Tweede Kamerverkiezingen 2023

Ik ben echt verbaasd, hoor net van mijn vader die altijd VVD stemt dat hij deze keer op Volt heeft gestemd. Als hij deze keer al niet op de VVD heeft gestemd, dan moeten er meer zijn die deze keer iets anders doen

17 likes

Ik ga ook op haar stemmen :smiley:

2 likes

oh ik weet dat niet meer dan, ik hoorde het laatst via via dus ik wist niet dat het gewoon een bekend feit was. als we het zeker weten lekker shamen hoor

3 likes

Op de nummer 33 April Ranshuijsen

27 likes

@Vuile_bitch Ja Aimee heeft het sowieso al wel eens zelf benoemd in video’s. Misschien niet expliciet de naam, maar dat is toen wel herleid of Liyah heeft het zelf toegegeven, weet dat niet exact meer.

@kali Dat had deels ook te maken met een scooterongeval geloof ik, maar het zal zeker niet hebben meegeholpen.

4 likes

Haar achtergrond sprak me aan: sociaal werkster, niet uit de Randstad (Groningen), kind van migranten en ervaring als wethouder. Toevallig zag ik haar na mijn initiële keuze nog bij Kiespijn voorbij komen en toen zei ze dat ze zich wilde richten op gelijke kansen, daarmee was mijn keuze wel bevestigd

3 likes

Tot aan de uitslagen vermaak ik me met dit soort dingen.
Echt leuk gedaan! Vind Caroline wel heel treffend haha.

5 likes

Ik heb ook op haar gestemd!

4 likes

Ja, dit waren ook mijn redenen om voor haar te stemmen. En haar inzet voor kinderen in armoede en huiselijk geweld. En ja ook omdat ze Gronings is, vond ik ook belangrijk. Nou, hoop dat ze veel stemmen krijgt!

3 likes

Ja heel erg bizar. Al die posters van haar ook

Breek met Transhaat anders breekt Liyah je schedel open!

IMG_2412

Een veilige stad voor iedereen, behalve als je per ongeluk Liyah aan de drugs tegenkomt en ze je uit het niets aanvalt.

Echt bizar dat je die niet alleen in je partij houdt, maar zo hoog verkiesbaar zet. Reflecteert slecht op de hele partij imo.

27 likes

ze profileert zich ook erg als anti-politiegeweld en anti-huiselijk geweld online :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik ben het echt niet met je eens en ik vind het echt heel verwend als studenten naar zichzelf refereren als de pech generatie. Pech voor wat? Dat je 12k bent misgelopen maximaal bij een 4 jarige studie? Dat je nu rente moet betalen over een lening en dat je dacht dat dat niet zo was?
Ik verbaas me ook gewoon over hoe weinig besef er is dat voor de basisbeurs werd afgeschaft je 75 euro kreeg als thuiswonende student en 250 als uitwonende. En een kamer was toen ook duur en schaars. En mijn eerste rente percentage in 2010 was ook rond de 2.5%?

Daarbij het leenstelsel werd zo opgetuigd zodat de bakker niet meer betaalde voor het zoontje van de advocaat, dat het eerlijker zou zijn. En dat de besparing naar beter onderwijs zou gaan. Dat is de grootste leugen en waar studenten het meest mee zijn tuk genomen. Niet met een extra schuld van 15k.

9 likes

Ik had een schriftelijke volmacht moeten regelen (hij woont in een andere gemeente) en ik had door de vakantie & werkstress blijkbaar maar de helft gelezen en hem gemachtigd via het stembiljet + kopie legitimatie. Maar dat was dus niet voldoende

Het liveblog van de NOS staat toch ook weer vol nieuwswaardige pareltjes.

20 likes

Maar een extra schuld van 15k is toch gewoon best wel heel veel geld? Zeker nu het rentepercentage weer stijgt. Ben zelf overigens niet van de pechgeneratie maar kan er zeker begrip voor opbrengen.

4 likes

Dan kun je beter in Den Haag stemmen volgens nu.nl

Ik snap niet zo goed waarom dit een liveblog verdient. Er gebeurt in principe niet bijster veel gedurende de dag

4 likes

Eva Akerboom, ik had op stemopeenvrouw.nl gekeken en haar stukje gelezen op website van PvdD, ze sprak me het meest aan

2 likes

Ik zie op de fb groep van de wijk bij de foto van het stembureau alleen maar reacties staan van ja voor Geertje gaan we stemmen. Ja Geertje hier en Geertje daar… Poeh… Vind het ook wel spannend wat de uitslag gaat zijn…

Ik ben ook niet van de pechgeneratie, helaas wel pech gehad met mn opleidingen en dus ook een schuld van 15k. Het is niet alsof die generatie de enige is met een studieschuld en ineens een hogere rente.

1 like

het jaar voor mij had studiefinanciering en het jaar na mij had kortingen op collegegeld. met pechgeneratie wordt toch gewoon bedoeld dat we daar precies tussenin zitten? dat is ook gewoon pech toch.

6 likes