Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ik heb ook wel eens op mijzelf gestemd hoor. Hallo, sta niet voor niets op die lijst. (Niet voor TK hoor)

12 likes

Gisteren was ik op een bijeenkomst van de fvd en daar waren ook echt veel mensen van kleur. Zo naar, bij witte mensen denk ik nog je bent gewoon egoĂŻstisch en de rest van het land boeit jou niet. Maar mensen van kleur stemmen letterlijk op een partij die hun bestaan in dit land afkeurt.

8 likes

Beetje herres schoppen :stuck_out_tongue:, ik hoef geen fascisme in Dordrecht :face_vomiting:

32 likes

Haha ja sowieso is geen tijd vaak eerder geen prioriteit.

5 likes

Ik kan ook niet zo goed tegen die lakse houding van vriendinnen. ‘Nahhh ik vul nog wel een paar stemwijzers in en dan zie ik wel of het lukt’

???

5 likes

Door al die gekke partij namen dacht ik ff dat er een partij was die kinderboederij heet hahahah maar het is de locatie ahah

5 likes

Zeg “joh ik wil wel voor je stemmen, dan hoef je alleen handtekening te zetten en foto ID naar me te appen” (dit werkt wel alleen als jij een printer hebt en ze in dezelfde gemeente woont als jij)

4 likes

Ja sowieso, ik denk ook dat ze het gewoon allemaall niet snapt, maar dat niet toe durft te geven. Ze wil altijd heel belangrijk, slim en druk overkomen bij mij. Want als ik zou zeggen:“Goh maar je hebt nu toch ff pauze” zou ze zeggen:“ja maar die ene stem maakt toch niet uit en ik denk dat stemmen toch niet eerlijk gaat hier”

1 like

Klopt! Ik had mij er nog niet genoeg in verdiept zoals je kon zien :sweat_smile:, ik geloof in een Europese samenwerking op het gebied van klimaatverandering en bijvoorbeeld het vluchtelingenbeleid dus ik heb net de knoop doorgehakt en ga op GroenLinks stemmen op nummer 17 Nevin ÖzĂŒtok. Zij zet zich in voor gelijke rechten van vrouwen en LHBTQI+’ers, lijkt mij een mooie keuze.

24 likes

Ik heb gestemd op het Binnenhof, in de Eerste Kamer, super leuke locatie. Heb op Lisa Westerveld van GL gestemd :relaxed: hoop echt dat zij weer in de Kamer komt.

27 likes

Jeej ik heb net ook gestemd! Plus ik mocht het potloodje houden. Dat is altijd mooi meegenomen :relaxed: Mijn stem is gegaan naar nummer 14 op de lijst van Groenlinks. Ze zet zich heel erg in voor de regulering van de banken en het tegengaan van de beleggers die betaalbare woningen opkopen.

9 likes

Ik ga vanavond stemmen op de nummer 30 van PvdA, Fatihya Abdi!

6 likes

Even een verkiezing anekdote tussendoor.

Toen Geert met de PVV voor het eerst mee ging doen met de verkiezingen in 2006, ben ik ook naar zijn campagne bijeenkomst geweest.

Ik had als enige een fotocamera mee, dus ik moest van iedereen, die met hem op de foto wilde, een foto maken.

Hilarisch. Hij riep gewoon wat het publiek wilde horen zonder enige vorm van onderbouwing. Geert zei nog wel dat ik een mooie camera had.

Die foto’s heb ik nooit opgestuurd hehe.

15 likes

Haha wauw dat is vet lang geleden. Heb je die foto’s nog?

1 like

Nee helaas :cry: de camera ben ik kwijt geraakt. Had wel leuk geweest om die nog te hebben.

Een paar jaar geleden mocht ik ook bij het museum voor beeld en geluid in gesprek met Baudet, maar die had uiteraard afgezegd. Dus dat is geen spannende anekdote.

2 likes

Ik lig heeeeeleeemaaaal dubbel om het liedje over Nieuwsuur bij Zondag Met Lubach. Geniaal!

9 likes

Heb je ook de reactie van Azarkan gezien? Ben geen fan zijn partij maar die reactie is ook echt geweldig :rofl:

1 like

In het stemhokje rustig mijn tijd genomen om een keuze te maken en uiteindelijk op BIJ1 gestemd! Ik vind stemdag zo leuk

3 likes

ik tegen iedereen: STEM, LAAT JE STEM HOREN!!
ik als iemand z’n stem gebruikt voor een partij die ik niet mag:

ik heb zojuist gestemd op milka van GL (#34)

53 likes

Ik heb gestemd op een vrouwelijke jongerenwerker van de SP. :smiley: Vind het belangrijk dat ik vertegenwoordigd wordt door iemand die daadwerkelijk tussen de mensen staat.

13 likes