Ik vind wat in mijn voordeel is niet zo zwart wit. Kan wel stemmen op geen rekeningrijden, hra behouden, saldering behouden en dat soort onzin, maar ik heb ook de voorkeur om deel uit te maken van een samenleving waar we niet allemaal enkel bezig zijn met het vergaren van een paar holle bezittingen die we zo efficiënt mogelijk doorgeven binnen het eigen gezin.
Ik ben ook zo bang voor een dikke teleurstelling straks als de stemmen geteld zijn maar nu nog in de waan dat er hoop is in de medemens! Zo’n dag voelt toch altijd heel bijzonder he. Dat gevoel dat ik straks weer heb als ik in de rij sta bij het stembureau
Mijn vader stemt op Jesse Klaver want “Streeft naar een beter klimaat. Wordt door rechts vaak te kijk gezet en daar kan ik niet tegen” 🥹💚 Ik ga zo voor Suzanne Kröger stemmen, o.a. vanwege haar rol in het afschaffen van fossiele subsidies maar ik volg haar al langer. Mijn zusje stemt ook op haar. Ben benieuwd wat mijn moeder gaat doen maar ik gok weer PvdD want dat doet ze al jaren.
Ik heb ook dat hoopvolle en angstige gevoel. Voelt wel alsof we dichter bij een hoopgevende uitslag voor links zijn dan in lange tijd.
Edit: supertrots op mijn ouders trouwens want die wonen in een diehard CDA/BBB-omgeving en sinds wij politiek bewust werden (op de middelbare) en daar met hen over gingen praten zijn zij veel socialer en progressiever gaan stemmen
De uitslag van de stemmen uit het buitenland duurt altijd wat langer, maar wordt wel gepubliceerd. Eerder dit jaar bij de Provinciale Statenverkiezingen won GroenLinks, andere jaren is het vaak VVD of D66.
Omg wat erg, ik heb gestemd met de stempas van mijn man
we hebben niet eens dezelfde achternaam en niemand heeft het opgemerkt?? Ik kom nu thuis en zie mn eigen stempas op tafel liggen.
Kan je straks nog een keer gaan stemmen (misschien slim om naar een andere stemlocatie te gaan)!
Er stonden een paar mensen voor me in het stembureau die de hele rij ophielden “ga maar voor, wij twijfelen nog” bleken ze toen ze een keus hadden gemaakt helemaal niet te mogen stemmen omdat ze niet in Amsterdam woonden
Ik denk dat het echt een muntje opgooien is. Het wordt of premier Timmermans of premier Wilders
Ik zag mensen een post delen over welke partijen de rente op studieschuld 0% willen en dan denk ik toch een beetje , kijk even breder dan je eigen situatie…
en ja ik betaal vanaf volgend jaar 2,95% maar er zijn echt urgentere dingen aan de hand nu
Edit: het schijnt financieel ook heel slecht gedekt te zijn; gaat ten koste van de onderwijspotjes
Je hebt helemaal gelijk hoor dat ‘in je voordeel’ niet zo makkelijk te definiëren is. Ik bedoelde hier inderdaad de
meer directe voordelen dus bijv. stemmen op een partij die de rente op studielening op 0% wil als je een grote studieschuld hebt.
Hmm ja misschien maar het kan ook goed uitpakken! Ik ga vanavond wel instorten
Ik ga ook altijd zo heel overdreven naar de stembureau medewerkers SUCCES VANDAAG HE!! HEEL ERG BEDANKT!!!
Echt zo’n enthousiaste golden retriever ben ik als ik ga stemmen
Dat werkt niet. En dan klapt het kabinet en binnen nu en een jaar mogen we weer stemmen.
Ik deel verder volledig je angst hoor. Dat wordt een grote shit show
Het gaat niet om je uiterlijk maar om je karakter!
Ik vind deze verkiezingen zo spannend. Heb nog nooit zo meegeleefd eigenlijk. Ik ben zo bang dat de pvv gaat vinden, wordt er helemaal naar van gewoon.
Kijk zo naar dat ik ‘word’ met -dt heb geschreven.
haha nou nou ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die alleen dit meenemen in wat ze gaan stemmen. zullen altijd belangrijkere dingen gaan zijn dan één enkel onderwerp maar ik vind hoe er wordt omgegaan met pechgeneratie/studenten/studieschulden wel echt heel relevant en indicatief voor het complete wanbeleid van afgelopen kabinetten.
dit gaat een stuk verder dan “alleen je eigen situatie”. je post maakt me boos, het gaat hier niet om pandjeseigenaren, grootvermogers of iets dergelijks.
en ook je punt hoe het gefinancierd wordt, lijkt me niet voor elke partij gelijk hè.
Ik ben sowieso altijd wat zenuwachtig en onrustig op een verkiezingsdag, maar deze spant wel de kroon.
Ik zat net gewoon te janken terwijl ik de kieslijst van GL-PvdA aan het doornemen was, terwijl ik een half pak gevulde speculaas aan het wegvreten was. Lang leve de eerste dag van mijn menstruatie
Gestemd, maar ik heb niet op Bouchallikht gestemd omdat ik ineens ging twijfelen of mn stem dan verloren zou gaan? Weet iemand dat.
Haha net jongeman op tv, geeft aan strategisch gestemd te hebben: “aan NSC gedacht, toch twijfelde ik om Omtzigt, daarna even naar PVV gekeken, en uiteindelijk links gestemd” heerlijk
Nee mee eens hoor, met de opmerking bedoel ik meer de situatie. En niet alleen dat je dus binnen links twijfelt (of rechts) maar blijkbaar kunnen mensen dus ook van de ene naar andere kant gaan.
Het is bijna komisch wil ik zeggen, al is dat niet het juiste woord om de huidige verkiezingen samen te vatten. Ik dacht je twijfelt binnen links of rechts maar niet dus van de een naar de ander.