Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ik denk dat ik ook een kaartje ga sturen naar Pieter Omtzigt

11 likes

Ik vraag me wel af wat dit voor uitleg gaat worden. Voelt een beetje als middelbare scholieren die dan een roddel hebben gehoord en verhaal willen halen, gaat toch uiteindelijk niks meer uitkomen dit?
Tenzij ze verwachten dat Ollongren gaat zeggen “ja dat functie elders heb ik gewoon helemaal zelf bedacht joh”

3 likes

een actieve herinnering dat is nog steeds de gluiperigste tactiek ooit

7 likes

Nee heb ook juist het gevoel dat de CDA nu hun handen wast in onschuld door die uitleg te vragen.

Denk ook niet dat er iets uit gaat komen, ze (CDA maar ook regerend kabinet) wil natuurlijk t liefst de toeslagenaffaire (Ă©n Omtzigt) in de doofpot stoppen.

@Max Ik ga ook een kaartje sturen.

2 likes

Ik denk eigenlijk dat er meerdere mensen zijn en niet Ă©Ă©n. En vanuit verschillende hoeken, dus vvd, cda, en wie weet ook d66. Maar welke persoon dit zo heeft bedacht (functie elders) is geeen idee.

1 like

Haha 101 Rutte tijdens schandalen

Speld is weer :ok_hand:

13 likes

Ik denk dat Woppert mega salty is over zijn gefaalde campagne als lijsttrekker en de populariteit van OmTzigt, maar dat Rutte ook van die lastpak af wil.

19 likes

haha ja en je dan ook geen enkel moment realiseren dat Bij1 precies hetzelfde aantal zetels heeft. Echt knap

en @midheavenmoon sowieso Wopke, ook omdat er iets over zijn onderhandelingsstijl stond. Zie gewoon voor me dat ie helemaal Zuidas-stijl daar keihard zit te onderhandelen en iedereen die hem in de weg staat voor de bus gooit

2 likes

Zeg ik iets raars? Bedoelde dat ik als D66 kiezer teleurgesteld zou zijn. Ik vind niet kunnen dat Kaag campagne heeft gevoerd met de slogan ‘nieuw leiderschap’ en dan bij het eerste schandaal Rutte op laat treden als haar woordvoerder door hem namens haar te laten ontkennen en ze zich verder afzijdig houdt. Ik zie dat ze intussen een debat steunt maar ook pas nadat er al een meerderheid voor was.

1 like

Wat we eigenlijk gewoon nodig hebben is een Nederlandse The Crown/ House of Cards serie met ‘fictionele’ politici en ‘fictionele’ verhaallijnen waar elke overeenkomst tussen bestaande personen en situaties uiteraard puur toeval is
 Mooie kijkcijfers en tv-kijkend Nederland krijgt een beter beeld hoe al die politieke spelletjes werken :wink:

39 likes

Denk het niet gezien de reactie van zijn vrouw;

13 likes

Als fractievoorzitter van de tweede partij had ze zich uit moeten spreken over deze zaak. Ik vind het ook jammer dat een vrouw in haar positie dan uitgerekend Rutte voor zich laat spreken. Maar Kaag wacht wellicht af tot er meer duidelijkheid is en misschien is dat ook wel tactiek. Want inmiddels staat Rutte alweer voor schut. Hij riep direct dat niemand uitleg ging geven, maar heeft in moeten stemmen met een debat.

2 likes

Ik was ook niet serieus

1 like

Borgen krijgt wel een nieuw seizoen!!

6 likes

Dit was het beste nieuws van 2020

1 like

Misschien zat Ollongren zich tijdens die besprekingen een beetje te vervelen en heeft ze toen wat wilde ideeën op papier gezet (waaronder Omtzigt en zijn functie). Dat is in ieder geval mijn stijl bij vergaderingen als mensen te lang aan het woord zijn

7 likes

Ik denk dat er in de fluistercampagne wordt gesuggereerd dat Omtzigt weg wil uit Den Haag. Dat Ollongren dat via via heeft gehoord en dat zo heeft opgekrabbeld met een vraagteken erbij.

En dat Flopke erachter zit, want Omtzigt is zijn BEC, en de schuld van zijn mislukte campagne, slechte verkiezingsresultaat, ruzie met Liselot, de Tweede Wereldoorlog en de kruisiging van Jezus alles.

16 likes

En het daarna uitgeprint en meegenomen naar de volgende vergaderingen

Aha

2 likes

Interessant artikel over waarom de VVD weer zo groot geworden is. Al zijn veel dingen volgens mij hier ook genoemd.

4 likes

Ik vond het wel interessant om te zien dat telkens die vrouw met die ingezonden brief wordt aangehaald (‘nooit gebruik gemaakt van jeugdzorg, altijd fulltime gewerkt en gewoon belasting betaald’ etc) alsof het zo bijzonder is dat zij dat gezegd heeft, want als je kijkt naar de verkiezingsuitslag vindt de overgrote meerderheid dit toch?

Het is eerder ook over de inhoud gegaan en ik vind persoonlijk die ingezonden brief ook een gotspe maar ik voel me zo langzamerhand wel echt een kleine minderheid in hoe ik naar de samenleving kijk. Herkennen mensen dat hier ook?

2 likes