Wellicht ter overvloede maar dit is iets wat ik mijzelf ook nog niet zo lang realiseer. En dat is dat een abortus niet alleen gebeurd bij sletten en ontaarde moeders met een “compleet” gezin (gechargeerd uiteraard. Ik vind met hand op mijn hart elke reden een goede reden en oordeel niet. Maar we weten allemaal dat er teveel mensen een ja ik ben wel voor abortus MAAR zijn)
Abortus verbieden of strenger/moeilijker maken betekent ook dat de vrouw met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die niet zomaar kan laten afbreken.
Dat een zeer ernstig gehandicapt kindje per definitie geboren moet worden
Dat als je een niet levensvatbare vrucht draagt je moet wachten tot die uit zichzelf doodgaat en moet hopen dat die ook uit zichzelf naar buiten komt
Als je een zg “misser abortion” hebt (de vrucht is overleden maar er gebeurt niks) je moet wachten tot “de natuur het zelf oplost”. Ik heb dit zelf gehad en realiseerde me pas recent dat dit ook “gewoon” een abortus is maar dan een die in het ziekenhuis “mag” (ik begrijp dit niet).
En nog meer voorbeelden.
Strengere abortus wetgeving raakt ons allemaal, en zelfs als je jezelf kwalificeert als “pro-life” kan je te maken krijgen met abortus zorg. Of kiezen voor een abortus.
Dus als je ooit in een abortus discussie beland bedenk dan dat het niet alleen voor de sletten is (love alle sletten) maar letterlijk iedereen met een baarmoeder ermee te maken kan krijgen.