Dat is nou wel een groep die ik zou willen infiltreren
Ga ook stuk om de āik ben goed met social mediaā
Ik vind dit mooi gebracht, maar ik mis wat de oplossing dan zou zijn? Ze geeft aan dat sturen op zo min mogelijk besmettingen een lockdown was tegengegaan, maar dat lijkt me niet met elkaar te stroken?
Ze zegt dat als we vanaf het begin af aan een zero covid beleid hadden gevoerd door een korte keiharde lockdown in te voeren voor iedereen ( ipv de āintelligenteā lockdown om de economie te āreddenā ), we nu niet zo lang dit gekut zouden zitten.
Wat betreft oplossingen, Overzicht coronacrisis - BIJ1 - BIJ1 op deze site heeft Bij1 al maanden oplossingen en kritiek geuit
( Site is alleen niet heel up to date meer). Op dit moment, zoals ze aangeeft, zitten we zo ver in de shit dat we voornamelijk pleisters kunnen gaan plakken. Maar dan wel met focus op de mensen die nu onder het beleid lijden en niet de bedrijven en stichtingen die zowaar winst hebben kunnen maken in t afgelopen jaar.
Maar een harde lockdown, zonder dat Duitsland en Belgie dit ook doen, had later weer besmettingen van over de grens naar ons land gebracht, toch?
De landen waar ik dit goed heb zien gaan (IJsland, Nieuw Zeeland, Zuid Korea en Australie) hebben een geografisch voordeel wat wij niet hebben.
Ze hadden toch hier ook de grenzen dicht kunnen doen? Wel wat omslachtiger dan op een eiland maar zeker niet onmogelijk.
Denk alleen dat daar nu echt geen draagvlak meer voor is, maar een jaar geleden nog wel.
Ga er maar van uitā¦
https://www.roodgroenetoekomst.nl/
Je kunt dit manifest tekenen als je ook voor samenwerking PvdA-GL bent. Geen idee of het concreet wat gaat opleveren maar wel een hoopvol initiatief!
Maar dan hadden de grenzen nog steeds dicht moeten zijn. Ik denk echt niet dat dat mogelijk is bij een land dat onderdeel is van een groot continent Ʃn de Europese Unie. Mensen in Australiƫ en Nieuw Zeeland zitten daar praktisch nog steeds opgesloten.
Ik ook! Maar vind alles leuk waar Xander in zit
Oh ik heb niet verder gekeken naar wat Sylvana Simons zei, het ging mij puur over het sluiten van de landsgrenzen. Ik denk zeker dat het had mogen gebeuren, maar dat was niet houdbaar geweest voor een heel jaar. Ik ben het verder ook met je eens, dit beleid is echt pappen en nathouden geweest en echt waardeloos. Maar eigenlijk hadden we als de EU een aanpak moeten hebben en niet per land verschillend, want zodra je dan de grenzen opengooit krijg je weer instroom van mensen en het virus van onze buurlanden.
Dan bedoel ik niet precies dezelfde regels overal tegelijkertijd, maar een stappenplan bij x aantal besmettingen per hoeveelheid mensen.
Zeker waar, maar ik vraag me af of het veel verschil heeft gemaakt. Het geografische voordeel van de eilanden is gewoon veel groter en heeft een groot verschil gemaakt, maar het is ook niet echt zaligmakend dat mensen opgesloten zitten in hun eigen land. Of in het buitenland.
Maar volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen want ik ben het wel met je eens. Het hele beleid is gewoon belachelijk softie geweest.
Ik hoorde die vanochtend op de radio. Wist niet of ik moest lachen of janken. Wat een poppenkast dat je hier serieus een motie voor aandient
Ik wil er wel graag om janken. Als je bedenkt hoe groot die fractie + hun budget is en ze dat dus kunnen verspillen aan dit soort bullshit en als ik dan naar mn eigen partij kijk en zie hoeveel prioriteiten we moeten stellen en snijden in ontelbare belangrijke onderwerpen omdat we zo klein zijn, word ik daar echt sip vanā¦
Precies. Echt belachelijk dat ze betaald worden om dit soort shit te verzinnen/roepen. Terwijl ze beslissingen moeten maken voor het hele landā¦
Ik snap dat indirect de aanpak van de corona maatregelen hiermee bedoeld wordt. En het versoepelen daarvan. Maar deze onzin slaat echt alles
hebben jullie al de virale jesse klaver/rob jette content gezien op tiktok en nu robās insta?
Tijd om de notulen van die ministerraden openbaar te maken, als dit allemaal klopt heeft de vorige coalitie iets om uit te leggen.
Zijn ze vast vergeten. Ik ben cynisch maar ik heb geen hoop meer dat er nog iemand fatsoenlijk accountable wordt gehouden voor die toeslagenaffaire hoor. Zelfs niet nu er elke maand opnieuw weer extra stront daarover naar buiten komt.
Ja love it.
Het verbaast me ook gewoon niet meer.