Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ik vind het echt onvoorstelbaar. Als je een test doet bestaat toch de kans dat je corona hebt. Anders is een test overbodig. Dus dan blijf je thuis tot je de uitslag hebt. Dat kan toch iedereen bedenken

14 likes

Ja om verwarring en ophef te voorkomen hadden ze dat beter wel kunnen doen ja. Maar formeel gezien hebben ze volgens GGD richtlijnen niks fout gedaan.

Maar Rutte en Jorritsma hebben lang in dezelfde ruimte gezeten, en Ollongren blijkt nu positief. Dan ga je, ondanks 1.5 meter toch in quarantaine en laat je jezelf op de 5e dag testen. Dit lijken me gesprekken die ook prima digitaal kunnen, en daarnaast een goed voorbeeld wat je uitstraalt.

2 likes

Haha dit is zo niet Ollongrens dag

28 likes

Het is wel een toevallig iets dat er een journalist klaarstaat om snel een foto te nemen van precies het deel waar Omtzigt wordt genoemd. Als D66 een coalitie over links zou willen, en een reactie wil geven op het geflirt van Rutte met Eerdmans, lijkt het me niet uitgesloten dat dit een bewuste actie is.

Tsja ze volgen gewoon de officiële richtlijn dus hoewel ik snap dat het in hun geval misschien handig was geweest een voorbeeld te stellen vind ik de ophef een beetje overdreven eigenlijk.

3 likes

Lijkt me niet. Die journalist heeft gewoon een foto van ollongren gemaakt die al in het nieuws was (en er staan momenteel sowieso constant journalisten). En als je op die foto inzoomt kan je haar documenten lezen. Daarnaast staat er nog wel meer in, zoals dat de linkse partijen elkaar niet vasthouden. Dat pleit niet echt voor coalitie over links.

6 likes

‘Sorry Thierry, de microfoon staat niet aan. Helaas kunnen we je niet verstaan. Waarom teken je nu een uil? Wat leuk! PICTIONARY TIME’

‘Ja Mark, helaas staat je microfoon niet aan. Volgens de Rutte doctrine mogen er ook geen notities worden gemaakt dus nu komen we nooit achter wat je allemaal aan het zeggen bent. Fijne avond!’

13 likes

En Hoekstra wast z’n handen nu al in onschuld

Tja ik weet het niet. Het blijft een bijzondere actie om zo met je vertrouwelijke documenten rond te lopen. En dat de partijen op links elkaar niet vasthouden zal weinig nieuwswaarde hebben voor eenieder die die clubs een beetje kent en ook de aanloop naar die ‘samenwerking’ heeft gevolgd. En het zou niet misstaan in de traditie van Rutte III, een kabinet dat bekend staat om het vele lekken. Nieuwe variant op ‘oepsie de stagiair heeft dat vertrouwelijke document onder het kopieerapparaat laten liggen en nee wij hebben ook geen idee hoe dat op de voorpagina van de Telegraaf terecht is gekomen’. Maar misschien is dat wishful thinking en is ze idd zo dom, kan ook natuurlijk.

Edit; nog een keer de foto bekeken en ze loopt nog net niet zwaaiend met het document rond. En Wopke heeft al gereageerd dat deze punten niet met hem besproken zijn, haha sure. Niet zo lang geleden wilde Wopke de MR notulen niet openbaar maken omdat het teveel weg zou geven over zijn standpunt tov Omtzigt.

2 likes

Ollongren en Jorritsma stoppen als verkenner na blunder met aantekeningen

Toestand

5 likes

Eeennnnn de verkenners zijn ermee gestopt

En de verkenners stoppen al. Lijkt me ook een prima beslissing, wat dom dit. Wel heel onhandig dat het nu allemaal veel langer gaat duren.

6 likes

Wat zou die opmerking over Omtzigt nou eigenlijk betekenen? Ik snap het niet

Dat ie beter een andere functie kan gaan zoeken want ze willen hem er niet bij, krijg ik het idee. Of dat ze een andere functie voor m gaan zoeken zodat hij weg is en dan doen alsof het een enorme eer is

3 likes

Ja, dat dacht ik ook.

Oh wat erg

Dat hij geen minister zou kunnen worden en dat hij ergens anders een functie zou moeten krijgen dan binnen het kabinet. Het CDA zit erg in hun maag met Omtzigt die heel populair is bij het volk maar heel kritisch is op de machthebbers.

7 likes

Ik word hier dus echt woest van hĂš. Want blijkbaar kan het via video, dus waarom doe je dat niet al een jaar zoals de rest van het land en zoals je eigen advies om zoveel mogelijk op afstand te werken???!!!???

Ik zie dat er al meer mensen iets vergelijkbaars hebben gezegd maar ik wou toch posten want ik KOOK.

46 likes

Ik zag laatst een interview met hem waarin hij zei dat hij het ook helemaal niet ambieert om minister te worden. Zijn kracht zit meer in de controlerende functie.

1 like