Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Vond ik een heel goed artikel en laat ook zien dat een abortus niet altijd wordt gedaan uit ‘nood’, maar uit persoonlijke keuze.

5 likes

Dat is een 10 keer betere samenvatting dan al wat ik ooit studeerde in staatsrecht/bestuursrecht :smiley:

1 like

Hahah ja ik las de NOS en ?? Kijken ze geen succession bij de CDA ofzo? Wat een laf offer

1 like

“Omdat ik het gisteravond bij Jinek heb gewaagd één kritische vraag te stellen, wordt nu door een heel leger tweets van 8 jaar geleden uit de krochten van Twitter opgelepeld.”

Ik zou het toch zo fijn vinden als mensen het verschil leren tussen kritisch en dom. (en in dit geval was het niet alleen dom maar ook denigrerend, racistisch en arrogant)

17 likes

2 en 3 zitten in hetzelfde gebouw en zijn idd eenzelfde overheid (qua ministers / verkiezingen)! De opsplitsing tussen gemeenschap en gewest is in Vlaanderen minder zichtbaar dan Wallonië (andere ministers, aparte gebouwen, en ook grondgebied Waals gewest =/= grondgebied Franstalige gemeenschap, want daar zitten de oostkantons dus niet bij).

Maar juridisch hebben we wel echt 1 federale overheid, 3 gemeenschappen en 3 gewesten.

1 like

kritische vragen zijn echt het nieuwe slappe excuus in de plaats van ‘mag je dan niks meer zeggen???’

elke keer als ik nu ergens :sparkles: kritische vragen :sparkles: lees denk ik ooooh gaan we weer, maar ook in gewone teksten voor studie bijvoorbeeld, deze combi van woorden is echt verpest voor mij :cry:

11 likes

Lisa (#10 GL) tweet net dit;

Dat zou fantastisch zijn voor alle kinderen en jongeren die jeugdzorg of ggz nodig hebben! :four_leaf_clover:

40 likes

Haha ja echt, ik zie haar zo een Biostabil 2000 ofzo aanprijzen

3 likes

Ahh, met 12 stemmen in de kamer? Ik heb nog op haar gestemd, wat tof! Echt het idee dat mijn stem nu daadwerkelijk uitgemaakt heeft haha

3 likes

In dit overzicht lijkt dat er wel op ja (maar ik heb hier niet zoveel verstand van dus verbeter me als ik het mis heb)! Maar niet alles is meegerekend. Denk dat ze uit Nijmegen ook wel veel stemmen heeft gekregen, dus dat het er uiteindelijk wel meer zijn.

Ik vraag me wel af hoe ze dat dan zeker weten, want als anderen ook zoveel stemmen hebben gekregen, dan is het toch nog niet zeker? Of is die kans echt nihil?

2 likes

Ah oja, ik zie het nu! Ik geef de schuld aan de wijn

1 like

Ik zie op Twitter dat Lisa voldoende stemmen heeft behaald!

Edit; haha lekker spuit 11 weer sorry

4 likes

zou me niet verbazen als er ook nog naar boven komt dat ze bij de blokkeerfriezen zat

12 likes

Kijkt iemand jinek?

Wat een heisa om een foto (foto van Kaag op tafel). Gadsie, dit is toch geen nieuws. Bah

2 likes

Ja inderdaad, het nieuws is voor nu een beetje op denk ik haha.

1 like

Hoezo op! De verkiezingen zijn net geweest. Er is echt wel beter nieuws (bijvoorbeeld waarom links zoveel heeft verloren) dan dat de fotograaf van die foto (of de kranten/ANP) eronder had moeten zetten dat ie in opdracht van d66 werkte.

Voor mijn part hadden ze thierry gekkies geinterviewd. Ook niet fijn, maar vind dit echt erg dat hier het halve programma aan wordt besteed

2 likes

Zit je nou alweer oude koeien uit de sloot te halen, echt haterz weer

7 likes

iK wOrD aAnGeVaLlEn OmDaT iK eEn KrItIsChE vRaAg StElDe

7 likes

Lientje is eigenlijk wel echt zo’n typische twitterraar he

6 likes

Het idee dat er ook nog mensen naar Kerrolain keken en dachten ja meit lekkere beargumentatie jij zegt precies wat iedereen denkt!

3 likes