Ik heb hem ook al zovaak gezien vandaag, denk oprecht vaker dan 10x. Wopke zo hilarisch, maar mark rutte ook zo goed gedaan!
Haha ik hoverde hier overheen en toen dacht ik dat het over die Lisa ging die in opspraak was gekomen door haar grap op social media over stemmen verscheuren.
Was ook wel een grappige comeback geweest.
Even Jinek teruggekeken en ik vond Sylvana goed overkomen! Beschaafd, kalm en welbespraakt. En zag er ook nog eens geweldig uit met een perfecte outfit en mooie bril en mooi kapsel. Fijne aanvulling voor het discours.
(in tegenstelling tot die boeren⊠vrouw, wat is die niet leuk zeg)
https://www.instagram.com/p/CMl0pbBBcqe/?igshid=4qas911chb85
even, enger dan dit wordt het toch haast niet?
nachtmerrie-materiaalâŠthanks
slaap lekker kusjes geertje
De politiek analist van de Volkskrant (? dacht ik) vertelde van de week dat Sigrid voorheen nooit zo goed uit haar woorden kwam, stroef debatteerde en dat het leek alsof ze hier heel hard voor had getraind.
Kan iemand dat zich herinneren? Verschil tussen vroeger vs nu?
Was ik wel benieuwd naar
Ik heb een docu over haar gezien op 2doc, van Beiroet naar binnenhof heet het volgens mij. Daar zie je haar ook 5 jaar geleden, ik vind haar dan ook al heel sterk overkomen. Maar heel ander soort werk natuurlijk. Misschien nog een aanrader om te kijken!
Ik heb pvdd en bij1 niet omdat die beide ook geen regeer ambitie hebben, gebruik hen daarom liever om de grote partij linkse koers te laten houden (en oppositie te voeren).
Daarnaast heb ik gezegd dat ik er op zou stemmen, maar dit weet ik niet met volle zekerheid. Ik zou het iig een stuk interessanter vinden om erop te stemmen.
Also: waarom heb je D66 niet als optie toegevoegd?
Oké ja snap ik, ik vind ze ook niet links (en zie ze ook niet fuseren).
Ik wil trouwens de sp er alleen bij als ze hun nationalistische blik loslaten.
Kunnen we nu dromen over hoe deze partij zou heten?
Ik zou alleen PVDA en GL graag zien fuseren (die liggen dichter bij elkaar denk ik) maar PVDD bijvoorbeeld wel als losse partij willen zien. En de SP gooit toch nog steeds tomaten naar Europa? Die mogen ook alleen blijven.
Ik heb pvdd en bij1 er niet bij gedaan omdat ik denk dat zij los buiten deze partij sterker zijn. Vooral bij1 zie ik komende jaren nog meer groeien. Bij bij1 denk ik ook dat ze veel sterker zelf hun eigen campagne kunnen doen. Het is ook net even een nieuwe frisse partij dan de âstoffigeâ linkse partijen op een hoop.
Bij 1 grote nieuwe partij moet het sowieso allemaal ff wat beter qua logo en uitstraling.
Dan is bij1 toch de oppositie? En PvdD bijv. En rechts want links is dan coalitie natuurlijk. Rutte op de zijlijn olé
Wat een goed nieuws! Fijn dat alle stemmen bij elkaar toch het verschil hebben gemaakt.
2 argumenten voor en 1 tegen een breed-linkse partij:
Er staat vandaag een goed stuk in De Volkskrant over alle âone-issue partijenâ. Kort gezegd: het doet af aan de tegenmacht die de kamer zou moeten zijn omdat je als minifractie simpelweg niet de capaciteit hebt om je goed in te lezen in alle dossiers om op die manier standhoudende kritiek te leveren.
Artikel https://www.volkskrant.nl/a-bbe07c8d
Ook heb je als grote fracties debatten over grote onderwerpen, terwijl kleinere fracties die dichtbij elkaar staan qua visie snel verzanden in kleine meningsverschillen (ipv te debatteren met de heersende macht)
2 redenen waarom ik sterk geloof in een grote breed-linkse partij.
Tegelijkertijd heeft een grote fractie als nadeel dat de leden last kunnen hebben van âfractiedrukâ en te weinig hun eigen standpunt vertegenwoordigen, iets wat ook heel nuttig kan zijn in het parlement. Je kunt radicaler zijn en dat laten âdoorsijpelenâ naar de rest van de kamer. Dat is hoe PvdD groot is geworden en hopelijk ook wat Bij1 kan laten zien.
Ik zou inzetten op PvdA, GroenLinks en Denk.
Die zijn in principe al heel erg gelijk aan elkaar.
Vind PvdD met 5 zetels heel interessant voor erbij maar hun Europa standpunt is onwerkbaar in deze coalitie denk ik. Bij1 zou er van mij bij mogen maar wil niet denk ik.
Zou qua zetels SP er graag bij willen en op heel veel punten zou dat prima gaan alleen dan moeten ze echt ophouden met die pvv achtige populistische houding tov de EU (dat Marijnissen begon over de gulden in 20fucking21 is gewoon gĂȘnant imo).
Maar ja ik zou denk er dus graag bij zien, eigenlijk vooral Farid Fucking Azarkan. Ik vind dat wel een stemmentrekker, goeie debater en een constructief iemand. Maarja de ex PvdAers zoals Kuzu zijn lastiger
Ik kan me niet voorstellen dat een fusiepartij pvda en gl lekker zou werken. Verschillen in electoraat, andere accenten en ik denk dat beiden bestaansrecht hebben mits ze weer terug gaan naar hun kernwaarden en stoppen met die focus op meedoen met de macht. Denk dat er ook veel te halen valt als de partijen hardop gaan uitspreken dat ze elkaar nodig hebben. Ben best benieuwd wat het zou betekenen als ze zouden fuseren, maar het lijkt mij een vrij radicale stap vooral als je bedenkt dat die genomen wordt op basis van ontwikkelingen in afgelopen 10 jaar. Ik vraag me af of het verlies van bijv Gl niet eerder een kwestie van compleet verkeerd ingestoken campagne is (âik bedoel wtf is âmeer toekomst meer groenlinksâ!?!?) Zij hebben juist een behoorlijke periode van landelijke en lokale groei achter de rug.
Ik was net tijdens een boswandeling over de PvdA aan het nadenken (hahaha who is this) en toen dacht ik: ja ze hebben ook al lang geen echt aantrekkelijke leiders gehad.
Maar daarna dacht ik: huh nee, Wouter Bos, Job Cohen, Lodewijk Asscher, Diederik Samsom, toch allemaal potentieel goede leiders, maar behalve Bos (en Asscher?) kwamen ze allemaal niet lekker uit de verf. De Asscher-Samsom discussie was ook erg schadelijk.
En Lilianne Ploumen vind ik meer dan prima, maar denk dat zij voor heel veel potentiële PvdA-stemmers niet aantrekkelijk is als leider.
Nouja ik heb niet echt een conclusie, behalve dat ze dus wel al jaren kwalitatief goede mensen hebben, maar het toch niet uit de verf komt. En dan kun je zeggen: het gaat niet om de mensen, maar om het verhaal. Maar het begint toch met mensen die dat verhaal goed neerzetten.
Eigenlijk hoor ik al jaren nauwelijks waar PvdA echt het verschil wil maken. Als ik PvdAâers overtuigend hoor praten in de media zijn het burgemeesters!