Met de NRC stemhulp kun je een aantal partijen selecteren en worden de programma’s per onderwerp vergeleken. Heeft mij in ieder geval gisteravond geholpen een eind te maken aan m’n zweeftocht haha
Mijn vader stemt altijd VVD en hij heeft er nu uit eigen beweging voor gekozen om op een vrouw met multiculturele achtergrond te stemmen (#5), ben echt verbaasd dat hij daar zelf mee kwam 
Same here. Een deel van mijn naasten stemmen ook op FvD en de discussie aan gaan is zinloos. Ik heb dus een ban op deze onderwerpen uitgesproken want anders heb ik steeds een rotgevoel na een gesprek.
Je mag hem meenemen 
Ja dat herken ik wel! Ik heb in het verleden meermaals hoog oplopende discussies gehad over zijn politieke standpunten. Maar ik heb door de jaren heen geleerd hoe ik mijn punt kan overbrengen en hem kan laten luisteren zonder dat het zich uit in ruzie. En eerlijk, als ik merk dat er onenigheid ontstaat stop ik ook want het kost zoveel energie he? Echt het gevoel alsof je tegen een muur praat, dat zul jij wel herkennen dan?
Nu ben ik elke keer weer een beetje trots als mijn betoog heeft geholpen en hij in het stemhokje voor fatsoen in plaats van populisme kiest.
Voor vragen over stemmen en kiesdrempels en zo, hier is een link naar de Kieswet: wetten.nl - Regeling - Kieswet - BWBR0004627 (overheid.nl) Best leuk om eens door te lezen. Wel jammer dat de kiezer een ‘hij’ wordt genoemd.
Artikel J 26
1De kiezer gaat na ontvangst van het stembiljet naar een stemhokje en stemt aldaar door een wit stipje, geplaatst vóór de kandidaat van zijn keuze, rood te maken.
2Hij vouwt vervolgens het stembiljet dicht en gaat daarmee naar het stembureau.
3Het derde lid van het stembureau ziet erop toe, dat de kiezer het stembiljet in de stembus steekt.
Tegen het derde lid van het stembureau heb ik gezegd dat ik m’n best had gedaan en dat het aan mij niet zou liggen.
Mijn broertje in januari: Ik ga niet stemmen hoor
Mijn broertje in februari: Ik ga denk ik D66 stemmen
Mijn broertje vandaag: Ik heb GroenLinks gestemd

wat een heerlijke combo, St Patrick’s Day en verkiezingsdag
vanavond lekker met Guinness en Irish Car Bombs en duizend snacks alles volgen
Ik ga nu stemmen op een kinderboerderij. Heb er helemaal zin in! Hopelijk mag ik ook nog even de geitjes aaien 
Ik zag iemand dat ook net doen… Jaloers 
Is dit de PvdK? Partij voor de kinderboerderij?
Nee grapje, ik ben jaloers!
Ik ben net terug van het stembureau, vond het echt heel leuk om daar te werken. Vanavond weer terug om te tellen. Nu lekker chillen 
Mijn stem is naar Hülya Kat van D66 (nr 17) gegaan.
Ik wilde vanavond gaat stemmen, maar ben bang dat ik ineens in een rij terecht kom, waardoor ik niet voor 9u aan de beurt ben. Blijven stembureaus open tot de laatste in de rij geweest is, of is het dan gewoon pech?
Straks eindelijk stemmen na lang twijfelen. Ik ga voor Mikal Tseggai van de PvdA, ik heb er helemaal zin in!
Ja iedereen die om 9 nog in de rij staat, mag stemmen!
Ik ben vorig jaar verhuist en ken mijn nieuwe stad nog niet zonder corona. Heb dus maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om het theater van binnen te bekijken.
Dit is echt een goed idee, om m’n 10k stappen te halen ga ik nog even een Guinness halen zometeen
Ahh nice, dankje! Bijna zin om daar 5 voor 9 te gaan staan, zodat ik na de avondklok over straat kan.
Hahaha lol, ik zag zojuist ook voor het eerst in de enige kroeg van binnen in het dorp waar ik al een jaar woon. Zin in bier nu.
Kreeg je dat er niets eens bij? Of een bitterbal op z’n minst?