Trouwtopic

Hier precies hetzelfde. We trouwen in april en zit ook te bedenken wat we als back up kunnen doen.

De vriend van mn zus opperde om een leuk huis te huren via airbnb en dan na de ceremonie daar naartoe met iedereen en dan eten laten bezorgen. Maar ik weet niet of dat dan mag qua aantal mensen enzo.

Ik heb ook nog geen jurk trouwens haha. Denk dat ik toch binnenkort maar wat online ga bestellen om te passen.

Ik snap heel goed wat je bedoelt! Wij waren juist team “we gaan gewoon trouwen” en dat dat het belangrijkste is en die dag maakt dan verder minder uit. Dus dat hebben we ook gedaan, maar ondanks dat het een geweldige dag was, voelt het toch niet helemaal lekker. Ik lees/las overal van koppels die tijdens Corona getrouwd waren dat het ondanks alles de mooiste dag ooit was en dat ze het niet anders gewild hadden, maar ik ervaar dat nu niet zo.

Ik vind het achteraf toch heel jammer dat de dag maar zo kort was en dat we geen feest konden hebben. En ik vind het ook jammer dat we niet op huwelijksreis konden gaan en dat we een week later dus gewoon weer aan het werk waren… Het voelt hierdoor toch iets minder speciaal.

Je moet natuurlijk doen wat voor jullie goed voelt, maar ik wilde je toch even een tegengeluid geven omdat ik dat toen een beetje gemist heb.

1 like

Precies! En toen stonden we er ook helemaal achter hoor en we hadden er ook vooral veel zin in, de datum had voor ons een speciale betekenis dus we waren er ook wel echt op gefocust. En toen bleek dat het kon dachten we, dan doen we het ook! En tuurlijk was het een hele mooie dag en vind ik het heel bijzonder dat we nu echt getrouwd zijn, maar het was toch anders en we kunnen het nooit meer over doen. Ook al zouden we ooit nog een feest geven, de magie van die dag is dan weg (denk ik). Maar misschien is dit wel gewoon een soort post-wedding blues omdat het nooit meer terug komt :sweat_smile:

Heel lastig om nu te moeten beslissen hè, want je weet het gewoon niet! Ik zou er gewoon goed over nadenken en als je dan toch besluit te trouwen, er wel vol voor gaan en van genieten. Het wordt sowieso mooi :heart:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik als gast op een aanstaand huwelijk in de zomer ook niet zit te wachten. Ik heb een vriendin die niet van plan is te cancelen, en dat is haar goed recht. Maar ik merk dat ik (en andere vriendinnen) ons toch een beetje voor een blok gezet voelen. Niet komen is zo not done, maar je weet dat 1,5 meter vaak niet echt een optie is, geen mondkapjes etc en dat toch met een groep binnen zitten qua luchtcirculatie na een tijdje ook niet top is.

Belangrijke familieleden gaan dan ook echt niet thuisblijven als ze een snotneus hebben die ochtend, wat ik ook begrijp. Bruiloften zijn niet voor niks best nog een besmettingsbron.

Ik gun het haar en hem zo, en normaal kijk ik er juist mega naar uit, maar moet toegeven dat er nu echt tegenop kijk en zelfs hoop dat het toch wordt verplaatst. Mss heel naar om te zeggen, want voel me er wel mega kut over, maar ik zal denk ik niet de enige zijn. Ik denk toch dat mensen wat geremder zijn en dat ook een domper kan zijn voor je eigen dag. Zou heel zonde zijn.

4 likes

Waarom niet romantisch? Als het feest zo klein is, is er juist zo veel ruimte voor de reden dat jullie trouwen, nl jullie liefde voor elkaar. En dat is toch ook de reden dat je trouwt. Een bruiloft is maar een dag, het gaat waarschijnlijk uiteindelijk om het huwelijk.
Bedoel eigenlijk te zeggen dat ik hoop dat je er gewoon van kunt genieten en dat je ook met een kleine groep een hele mooie dag kunt hebben.
Ik ben zelf klein getrouwd (geloof 30 man), maar juist doordat het zo klein was was het niet alleen maar handen schudden en mensen alleen even kort spreken, maar juist heel intiem en zó liefdevol. Hoop dat dat voor jullie ook zo zal zijn.

1 like

Dat kan ik me ook goed voorstellen! Ik vond het ook heel spannend hoor, want ik moest er niet aan denken dat er iemand besmet zou worden omdat ik zo nodig moest trouwen.

We zijn begin oktober getrouwd, toen de horeca nog open was. En we hebben wel de hele dag 1,5m afstand gehad, alleen bij de foto’s hebben we het aan de gasten gevraagd wat ze wilden. Toen zijn er wel “gewone” foto’s gemaakt, maar dat was buiten en in 10sec klaar. Het is geen excuses, want ik weet dat het niet mag. Maar het gebeurt wel.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet aan gedacht heb. We hebben wel tegen de gasten gezegd dat we het niemand kwalijk zouden nemen als ze niet wilden komen en we hebben ook wel wat afzeggingen gehad en no hard feelings tegenover hun. Maar ik begrijp nu dat het als gast ook heel lastig kan zijn.

2 likes

Ja, daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in en dat kan ik me ook wel goed voorstellen. Beetje kort door de bocht van mij.

Zijn jullie wel van plan om thuis samen wat speciaals te doen? Eten bestellen en flink taart enzo of een nachtje weg met eigen eten?

1 like

Wij gaan 14 mei trouwen in het stadhuis met 18 gasten, ceremonie met stoelen op 1,5m afstand tussen de huishoudens. En zoals het er nu naar uit ziet zijn er daarna 2 scenario’s.

Horeca open:
Naar tentje dichtbij lopen waar tafels per huishouden ingedeeld staan op 1,5m (4p of 2p per tafel is dat) en daar hebben we dan hapjes en drankjes en taart in een setting waar je normaal bij een restaurant met andere mensen ook zo zou zitten.

Horeca dicht:
Daarna achter elkaar aan naar ons huis lopen (om de hoek) waar we iedereen buiten een goodiebag meegeven met stukjes van de bruidstaart en een lekker drankje. De getuigen blijven nog bij ons thuis in de tuin op 1,5m afstand hun taartje eten (dat is wel tegen de regels in, want mag nu maar 1 persoon op bezoek natuurlijk).

Het is allemaal niet ideaal, maar er is in elk geval een back up plan en het is met alle mensen die ik erbij zou willen hebben dus het is oké zo. En dan zijn we wel getrouwd voor de baby is er, ook fijn.

6 likes

Dit was precies onze trouwdag in de eerste golf vorig jaar maart. We hebben die dag zo veel lieve kaartjes, bloemen en cadeautjes gehad en mensen die ons huis hadden versierd of even kwamen zwaaien dat ik er ondanks dat we het niet fysiek met anderen konden vieren wel heel speciaal was. Dat feest komt er echt wel een keer!

6 likes

Afgelopen week iemand aangeschreven om mijn bruidstaart te regelen. En toen vertelde ze dat we wel eerst een proeverij konden doen zodat we konden beslissen, totaal niet bij stil gestaan dat het een optie was. Nu helemaal excited om te gaan proeven binnenkort!

Wij gaan binnenkort ook proeven, heb daar nu al zoveel zin in. Is een uitje in Corona tijden. Hebben jullie ook al smaken op gegeven?

Paar weken geleden was ik helemaal in de stress want moesten nog zoveel regelen. Nu gaat het ineens super snel, taart, locatie eten, gemeentehuis, fotograaf. Moeten natuurlijk nog veel meer (kleding/bloemen/make up/ringen). Hopen dat het door kan gaan zoals we het gepland hebben.

2 likes

Zo leuk en herkenbaar om te lezen allemaal.

Wij trouwen 8 april en eerlijk gezegd twijfelde ik een tijdje terug wel om het door te laten gaan. We hadden verwacht in april toch wel iets meer te kunnen qua viering maar het lijkt er op dat dat hem niet gaat worden. We hadden sowieso geen feest gepland hoor maar we wilden na afloop wel graag met de getuigen uit eten of taart eten en champagne drinken.

Ik ben wel erg blij dat de kappers weer open gaan zodat ik hopelijk op de dag zelf mn haar mooi kan laten krullen of föhnen. Verder hebben we vandaag bericht gehad dat de vrouw waar we graag een mooie taart bij willen bestellen plek heeft voor ons dus we gaan vanavond even brainstormen over wat we willen. Ook hebben we gebeld met het restaurant waar we wilden gaan eten en zij geven aan dat ze ook op korte termijn een diner kunnen regelen dus stel dat er toch versoepelingen komen voor de horeca dan is er iets mogelijk. Ik merk wel dat ik er steeds meer zin in krijg nu en ik kan ook wel vrede hebben met alleen een ceremonie en dan met z’n tweetjes thuis lekker eten (ok drietjes want ons zoontje is er ook bij natuurlijk).
En dan doen we dat diner later wel.

Het belangrijkste is dat we trouwen en het gaat sowieso een speciale dag worden :heart:

2 likes

Virtuele knuffel! Onzettend balen en snap je helemaal. Veel liefde voor jullie! :heart:

1 like

Ah wat shit zeg… helemaal prima om even te balen! Jullie dag komt nog wel, en dan mag je iedereen de hele dag knuffelen :heart: liefs!

1 like

Wij trouwen volgende week,komt zo dichtbij ineens!

Ik heb een jurkje van Ivy & Oak en mn cavia heeft een mooi pak op maat laten maken. Ik moet alleen nog schoenen want de schoenen die ik had besteld passen niet mooi bij de jurk qua kleur.
Op de dag zelf ga ik naar de kapper om mn haar mooi te laten föhnen,de dag ervoor heb ik een manicure. Make up doe ik zelf.
(We hebben alleen het burgerlijk huwelijk en daarna even champagne drinken,verder natuurlijk geen feest ofzo). Ik heb er echt veel zin in! Die avond slapen we in een hotel,hebben we cadeau gekregen van mijn ouders en zij passen dan op ons zoontje. Heel lief!
En nu die sneltesten verkrijgbaar zijn bij de apotheek hebben we voorgesteld dat iedereen die aanwezig is voor de tijd even test voor de zekerheid.

11 likes

amai ik zie nu dat er staat mn cavia ipv mn cavia? :joy: ik ga stuk

Edit: ik kan het niet aanpassen godverdmmgodverdmm goeie 1 juno grap :joy:

8 likes

Hahaha cavia in pak. Maar leuk vooruitzicht, klinkt als een heerlijke dag en ik hoop voor jullie dat dat het ook gaat zijn :heart_eyes:

1 like

Afgelopen donderdag zijn we getrouwd en het was zoo leuk en bijzonder! We trouwden in het oude stadhuis in Den Haag en dat is echt een prachtig gebouw. Zo blij dat we daar voor hebben gekozen. Gaf het echt iets extra’s.
De ambtenaar deed het superleuk en de sfeer was heel relaxed en informeel. Ons zoontje was lekker aan het spelen in het midden van de zaal.
Die avond hebben we in een hotel geslapen (cadeautje van mijn ouders) en dat was ook heel fijn. Toch leuker dan meteen naar huis gaan en dat het ‘gewone’ leven dan weer begint. We hebben ook onwijs veel kaartjes,bloemen en cadeautjes ontvangen van vrienden en familie. Heel lief want er kon natuurlijk bijna niemand bij zijn ivm de maatregelen.
Ik ben heel blij dat we getrouwd zijn :heart:
Hopelijk kunnen we snel een feest geven om het te vieren met iedereen!

33 likes

Gefeliciteerd en klinkt als een hele leuke dag!

1 like

Gefeliciteerd :hugs: !!

1 like