Ja en die ene met iets als ‘Mooie foto! Wel nog iets teveel kleren x’
Hahahaa Caroline wil een appgroep
Is zij stiekem een acteur van Koefnoen ofzo?
@anon76889665 ze is echt on fire. Echt spot on allemaal
Zij lijkt me wel echt een type appbeheerder ja
Ook iemand die bij elke verjaardag een nieuwe appgroep aanmaakt om geld voor een cadeau te verzamelen
Dit lijkt me nou echt de appgroep from hell
Echt he… ik zie voor me dat je dan een aardig groepje mensen hebt die racistische memes gaat posten, eindeloze discussies en Rutte en Kaag die vragen of we het wel even gezellig kunnen houden.
Haha zit gewoon hardop te lachen op het moment dat ze dat serieus voorstelt.
Dat is nou wel een groep die ik zou willen infiltreren
Ga ook stuk om de ‘ik ben goed met social media’
Ik vind dit mooi gebracht, maar ik mis wat de oplossing dan zou zijn? Ze geeft aan dat sturen op zo min mogelijk besmettingen een lockdown was tegengegaan, maar dat lijkt me niet met elkaar te stroken?
Ze zegt dat als we vanaf het begin af aan een zero covid beleid hadden gevoerd door een korte keiharde lockdown in te voeren voor iedereen ( ipv de “intelligente” lockdown om de economie te “redden” ), we nu niet zo lang dit gekut zouden zitten.
Wat betreft oplossingen, Overzicht coronacrisis - BIJ1 - BIJ1 op deze site heeft Bij1 al maanden oplossingen en kritiek geuit
( Site is alleen niet heel up to date meer). Op dit moment, zoals ze aangeeft, zitten we zo ver in de shit dat we voornamelijk pleisters kunnen gaan plakken. Maar dan wel met focus op de mensen die nu onder het beleid lijden en niet de bedrijven en stichtingen die zowaar winst hebben kunnen maken in t afgelopen jaar.
Maar een harde lockdown, zonder dat Duitsland en Belgie dit ook doen, had later weer besmettingen van over de grens naar ons land gebracht, toch?
De landen waar ik dit goed heb zien gaan (IJsland, Nieuw Zeeland, Zuid Korea en Australie) hebben een geografisch voordeel wat wij niet hebben.
Ze hadden toch hier ook de grenzen dicht kunnen doen? Wel wat omslachtiger dan op een eiland maar zeker niet onmogelijk.
Denk alleen dat daar nu echt geen draagvlak meer voor is, maar een jaar geleden nog wel.
Ga er maar van uit…
https://www.roodgroenetoekomst.nl/
Je kunt dit manifest tekenen als je ook voor samenwerking PvdA-GL bent. Geen idee of het concreet wat gaat opleveren maar wel een hoopvol initiatief!
Maar dan hadden de grenzen nog steeds dicht moeten zijn. Ik denk echt niet dat dat mogelijk is bij een land dat onderdeel is van een groot continent én de Europese Unie. Mensen in Australië en Nieuw Zeeland zitten daar praktisch nog steeds opgesloten.
Ik ook! Maar vind alles leuk waar Xander in zit
Ik denk dat mensen niet inzien dat er een verschil is tussen het iniedergeval als doel hebben, alle middelen daarvoor inzetten en dan zien waar we uitkomen. En een beleid dat niet eens enigszins in de buurt komt. Hadden wij enige kans om het zo goed te doen als het daar gaat? Waarschijnlijk niet als je kijkt naar onze ligging, ons verkeer met buurlanden. Hadden wij de schade aanzienlijk kunnen beperken door kortere periodes van fors strenger beleid? Ik ben geen expert, maar ik kan me niet voorstellen dat dat met onze ligging geen optie was.
Dat we nu al ruim vier maanden in een soort van baggere strategie zitten heeft alles te maken met dat we niet op de momenten dat het nog kon voor kortere periodes écht streng wilden zijn. Dat zijn keuzes en in die keuzes staan momenteel niet mensenlevens, maar economische belangen voorop. Daarmee heeft Sylvana echt een punt.
Oh ik heb niet verder gekeken naar wat Sylvana Simons zei, het ging mij puur over het sluiten van de landsgrenzen. Ik denk zeker dat het had mogen gebeuren, maar dat was niet houdbaar geweest voor een heel jaar. Ik ben het verder ook met je eens, dit beleid is echt pappen en nathouden geweest en echt waardeloos. Maar eigenlijk hadden we als de EU een aanpak moeten hebben en niet per land verschillend, want zodra je dan de grenzen opengooit krijg je weer instroom van mensen en het virus van onze buurlanden.
Dan bedoel ik niet precies dezelfde regels overal tegelijkertijd, maar een stappenplan bij x aantal besmettingen per hoeveelheid mensen.