Ik denk dat ik ook een kaartje ga sturen naar Pieter Omtzigt
Ik vraag me wel af wat dit voor uitleg gaat worden. Voelt een beetje als middelbare scholieren die dan een roddel hebben gehoord en verhaal willen halen, gaat toch uiteindelijk niks meer uitkomen dit?
Tenzij ze verwachten dat Ollongren gaat zeggen “ja dat functie elders heb ik gewoon helemaal zelf bedacht joh”
een actieve herinnering dat is nog steeds de gluiperigste tactiek ooit
Nee heb ook juist het gevoel dat de CDA nu hun handen wast in onschuld door die uitleg te vragen.
Denk ook niet dat er iets uit gaat komen, ze (CDA maar ook regerend kabinet) wil natuurlijk t liefst de toeslagenaffaire (én Omtzigt) in de doofpot stoppen.
@Max Ik ga ook een kaartje sturen.
Ik denk eigenlijk dat er meerdere mensen zijn en niet één. En vanuit verschillende hoeken, dus vvd, cda, en wie weet ook d66. Maar welke persoon dit zo heeft bedacht (functie elders) is geeen idee.
haha ja en je dan ook geen enkel moment realiseren dat Bij1 precies hetzelfde aantal zetels heeft. Echt knap
en @midheavenmoon sowieso Wopke, ook omdat er iets over zijn onderhandelingsstijl stond. Zie gewoon voor me dat ie helemaal Zuidas-stijl daar keihard zit te onderhandelen en iedereen die hem in de weg staat voor de bus gooit
Zeg ik iets raars? Bedoelde dat ik als D66 kiezer teleurgesteld zou zijn. Ik vind niet kunnen dat Kaag campagne heeft gevoerd met de slogan ‘nieuw leiderschap’ en dan bij het eerste schandaal Rutte op laat treden als haar woordvoerder door hem namens haar te laten ontkennen en ze zich verder afzijdig houdt. Ik zie dat ze intussen een debat steunt maar ook pas nadat er al een meerderheid voor was.
Wat we eigenlijk gewoon nodig hebben is een Nederlandse The Crown/ House of Cards serie met ‘fictionele’ politici en ‘fictionele’ verhaallijnen waar elke overeenkomst tussen bestaande personen en situaties uiteraard puur toeval is… Mooie kijkcijfers en tv-kijkend Nederland krijgt een beter beeld hoe al die politieke spelletjes werken
Denk het niet gezien de reactie van zijn vrouw;
Als fractievoorzitter van de tweede partij had ze zich uit moeten spreken over deze zaak. Ik vind het ook jammer dat een vrouw in haar positie dan uitgerekend Rutte voor zich laat spreken. Maar Kaag wacht wellicht af tot er meer duidelijkheid is en misschien is dat ook wel tactiek. Want inmiddels staat Rutte alweer voor schut. Hij riep direct dat niemand uitleg ging geven, maar heeft in moeten stemmen met een debat.
Ik was ook niet serieus
Dit was het beste nieuws van 2020
Misschien zat Ollongren zich tijdens die besprekingen een beetje te vervelen en heeft ze toen wat wilde ideeën op papier gezet (waaronder Omtzigt en zijn functie). Dat is in ieder geval mijn stijl bij vergaderingen als mensen te lang aan het woord zijn
Ik denk dat er in de fluistercampagne wordt gesuggereerd dat Omtzigt weg wil uit Den Haag. Dat Ollongren dat via via heeft gehoord en dat zo heeft opgekrabbeld met een vraagteken erbij.
En dat Flopke erachter zit, want Omtzigt is zijn BEC, en de schuld van zijn mislukte campagne, slechte verkiezingsresultaat, ruzie met Liselot, de Tweede Wereldoorlog en de kruisiging van Jezus alles.
En het daarna uitgeprint en meegenomen naar de volgende vergaderingen
Aha
Interessant artikel over waarom de VVD weer zo groot geworden is. Al zijn veel dingen volgens mij hier ook genoemd.
Ik word echt een beetje sad van al die competente Kamerleden die vandaag afzwaaien Nevin Ozutok, Paul Smeulders, Suzanne Kröger,… oeff. Gelukkig ook veel nieuwe aanwinsten!
Het is toch juist wel goed voor de continuïteit van de kamer als er meer doorstroom is i.p.v. dat dezelfde mensen jaren blijven zitten?
Nouja dat klopt niet helemaal wat je exact noemt.
Lisa Westerveld vervangt Paul Smeulders (net zoals in 2017), en Lisa zit dus sinds 2017 in de kamer itt Paul die er sinds 2018 zit.
Kauthar vervangt Suzanne en daarmee verlaat inderdaad een goede politicus de tweede kamer, maar eigenlijk vind ik het al kwalijk genoeg dat een partij die inclusiviteit als slogan voert de diversere kamerleden (vrouw met hoofddoek, zwarte man, vrouw met afro-Amerikaanse roots) op plaatsen zo laag op de lijst zet (respectievelijk plek 9, 13 & 18)
Ik las vanochtend een artikel op NRC die aanstipte dat die doorloop, zowel door de verkiezingen als parlementariërs die hun ambtstermijn niet hebben af gemaakt, er wel voor zorgt dat de Kamer zelf een hoop expertise, ervaring en ook een flink stuk collectief geheugen verliest. In de afgelopen 4 jaar is bijna 2/3 van de Kamer veranderd.