Tweede Kamerverkiezingen 2023

Ja pls stop trying to make referenda happen

Ik wil niet voor elk onbenullig ding naar de stembus, daar kiezen we gewoon mensen voor

31 likes

Dit plus dat ik niet wil dat iedereen zonder zich in te lezen een beslissende stem ergens over kan hebben. Sorry maar heeft niemand wat geleerd van de brexit??

23 likes

Ja en wat dacht je van dat referendum een paar jaar geleden (ik geloof over Oekraïne? Iets met oost Europa iig) wat gekaapt was door GeenStijl/Jan Roos en dat opeens D66 zich realiseerde dat het volk het soms helemaal niet voor het zeggen moet hebben in kwesties waar ze niks vanaf weten.

Referenda zijn gewoon kut.

13 likes

Wat een parel weer.

2 likes

Een hint, klinkt als: NSC

5 likes

Die buil hebben ze goed weg gewerkt.

2 likes

Doet Hugo de Jonge toch nog iets goed

1 like

Ben ook benieuwd wat het nu gaat betekenen dat Wilders zegt ; ‘Islam geen prioriteit meer’ of partijen nu wel met hem willen regeren. Zitten we straks met pvv, vvd, bbb en nsc. Kan niet anders dan dat we dan binnen een jaar weer kunnen gaan stemmen.

4 likes

Hoge concentratie van Kevins

23 likes

Ik vind PvdA/GL ook ietwat tegenvallen door Frans de laatste tijd. Neig misschien toch weer terug naar D66. Moeilijk moeilijk.

5 likes

Ik snap eigenlijk niet dat als je GL & co tegen vindt vallen, waarom je dan uitwijkt naar rechts?

15 likes

D66 doet toch niets anders dan tegenvallen?

15 likes

D66 zit nog net links van het midden, maar is vooral progressief. Hun standpunten komen veel overeen met GL/PvdA. Ik twijfel zelf ook tussen deze partijen. Ben erg voor het linkse blok, maar ze weten me nog niet te overtuigen.

3 likes

Sinds Pechtold vertrouw ik D66 niet

2 likes

Je vergeet Kevin Tol nog!

2 likes

In kabinetten wel, Jetten doet het deze campagne opvallend goed. Beter dan Fratima

7 likes

Ja en daartussen zit heel lang niets, en dan komen de linkse partijen. Ik heb het verkiezingsprogramma van D66 niet gelezen, maar qua stemgedrag zitten ze in ieder geval niet op dezelfde lijn als GroenLinks

1 like

Het eerste wat ze je vertellen als je actief wordt bij D66 is dat ze een rechtse partij zijn. Sociaal economisch rechts, cultureel progressief.

1 like

ja echt trust issues

ik ben ook echt teleurgesteld in glpvda, grotendeels door het zwakke palestina gepraat. ik wilde echt op ze stemmen voor een tactische linkse stem maar kauthar was een beetje de druppel. maar bij1 vind ik de laatste tijd zo messy ofzo, zo veel onderling gezeik en ook die onprofessionele houding met al die taalfouten enzo op de website. mensen nemen hen al minder serieus, doe dan tenminste je best… pvdd valt me als enige eigenlijk niet tegen! vergeleken met vroeger hebben zij naar m’n idee wel echt grote stappen gezet.

maar het is lastig, ik denk alsnog dat het bij1 wordt want ik sta nergens 100% achter

13 likes

Is die rommel met de partij top van pvdd al opgelost?