Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

Ja ik dacht al ik verwoord het niet goed - ik bedoel niet dat het om mij gaat of dat ik wil laten zien dat ik van de goeie ben omdat ik anders bang ben dat ik in een slecht daglicht sta ofzo? ik spreek mijn buren gewoon ik zou ook niet een poster opplakken om aan hén op een passieve manier te laten zien dat ik hun niet weg wil hebben hoor!! maar ik woon in bos en lommer en vind het idee zoals @crazyplantlady ook beschrijft helemaal niet gek? je postte eerder vandaag zelf dat je geen zin had om naar buiten te gaan omdat in je hoofd elke witte Nederlander die je op straat ziet boos en met fakkels is; ik kan mij voorstellen dat (een veelvoud) van visuele uitingen zoals bijvoorbeeld posters op ramen en lantaarnpalen een heel klein beetje het gevoel kan benadrukken van oké, het zijn echt heel veel stemmen op wilders maar de grote meerderheid van de mensen heeft ook níet op hem gestemd (en deelt het gedachtengoed hopelijk ook niet).

maar goed als jij er uit wil halen dat ik of anderen die zoiets geen slecht idee vonden van plan zijn een poster op te plakken en er verder over te zwijgen is dat ook goed

4 likes

Yes thanks :blush:

1 like

Ik zit even in het verkiezingsprogramma van de PVV te neuzen. Het is zo ontzettend populistisch en zonder enige achtergrond kennis geschreven:

"- De Ns moet flink aan de bak als het gaat om punctualiteit

• Einde aan de indoctrinatie van onze kinderen
  • Gemeenten werken niet mee aan gender-maatregelen, klimaatwaanzin en diversiteitsgeneuzel"
4 likes

Voor de mensen hier met een migratieachtergrond, jullie zijn er duidelijk mee bezig want jullie zijn hier in dit topic. Maar hoe is jullie omgeving er momenteel onder? Jullie ouders enzo?
:hugs:

3 likes

Klappen voor de zorg? :grimacing:

2 likes

Enige goede punt uit z’n programma wel dit

10 likes

Goed idee. Ik ben net GL lid geworden, misschien ook wat posters bij bestellen…

Edit; nav het verhaal hierboven, uiteraard is het belangrijk het vooral ook actief uit te dragen, maar ik woon in een straat met vooral linkse (nieuwe bewoners) of (vermoedelijk) PVV-stemmers (oude bewoners, ook nog veel ZP ed voor het raam). We wonen daarnaast in een buurt met veel migrantengezinnen die een of twee straten verderop wonen maar hier ook naar school gaan en deels ook ons huis passeren. Zodoende vind ik zoiets wel een teken van solidariteit uitdragen, al is het natuurlijk maar iets heel kleins

6 likes

Ik ben lid van PvdD en had mijn poster niet opgehangen maar ga dat nu maar alsnog doen

1 like

Overigens kwam ik vanochtend op kantoor aan en zei ik m’n standaard: ‘goedemorgen!’ en toen zeiden al m’n collega’s met een grafkop: ‘het is geen goede morgen :skull: :skull: :skull:’ they pass the vibe check woop woop

82 likes

Bij ons stemt thank god ongeveer de hele straat links, met posters voor de ramen en alles en gelukkig is GL/PvdA ook als grootste in onze stad naar voren gekomen. Dat geeft me nog iets van geruststelling, maar verder is het een dikke vette kater en maak ik me veel zorgen over de toekomst. Anderzijds vond ik Rutte en zijn kabinetten ook vreselijk, dus we gaan van vreselijk naar vreselijk.

Ik vind het ook altijd leuk om buitenlandse nieuwssites te bekijken na zo’n verkiezingsuitslag maar jeeemig ik schaam me rot voor dit land. Of nouja, ruim 20% van dit land. Want dat is het he. Die debiele 20% bepaalt het nu voor iedereen.

8 likes

Naast het overduidelijke racisme, is PVV op andere vlakken ook absoluut niet inclusief en progressief. Als je kijkt wat ze stemmen als het gaat om lgtbq+ rechten, is dit heel zichtbaar. Spreek je hier ook over uit en zoek ook je vrienden, familie, buren op die op deze punten uitgesloten worden.

4 likes

De moeder van een een rechts populistische influencer is een collega van mij en mijn bureau staat naast dat van haar. Ze is net zo erg als hasr kind en zit al de hele ochtend te juichen. Ellende.

1 like

Sprak vanmorgen een van de schoonmaaksters van het pand waar ik in werk.
Zij was helemaal blij, want “enorme Wildersfan”. Dus ik vroeg door, zij zegt: “Ja criminelen moeten terug naar hun eigen land”. Dus ik vraag wat er dan met criminelen moet gebeuren die hier vandaan komen. “Ja die moeten gewoon TBS”.

Nu weet ik zeker dat een grote groep echt niet weet wat de PVV inhoudt.
PVV wil TBS al sinds 2017 afschaffen.

40 likes

Zout in d’r koffie, hup

7 likes

Wow…ik stem ook eens een keertje niet zeg, is Geert Wilders dadelijk ineens premier. Wow wist echt niet wat ik hoorde :sweat_smile:

Wat is er met Gerard Joling dan? :sweat_smile:

3 likes
5 likes

Hoezo dan niet

9 likes

Nou kan ik ook dat liedje plaatsen van even tot hier :sweat_smile:

5 likes

Je hoeft partijen die de democratische rechtsstaat ondermijnen echt geen macht te geven

12 likes