Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Op dagen als deze kan ik echt niet begrijpen dat er mensen zijn die denken dat Corona een complot van de overheid is. Daar is de Nederlandse politiek toch veel te knullig voor? Als dat echt zo is had iemand dat volgens mij allang een keer per ongeluk getweet of zich versproken haha.

30 likes

Ja ik word hier zooo boos om
Jij typt dit zeker ook vanaf je thuiskantoor/keukentafel/slaapkamer half wegkwijnend in de zoveelste fucking zoom meeting waarbij je iemand moet vertellen dat hij op mute staat.
En zij hebben het maar zwaar hoor, moet echt in levende lijven och och och heeft iemand corona nou dan MOET HET MAAR

14 likes

VVD + D66 + PvdA + GL + Omtzigt = 76

:partying_face:

61 likes

Je kan hem ook omkeren: het lakse gedrag zien als een bewijs dat het niet bestaat en een complot is en dus als voeding voor diezelfde theorie.

1 like

Haha maar het lijkt er nu juist op dat Markie Omtzigt niet wil right?

Ik weet niet helemaal van de hoed en de rand bij deze test, maar ik herken het preventief testen wel vanuit mijn eigen werkveld. Daar wordt ook getest (voordat je een paar dagen daarna in een werksituatie stapt waarin je geen afstand kan houden), maar dan ga je niet in quarantaine daarna.

Maar Mark Rutte heeft klachten, dus het was helemaal geen preventieve test en alsnog is hij gaan werken

Klopt hoor! Nu zij positief is geweest en ze voor langere tijd in dezelfde ruimte zijn geweest, zouden zij 5 dagen in quarantaine moeten en dan op de 5e dag testen.

Ah check, dan is het inderdaad een slechte zaak. Zou toch wat zijn als er nu een soort miniuiobraak ontstaat…

Ik heb echt heel veel medelijden met Omzigt. Die hele fluistercampagne en dan dat document ook, echt belachelijk. Stank voor dank

15 likes

Zijn de precieze aantallen (voorkeurs-) stemmen al bekend?

Ja! Is online in te zien

Ze doelde gewoon heel omslachtig op niet-witte Nederlanders.

8 likes

Best vet eigenlijk dat de mediaan ergens rond de 214 stemmen ligt en het gemiddelde rond de 7 duizend! Doet Mikal Tseggai het toch een stuk beter dan de meesten op de lijst!

edit: slechts 350 mensen kregen meer dan 1000 stemmen terwijl er >1500 mensen verkiesbaar waren. Raar systeem hebben wij toch.

3 likes

Ja het zal. Maar ik vind het idioot. Waarom zou je testen als je er toch niks mee doet.

Dat sowieso!

hahahhaha ouch!

1 like

Tamara van Ark (VVD) en Wouter Koolmees (D66) zijn aangewezen tot nieuwe verkenners. Ben benieuwd of ze de deadline gaan halen.

Ollongren gewieberd dankzij een telelens! Wat een farce is die kabinetsformatie zeg. Er moet er zeker één ophoepelen in Den Haag en dat is niet Pieter Omtzigt maar Pinokkio Rutte himself.

1 like

Lol zit ik ineens in de Facebook comments van de Telegraaf.

57 likes