Precies het omgekeerde van Omtzigt: slecht conservatief onduidelijk partijprogramma, maar ja, het is wel Sint Pieter.
Pvda-GL: meh, geen zin in Fratima, ook al stemt iemand al jaren GL of PvdA.
Van de lijsttrekker kom je alleen niet zo snel af. Maargoed als ik er niet op stem, dan alsnog niet. Dus hoogstwaarschijnlijk blijf ik wel bij mijn eerste keuze, iemand van GL/PvdA.
Ik heb voor het echte verkiezingsgeweld losbarstte al gestemd (per post ivm buitenland) en ben daar wel blij mee. Maar ook als ik nog moest stemmen zou ik het niet van de lijsttrekker af laten hangen.
Klopt maar alsnog is een partij zoveel meer dan alleen de lijstrekker. Ik had zelf ook veel liever een ander iemand gezien maar ga daardoor niet ergens anders op stemmen.
Ja echt kies voor inhoud en daar hoef je echt geen hele partijprogramma’s voor te lezen (de meeste partijen hebben prima samenvattingen). Die poppenkast met een tiental haagse ego’s informeert uiteindelijk heel gebrekkig en belangrijker nog: zij zijn lang niet de enige die de uitvoering moeten gaan doen. Leuk dat zij hier en daar een oneliner gooien en de een sympathiek overkomt en de ander als een hork, maar het is niet dat ze hierna in hun eentje hun eigen mening doordrukken.
Henri Bontenbal heeft ook een vragenuurtje op reddit gehouden
https://www.reddit.com/r/thenetherlands/s/dcMH8NcGch
Sinds wanneer doen politici aan reddit?
Sinds die sub bijna een miljoen leden heeft. Lijkt mij effectiever dan flyeren
Wel chill die speciale verkiezingsuitzendingen van Khalid & Sophie want ik had me er nog weinig in verdiept. Vind het wel een tip! Ik zie Timmermans voor het eerst in ‘actie’ eigenlijk nu. Ze lullen wel echt zoooveel door elkaar heen de hele tijd
Wel echt briljant Fratima’s strategie: afwachten wat Pieter Omzigt gaat doen en daarna aan Pieter vragen of hij wil samenwerken en toen dat een nee bleek gewoon afwachten.
Goed bezig PvdA top
Ik vind het echt slecht en chaotisch, Khalid en Sophie hebben 0,0 controle over hun eigen programma of het gesprek aan tafel überhaupt
Lol die VVD-reclame “Hoi ik ben Gaby, ja ik ben zwevende kiezer want er is best wel veel veranderd, ook binnen de VVD”
En dit is het meest oninteressante discussie die ik gehoord heb
Echt intens saai en niks geleerd
Ik vind op1 echt een heel saai programma (en hoevaak kun je Caroline per week uitnodigen?) maar vanavond komen Mona Keijzer en Bontenbal. Dat kan wel interessant worden
Ik vind Mona Keijzer misschien wel de allerbelachelijkste politica die we hebben.
Ook niet te begrijpen dat ze twee maanden geleden gepresenteerd werd als premierskandidaat voor BBB
Ik ben inmiddels zo afgeknapt op Fratima en de laffe reacties van mijn partij als ik kritische vragen stel, dat ik overweeg PvdD te stemmen en m’n lidmaatschap op te zeggen. Of 't wordt toch een soort van proteststem op Kauthar, zoals @Fukaeri opperde.
Maar dit is dus als je samen 150.000 verdient? Of in je eentje?
Maar waar haal je dit vandaag? Ik ben het echt helemaal eens met dat een deel van Nederland zich onterecht rijk rekent. Tegelijkertijd heeft een ander deel van dit land (op twitter zaten mensen ook al romantisch te doen over hardwerkende middenklasse die samen dan 150.000 euro verdienen) een volkomen vertekent beeld van wat een middeninkomen is, want 150.000 euro is allang geen middeninkomen meer.