Tweede Kamerverkiezingen 2023 #3

Omdat het vooral schoonfamilie is helaas. Het is dan bedoeld als grapje maar ik vind dat totaal niet grappig.
Mijn vriend kwam heel lief zeggen dat hij achter me staat in dit nare gevoel erover en het vervelend vind dat ze zo zijn op dit gebied.
Ik heb wel gezegd van “moet dit” en “nou zeg…” maar het heeft geen zin om er ruzie over te maken ben ik bang.

5 likes

‘Kiezerscafe’

1 like

Waat blijven de uitslagen? Normaal zijn er toch al wat meer?

Hoezo

2 likes

Ja met Herman de Scherman ging dat super snel. Waar is hij.

3 likes

Fleur Agema komt is net terug van carnaval vieren?

4 likes

Zo deze vrouw herkende ik echt even niet. Wat voor metamorfose heeft zij gehad dan

1 like

Haha “35 zetels, jeetje”
Het besef begint te komen bij pvv dat ze straks echt aan de bak moeten en helemaal niet kunnen doen wat ze pretenderen hahahaa

35 likes

Ja de paniek was zichtbaar. Ze heeft geen idee wat ze moet doen

2 likes

Hahah dat dacht ik ook :joy: Ik zat op mijn telefoon en keek op van huh waar is Britt?

4 likes

Ohh zij is echt mijn BEC uit de politiek

5 likes

sowieso gaat dit gebeuren

11 likes

Pff wat een teleurstellende uitslag. Ik ben echt een beetje in shock dat we dus in zo’n land leven?? Voor mijn gevoel gaan we zo Amerika achterna.

Ik had zo gehoopt dat links een keer groot zou worden door de samenwerking GL en PvdA. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik Fratima echt niks vind (sorry Frans fans), hij heeft het voor mij gewoon echt niet.

Typisch ook weer dat ze al gelijk als een blad aan de boom zijn gedraaid over het regeren met de PVV. Stemmen zijn nog niet eens geteld en ze komen al terug op hun woord. Hoewel ik van mening ben dat je een partij die de grootste is geworden niet zomaar kan uitsluiten, we leven toch echt in een democratie, baal ik wel echt enorm dat de grootste partij nou net de PVV is :sob:

10 likes

Ik heb er nu juist al zin in want ik hoop dat Bij1 dan alsnog een zetel bijeen gesprokkeld heeft. Vorige keer lukte het ze ook 's nachts pas omdat het tellen van stemmen in de grote steden langer duurt.

9 likes

@Fishing @Vaiana
Sorry late reactie. Jullie vroegen hoe het werkt met bewoners van de gehandicaptenzorg en stemmen. Nou vrij bizar vind ik dus zelf. Want dit is een dusdanig laag niveau dat ze het hele fenomeen stemmen niet eens begrijpen. Ouders stemmen of wij kunnen voor ze stemmen. “Gelukkig” zitten we in een aardig linkse bubbel, maar blijf het bizar vinden dat ouders/wij/gemachtigden dus gewoon meerdere stemmen hebben.

11 likes

Vond zijn speech van net wel goed en ik hoop gewoon dat die samenwerking alleen maar blijft groeien en dat. ze de volgende keer nog groter worden en niet dat het dan weer instort

10 likes

Snap dit nooit zo goed, ze hebben in hun eentje geen meerderheid, de rest van de stemmen niet op de grootste partij tellen toch ook. Maar mss zou ik dit niet zeggen als een linkse partij de grootste was.

10 likes

Ik hoop ook dat het blijft groeien en ik hoop dat als we dan toch een rechts kabinet krijgen dat mensen daardoor inzien dat Links toch echt de juiste keuze is de volgende keer. Ik vond zijn speech van net wel een beetje als een toneelstuk overkomen, heel theatraal. Daarnaast vond ik het ook echt heel vreemd dat hij eerst Jesse Klaver naar voren stuurt om de eerste teleurstelling te incasseren en het publiek toe te spreken. Alsof het te min voor hem was nu ze toch niet de grootste zijn geworden. Jesse vind ik dan toch echt een stuk sympatieker overkomen. Maar dit is uiteraard mijn eigen interpretatie en gevoel, verder gebaseerd op niks.

Dit klopt ook zeker, het is geen meerderheid. Maar ik vind dat als zoveel mensen op één partij hebben gestemd dat je die niet bij voorbaat al kan uitsluiten. Het is ook niet zo dat de PVV straks in zijn eentje alles kan bepalen omdat hij mee mag regeren, ze zullen toch moeten samenwerken om tot een meerderheid te komen. Hoe erg ik de stemmen op de PVV ook vind, je kan zo’n grote groep niet zonder meer opzij schuiven en jezelf dan schijnheilig een democratie noemen naar mijn mening.

5 likes

Ja plus ik vind dat je best partijen kunt uitsluiten die zelf ook mensen (lees: 1 miljoen) uitsluiten

31 likes

Ja dat vond ik oook wel vreemd. Hij is nu ook wel lekker boos tijdens dit interview hahah

1 like