Tweede Kamerverkiezingen 2023

zij hadden toch ooit de slogan: ben je tegen, stem SP? dat vat het wel samen

1 like

volgens mij wel redelijk? maar ik bedoelde vooral qua standpunten enzo. vroeger waren ze meer zo ‘i can excuse racism but i draw the line at animal cruelty’ maar nu zijn ze wat progressiever

3 likes

Ik ben op dit moment een redelijk tactische stemmer. Dus ik heb geen zin in een partij waarvan ik weet dat het rommelt. Dus het word voor mij de partij van de kabouter. Moet alleen nog kijken op wie van de lijst.

5 likes

nu denk ik gelijk aan die resse memes <3

3 likes

Dus je gaat niet stemmen?

Haha elke partij heeft wel een schandaaltje

1 like

bedoelt ze niet frans met de kabouter? huh

5 likes

Zoveel mensen die de vorige keer twijfelden tussen GroenLinks en D66 en daarna huilden omdat D66 over rechts ging

6 likes

ik overweeg om toch op kauthar te gaan stemmen, ze staat nog op de lijst. dus als een soort proteststem tegen de houding tegenover palestina

10 likes

Zijn huidige vriend kende hem dus alleen van de Resse memes, niet als politicus

3 likes

Ja. Oude bestuur is weg, het ging vooral om wel/niet mee regeren en dat werd heel actueel na de gemeenteraadsverkiezingen. ‘Nieuwe’ deel van de partij (onder leiding van Esther Ouwehand) vond dat gemeentefracties dat zelf moesten beoordelen en dat deelnemen wel kon. (Dus ook soms compromissen sluiten). Oude deel wilde beslist geen concessies doen en daar is de machtsstrijd over losgebarsten. Enige ‘ding’ is nog dat in de eerste kamer fractie nog wel vertegenwoordiging van de oude garde zit en die schijnen niet echt goed met elkaar te praten. Maar misschien kunnen ze dat nog soort van oplossen als het echt van belang wordt. (Als in PvdD gaat mee regeren.) Plus ze zijn nu wat meer ‘we kijken naar de aarde, dieren en de mens’ waarvoor heen de mens ondergeschikt was. Heb het idee dat Sylvana Simons daar weleens een rol in gespeeld kan hebben, volgens mij gingen Esther Ouwehand en zij heel goed samen. Ook omdat ze toen samen naar de slavernijherdenking gingen.

6 likes

HAHAHAHAH ik ga stuk

1 like

Heeft er eigenlijk een andere lijsttrekker op dit moment in de politiek zo’n slecht trackrecord als Marijnissen?

Snap niet (buiten nepotisme) waarom zij weer de SP leidt als die partij :chart_with_downwards_trend::chart_with_downwards_trend::chart_with_downwards_trend::chart_with_downwards_trend::chart_with_downwards_trend: gaat…

12 likes

Ja dus nu ben ik teleurgesteld en verbaasd door mijzelf :joy:

2 likes

Laatste bericht was Volt, toch?

1 like

(Ff opnieuw want reageerde per ongeluk op iemand anders)

Oh echt :joy:

Dat maakt me eigenlijk wel benieuwd naar de lange arm van het forum. Hoeveel mensen (ook ongeregistreerde meelezers) lezen dit topic? Of is dat info die niet openbaar mag worden?

Tijd voor onze eigen partij. Wat wordt onze slogan en logo?

2 likes

Ik denk dus dat het wel slim is want dan worden ze alledrie; CDA, BBB en NSC niet zo groot

2 likes

Ik twijfelde zelf niet tussen GroenLinks en d66 hè, GroenLinks was altijd al linkser dan wat ik stemde.

Maar zal een nieuw plan bedenken dit jaar

1 like

Ja, niet mijn schuld. Ze hadden ook even kritisch naar de bron van het stemadvies kunnen kijken.

IMG_2400

9 likes

Nepotisme is dan ook het enige antwoord. Oke toch een tweede: ze spreekt de xenofobe onderbuik zo lekker aan.

6 likes