoot van 2u en dan het avondfeest. Achteraf kregen we de foto’s online en op een USB-stick in 2 formaten (voor afdruk en voor op internet). Daarnaast, voor een meerprijs van toch wel een 100 euro, zouden hij de foto’s ook laten afdrukken bij een professionele drukker. Dit hebben we uiteindelijk niet gedaan (om nadien het zelf toch te doen).

Fotografen verschillen best qua prijs. Vooral hoe meer ervaring, hoe duurder. Onze fotograaf kende ik via een ander forum waar ik vroeger op zat, had haar nog altijd op Facebook en daardoor wist ik dat ze bruidsfotograaf was geworden. Had meteen een heel goed gevoel omdat ze heel rustig is en vond haar stijl van foto’s zo mooi. Heel licht. Verder zag ze alle details en pakte ze de goede momenten, zooo blij mee achteraf. Zij is er toen sochtends bij het makeuppen etc bij geweest, dan de dag en tijdens het eten heeft ze al een eerste nabewerking van de foto’s gemaakt die savonds tijdens het feest op schermen langskwamen. Superleuk! Wij hebben 1100-1200 euro betaald (exclusief fotoalbum uiteraard):sweat_smile:

Was geeneens een vriendenprijs haha😁. Ze is nu ietsje verhoogd qua prijs maar ten opzichte van anderen valt het alsnog mee. De foto’s zijn idd voor altijd, dus vooral doen wat je zelf heel mooi vindt. Bij ons zijn er savonds op het feest ook geen foto’s meer gemaakt dus totaal hebben we voor 8 uur foto’s maken betaald en die nabewerkingstijd tijdens het eten

Even een vraag voor mensen die al getrouwd zijn, wat hebben jullie gedaan met de verlovingsring?
Draag je de trouwring er gewoon bovenop, of verlovingsring aan de andere hand? Of gewoon niet meer om nu?

Ik draag de verlovinsring aan de andere hand de trouwring en wissel hem af met andere ringen, omdat ik te veel mooie ringen heb, en maar ringen om een vinger per hand wil. Luxeprobleem dus.

1 like

Ik ga in November een geregistreerd partnerschap aan met m’n vriend. Inclusief ceremonie, mooie jurk, ringen en feest.
Ben zo langzamerhand alles aan 't afronden wat betreft de voorbereidingen…

Ben wel nieuwsgierig wat 't budget was van de dames die al getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap aan zijn gegaan?

Ik draag mijn verlovingsring met daarvoor de trouwring aan mijn linkerkant. Al gaat er binnenkort een moment komen dat ik ze aan een ketting zal hangen, want ik ben aan het afvallen en de ringen beginnen losser te zitten. :smiley:

1 like

Ik draag mijn verlovingsring links en mijn trouwring rechts. Sinds ik verloofd/getrouwd ben heb ik nooit meer een andere ring gedragen terwijl ik wel een aantal ringen heb die ik nog steeds heel mooi vind.

Wij hebben toch wel rond de 15.000 euro uitgegeven.
Maar ik heb ook niet echt met een budget gewerkt.

Volgende is misschien teveel informatie, maar ik weet vorig jaar dat ik het echt moeilijk vond om een budget op te stellen omdat ik de informatie niet kon vinden op internet.

overzichtje
  • Het eten in klein gezelschap was bijna 3.000 euro,
  • mijn trouwjurk was 2.000 euro,
  • mijn schoenen kocht ik in soldenprijs voor 20 euro (was 40 euro),
  • de zaal was 1.000 euro,
  • de drank was 1.500 euro,
  • mijn man zijn kostuum plus schoenen waren ongeveer 1.000 euro,
  • dessertenbuffet was 1.350 euro ( foto’s van dat bedrijf waren in mijn instagramfeed beland en ik heb gewoon niet verder gekeken)
  • versiering: 250 euro (heel ruim geschat)
  • kapster die 2 keer kwam = 180 euro ( vriendenprijsje + kado trouw)
  • visagie (1 dag) weet ik niet meer zeker, maar viel goed mee.
  • dj’s = 450 euro (50 euro korting omdat we ze hadden leren kennen op een ander trouwfeest. Als je in België woont en rond Limburg, dit duo is echt zalig goed! Zij zorgen er écht voor dat er altijd iemand op de dansvloer staat)
  • fotograaf = 300 euro
  • verlovingsring = 250 euro
  • trouwringen (hem & haar) : 1.500 EUR ( serieus van verschoten)
  • bedankjes, uitnodigingen (zelf ontworpen), save the dates, … ook nog… Postzegels zijn duur!

Euh. Ik denk dat ik nog dingen mis. Maar dit is wat wij ongeveer hebben uitgegeven.

We zijn op een vrijdag getrouwd en hebben een groot dansfeest gegeven op zaterdagavond. We hebben tesamen een familie van ongeveer 175 man.
En ik denk dat we uiteindelijk 60% terug hebben gekregen als cadeau in vorm van geld of cadeaubons of kleinigheiden. Dus voor 2 dagen feest en heel mooie herinneringen… :slight_smile:

2 likes

Wauw bedankt voor je uitgebreide reactie! Het klinkt als een hele goed doordachte dag precies naar je smaak.
Wat kunnen sommige dingen duur zijn zeg! :0 vooral de jurk, zaal en ringen zijn ontzetten duur!

Mijn vriend en ik hebben pas in april bedacht dat we wel een geregistreerd partnerschap aan willen gaan.
Het plan was om groots te trouwen maar financieel gezien is dat vrij lastig te bolwerken.

30 november is de ceremonie, daarna in de avond een feestje. Ik ga in mooie jurk (lijkt op een trouwjurk alleen dan van een avondjurkenwinkel).
Ons maximale budget is rond de 3 duizend euro. Tot nu toe redden we ons daar prima mee.

1 like

Wij waren ongeveer hetzelfde kwijt als @Donna al kreeg ik de jurk van mijn ouders en is het exclusief huwelijksreis. Maar het ligt er natuurlijk maar aan wat je zelf wilt. Met een minder groot budget kun je zeker ook een prachtige dag beleven.

1 like

Wij willen dus trouwen in Italië maar ik ben nu zwanger (nog heel pril dus afwachten of alles goed gaat) dus dat hebben we even op de lange baan geschoven. Nu is het plan om voor de geboorte nog geregistreerd partnerschap aan te gaan (zeg je dat zo?)zodat dat voor de baby geregeld is en dan willen we het later omzetten in een huwelijk. Het geregistreerd partnerschap wil ik klein vieren met alleen mn ouders,zus,broertje en schoonouders + zwager met aanhang. Denk dat we gewoon lekker gaan eten met zn allen ofzo.

Proficiat :smile:

2 likes

Wat doen jullie/hebben jullie gedaan met de muziek? Zowel tijdens de ceremonie als tijdens het feest. Een dj, band of gewoon een Spotify lijst? Ben er inmiddels achter dat het heel goedkoop kan en ook heel duur maar vind het zo lastig…

1 like

Ontvangst, ceremonie, receptie, diner: spotifylijst
Feest: DJ

1 like