Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Waarom zijn we pro-Omtzigt?

Haha mooi vervolg op deze tweet, ze doen het er wel om vandaag he? :clown_face:

26 likes

Alsof het lot ze een boodschap wil geven: ga eens thuiswerken

Ooooof het is final destination 27 binnenhof editie
sowieso een van die twee

6 likes

kabinet: IEDEREEN THUIS WERKEN IEDEREEN TESTEN IEDEREEN OPSLUITEN
also kabinet: thuis werken? neeee we gaan gewoon fysiek vergaderen. Snotneus? ach het is ook het seizoen he! Coronatestje gedaan? Het is vast niks, ik ga gewoon lekker naar kantoor hoor joe!

12 likes

Het lijkt wel alsof ze vandaag een wedstrijd ‘blunderen op het werk’ van de Suezkanaalblokkade proberen te winnen zeg

17 likes

Haha omg dit verzin je niet. Als het zo doorgaat krijgen we in ieder geval nog lang geen komkommernieuws. Lijkt wel een soap waar we in zitten en dan de season finale waar de schrijvers losgegaan zijn met plottwists ofzo haha

5 likes

Renske Leijten zit weer te shinen bij de Vooravond over Omzigt (met een duckface Matthijs van Nieuwkerk op de achtergrond want die mag zo vertellen over zijn eigen kutprogramma).

9 likes

Stop trying to make Matthijs meets bejaarden op zaterdagavond happen people :sob:.

15 likes

Die lul die de hele tijd op een keyboard naast hem zit in die show zit ernaast :+1:t2: Benieuwd wat die te vertellen heeft!!

2 likes

Kan hier zo lijp boos van worden.

29 likes

Onderstaande toelichting staat erbij. Ik dacht ook hoe kan je nu 0 stemmen krijgen, er is toch altijd wel een familielid/vriend/collega die op je stemt, maar dit overzicht is dus een soort schatting.

We baseren ons in deze tool op de uitslagen van de hoofdstembureaus van alle 20 kieskringen. De definitieve uitslag maakt de Kiesraad vrijdag bekend.

2 likes

Fucking hel zeg, Kamerleden hebben dus voor zo’n 30.000 euro, op kosten van de belastingbetaler een cursus vragen ontwijken gehad voor de zitting van de kinderopvangfraudetoeslagzaak (is dit een woord?)

Dit verzin je toch niet

11 likes

Omdat hij als een van de weinigen zijn verantwoordelijkheid heeft genomen rondom de toeslagenaffaire. Hij is er ook vaak emotioneel over geweest en het CDA schrijft hem daardoor af als ~labiel en onvoorspelbaar~, maar het laat eigenlijk alleen maar zien dat het hem raakt en hij betrokken is. Wat normaal een goede eigenschap is. Beter dan die koelkast die minister-president speelt.

40 likes

Thanks! Ook @Ophelia

Daarom hoop ik dat er uitgezocht wordt wie of welke partij dit op de agenda heeft gezet.

Is Omtzigt er al klaar voor om over te lopen naar de PvdA? :nerd_face:

12 likes

Rutte zegt niet over Omtzigt te hebben gesproken. Of heeft hij er geen actieve herinnering aan?

Edit: aha, niet tijdens de officiële formatiegesprekken. Wellicht dan ervoor of erna. Maar Rutte wil het er niet meer over hebben. Snap ik helemaal.

9 likes

En waar is Sigrid Kaag? Je zal maar op haar hebben gestemd voor ‘nieuw leiderschap’. Dat heeft dus nog geen week geduurd.

Ok het is 26 maart 2021 en ik kom er nu pas achter dat het OmTzigt is en niet Omzigt.

15 likes

Lol Rutte die gister heeft gezegd dat hier absoluut geen uitleg over gegeven gaat worden. En een kamermeerderheid die nu wél uitleg wil over de uitgelekte notities.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die functie elders van Omtzigt. Die beste man verdient echt wel meer credits, ook al heb ik niet op hem gestemd. En als er echt mensen hem er uit proberen te werken (cda-top?waar eerder een artikel over werd geschreven) hoop ik dat dit snel uit komt.
Edit: ooh huh het CDA wil uitleg. Nou goed laat maar, ik snap het niet. Ik ga weekend vieren joe

2 likes