Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

Nou dit is dus waarom ik hoe rot ik het ook vind toch hoop dat hij gaat regeren. Zodat al die domme mensen die hem hebben gestemd gaan zien dat er volgend jaar niet opeens duizenden huizen bij staan, het leven niet opeens veel goedkoper is & de criminaliteit toch niet wonderbaarlijk is gestopt. Ik hoop zo dat mensen gaan inzien dat dit echt zo’n domme keuze was…

13 likes

Ja, dat hoor ik mensen ook zeggen: ‘hij heeft ook goede punten, en tsja, je kan het nooit met alle punten eens zijn’. :cry:

5 likes

ja dat is wel een goed punt. er gaat waarschijnlijk (hopelijk) niks concreets veranderen, dus mensen zijn weer teleurgesteld. en daarom is het ergste ook niet dat hij wint, maar dat zo veel mensen dus oké met hem zijn

6 likes

Ja echt insane :sob:

2 likes

Plak duidelijke protestposters op je raam

13 likes

Ja precies dit. PVV heeft al een beetje geprobeerd milder te spreken. Je weet dat hij in een coalitie compromissen moet sluiten, dat is ons systeem nu eenmaal (en gelukkig, op zich). Het enige positieve dat er hiermee kan gebeuren is als er pvv-kiezers teleurgesteld in hem raken omdat hij niet waar kan maken wat zij denken, maaaaar ook dat is niet positief want dat racisme kruipt hoe dan ook wel weer ergens anders heen. Ook daarom kan ik er niet blij om zijn dat ik in een gemeente ben waar een andere partij groter is ofzo, ja het is fijn te weten dat het aandeel racisten met lak aan het klimaat iets kleiner is om je heen, maar de rest is er gewoon, of je nu in je bubbel zit of niet. Wat een fucking teringzooi ik hoop zo dat we de dag weer meemaken dat om je medemens geven weer cool wordt.

10 likes

Mijn vader is er zo een… Gisteravond goede ruzie gehad daarom. Ik mocht Wilders geen racist noemen, want racisme is echt wat anders en hij heeft ooit 20 jaar geleden ofzo met hem samengewerkt en toen was hij echt niet erg hoor!!!
Ben zo teleurgesteld in m’n vader, niet normaal

16 likes

Ik twijfel hier wel een beetje aan gezien ze vaak van die vreemde gedachtekronkels hebben waardoor uiteindelijk toch een ander het weer gedaan heeft (zul je zien dat het “de corrupte linkse rechters” ofzo zijn die nu voorkomen dat Geerts utopie niet uitkomt)

3 likes

Wat voor posters bijvoorbeeld?

3 likes

Hmja, ik weet niet of ik dat heel ondemocratisch vind. Je moet hoe dan ook een meerderheid bereiken, dus het gaat erom dat je een meerderheid van de stemmers aka 76 zetels vertegenwoordigd. Of dat nu met PVV/ VVD/ Omtzigt is of GL-PvdA/D66/ VVD/ Omtzigt is, je vertegenwoordigt het zelfde aantal mensen wel (en niet).

Ik denk namelijk ook dat de PVV gaat falen als ze regeren, maar als ik heel eerlijk ben wil ik er helemaal niet achter komen wat ze wel of niet kunnen bereiken. Ook in een korte regeerperiode kan je genoeg schade aanrichten.

25 likes

Er zijn 3 gezinnen in mijn straat die dus -volgens Geert- geen Nederlanders zijn en ik besef dat ik dan toch ga denken, zouden de overige buren op PVV gestemd hebben? Zouden de buren van deze mensen op PVV gestemd hebben?

3 likes

Ja dat sowieso natuurlijk óók - maar ik herken wel de behoefte om aan “iedereen” te laten zien dat ik niet die xenofobe haatdragende figuur met die fakkel en hooivork ben van jouw plaatje eerder en dat ik dat echt afkeur, in de hoop dat mensen zich een beetje gesteund en gezien en gewaardeerd voelen?

ik weet niet

weet ook niet of het helpt maar ik snap de vraag en suggestie wel

4 likes

Mja gewoon, dat wanneer je door een wijk loopt ergens en je ziet uitingen van solidariteit in huizen en op lantaarnpalen en stoplichten dat je je enigszins gesterkt voelt.

Lol uiteraard niet in plaats van een actieve band met je buren onderhouden maar oké :joy:

9 likes

Ja same, ik had datzelfde gevoel hoor vanochtend! Woon in een buurt met veel moslims, en ik vind het echt kut dat ze zich nu misschien onveilig voelen of niet welkom in ons land (/nog minder dan eerst). Net als dat ik een regenboogvlag op zou hangen als ik in een super SGP buurt zou wonen wil ik nu ook wel iets van een signaal geven van: joe niet iedereen denkt zo! wij staan achter je!

12 likes

Ja precies dit idd!

1 like

Ja, ik snap ergens het sentiment wel, maar ik moet eerlijk bekennen dat het me ook wel een klein beetje ‘Maar ik ben een goed persoon en geen racist hoor’-vibes geeft. Als in, meer druk maken om hoe mensen jou zien dan om de mensen zelf.

Maar dat kan vanuit mij ook boze zuurheid zijn nav de uitslag haha.

Edit: O zie nu je post pas, precies dat white warrior gedrag bedoel ik dus.

20 likes

ja ook eens hoor!
Maar: een poster ophangen voor je raam of een sticker op een lantaarnpaal waarop een boodschap staat a la: ‘we steunen jou/je bent welkom’, dat is toch niet white warrior gedrag. Als je ze zelf uit gaat delen met een zelfgenoegzame glimlach en je jezelf heel fantastisch vindt dat je dit doet; dan wel ja :joy:

3 likes

Hmm ja ik snap wel dat dat zo overkomt maar wat ik zou willen is dat mensen zich misschien iets minder onveilig voelen door de wetenschap dat ze niet omringd worden door PVV-ers. Ik praat natuurlijk ook gewoon met mijn buren :sweat_smile:

3 likes

ik weet het zelf amper want ik heb me weinig in hem verdiept. ik ga toch niet op een racist stemmen

1 like

Nog even hierover, ik leek dit wellicht te suggereren in mijn post (“hoe laat ik mijn talrijke niet-witte buurtgenoten weten” enz enz) maar ik bedoel natuurlijk niet letterlijk mijn buren, want die spreek ik gewoon, maar meer: hoe kan ik actief het gevoel van onveiligheid helpen verminderen? Ik kwam niet heel lekker uit mijn woorden wellicht

3 likes