Er staat letterlijk onder: “Maar dat is een niet onderbouwde aanname / gedachtenspinsel”
Dus waar haal ik dat vandaan, daar vandaan dus.
Er staat letterlijk onder: “Maar dat is een niet onderbouwde aanname / gedachtenspinsel”
Dus waar haal ik dat vandaan, daar vandaan dus.
Je kunt je bij lokale afdelingen aanmelden om te helpen flyeren dus ik ga deze de komende dagen bezorgen
Beetje gekke vraag haha maar staat bij alle flyers bovenin ‘het is tijd om de boel weer op de rails te zetten’?
Ik kreeg er vanmorgen een op het station en toen dacht ik ‘oh vet leuk gevonden. Flyers op het station en dan met op de rails erop’. Maar in die flyer stond verder niks over OV ofzo. Dus vroeg het me ineens af of het gewoon een algemene slogan was?
Ik ga sowieso links stemmen en denk toch maar GroenLinks PvdA ondanks de Sabine scharwachers oid bij GroenLinks , vind dit een mooie van Pieter Derks
Wat is er mis met Sabine? Als in; ze is gewoon uitgesproken partijlid, hoezo zou dat een reden voor een ondanks?
Ja is een algemene tekst!
Ik heb echt zo geen zin in kabinet Yesilgoz I met VVD-PVV-BBB-NSC laat Nederland maar in de zee zakken hoor wie gaat er mee op een nieuw eiland wonen?
En dan nog gezellig de SGP erbij misschien
Ik zag dat de SGP in zo’n NOS video op TikTok had gezegd dat het eerste wat ze in Nederland gingen aanpakken de 30.000 abortussen zou zijn. Al die andere partijen begonnen verder over wooncrisis enzo, maar nee voor de SGP zijn die abortussen het allerbelangrijkste blijkbaar. Echt om te janken.
Emigreren wordt ineens een niet zo’n gekke gedachte
ja toch mooi hoe ik even een klein gevoel van hoop had toen rutte vertrok en dat dat nu plaatsgemaakt heeft voor totale apathie
Het kind woont tot z’n 50e in je huis want het kan nooit een huis kopen, de dijken breken straks door, alle natuur is dood door stikstof, zorgverzekering kost 5000 per jaar want het is onbetaalbaar geworden, maar BAREN ZUL JE.
Als je nu begint ben je klaar voor de verkiezingen in begin 2026, en vanuit gaande dat we vervroegd weer naar de stembus mogen
Wellicht ter overvloede maar dit is iets wat ik mijzelf ook nog niet zo lang realiseer. En dat is dat een abortus niet alleen gebeurd bij sletten en ontaarde moeders met een “compleet” gezin (gechargeerd uiteraard. Ik vind met hand op mijn hart elke reden een goede reden en oordeel niet. Maar we weten allemaal dat er teveel mensen een ja ik ben wel voor abortus MAAR zijn)
Abortus verbieden of strenger/moeilijker maken betekent ook dat de vrouw met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die niet zomaar kan laten afbreken.
Dat een zeer ernstig gehandicapt kindje per definitie geboren moet worden
Dat als je een niet levensvatbare vrucht draagt je moet wachten tot die uit zichzelf doodgaat en moet hopen dat die ook uit zichzelf naar buiten komt
Als je een zg “misser abortion” hebt (de vrucht is overleden maar er gebeurt niks) je moet wachten tot “de natuur het zelf oplost”. Ik heb dit zelf gehad en realiseerde me pas recent dat dit ook “gewoon” een abortus is maar dan een die in het ziekenhuis “mag” (ik begrijp dit niet).
En nog meer voorbeelden.
Strengere abortus wetgeving raakt ons allemaal, en zelfs als je jezelf kwalificeert als “pro-life” kan je te maken krijgen met abortus zorg. Of kiezen voor een abortus.
Dus als je ooit in een abortus discussie beland bedenk dan dat het niet alleen voor de sletten is (love alle sletten) maar letterlijk iedereen met een baarmoeder ermee te maken kan krijgen.
Hahaha ik zag 'm ook. Die oude politiek waar jouw partij (wat is het?) 13 jaar mee regeerde? Hoe krijg je het je strot uit.
Bedankt voor deze waardevolle toevoeging en zeker helemaal waar. Dat is mijn uitgangspunt en zou iedereens uitgangspunt moeten zijn.
Tegelijkertijd toen roe vs wade werd terugdraait was er toch een behoorlijke grote groep die zich niet realiseerde wat dat in de praktijk zou betekenen. En dat dat dus ook geldt voor gebeurtenissen waarvan zij dachten dat het er niet onder zou vallen.
Maar helemaal 100000% dat de enige juiste reden is dat de zwangere het wil.
En als je abortus illegaal maakt, betekent dat abortussen niet meer worden uitgevoerd. Dan gaan mensen zelf aan de slag. Gevolg is dat onveilige abortussen worden uitgevoerd waardoor het levensgevaarlijk kan worden.
Dat was zeker niet mijn bedoeling en dan is het of niet goed over gekomen of was het gewoon een kut manier
Maar ik ga mijn best doen om proberen uit te leggen waarom ik had gekozen het zo op te schrijven en dan mag jij alsnog zeggen of het een kut voorbeeld was want ik hoop dat je weet dat ik niet zo denk en dat ik zelfbeschikkingsrecht super belangrijk vind.
Als het over abortus gaat dan doen tegenstanders van abortus vaak alsof het makkelijk te voorkomen is, namelijk door geen seks te hebben en dat je een slechte vrouw bent als je seks hebt buiten een vaste relatie/huwelijk (en alsof je dan niet ongewenst zwanger kan worden). En dat de enige vrouwen die ongewenst zwanger worden sletten zijn en het hun eigen schuld is. En dat door dat verhaal in te zetten mensen denken “ja daar is het niet voor bedoeld potverdrie ik ben helemaal voor abortus maar alleen als je verkracht bent hoor”.
Terwijl de meerderheid van abortussen worden gekozen door vrouwen met een vervulde kinderwens (en zoek gerust de cijfers op want ik ben daar nu te lui voor). Dus dat “het beeld” wat door tegenstanders van zelfbeschikking proberen te schetsen niet de realiteit is (net als dat vrouwen altijd spijt ervaren).
Wat ik wilde vertellen is dat als we denken over abortus we een beeld hebben wat niet overeenkomt met de werkelijkheid en dat die veel diverser is zowel in redenen als bevolkingsgroepen (single, getrouwd, vaste partner, kinderwens of niet). En dat er meer abortus zorg is dan een ongewenst zwangere vrouw met meerdere partners.
Het spijt me wel dat het verkeerd op je overkwam want dat is 100% niet mijn bedoeling geweest en ik had het beter anders kunnen en moeten verwoorden (bijvoorbeeld door niet het woord sletten te gebruiken).
Ik zal m’n best doen om het de volgende keer beter te doen
Kijkt er iemand naar het debat op SBS6? Ik heb zo geen vertrouwen in Dilan en ik ben bang dat ze toch groot wordt. Ik vind haar zo nep overkomen, ze zegt helemaal niets ontwijkt vragen en probeert zich als een premier te gedragen.Timmermans is zo opgefokt.
Yes ik kijk ook. Vind het jammer dat ze zich niet hoeft te verantwoorden voor het beleid van de afgelopen jaren. En Wilders, echt om van te gruwelen. Mooi dat Omtzigt hem eindelijk uitsluit van samenwerking in ieder geval. Verder zie ik gewoon vier schreeuwlelijks, waaronder Fransie ja
Yesilgoz laat ook niemand uitpraten? Maar dat eist ze wel als ze zelf aan het praten is. #vvdmentaliteit