Tweede Kamerverkiezingen 2023

Maar als je van de pechgeneratie was geweest had je dus een schuld van 30.000 euro gehad (ervan uitgaande wel dat je destijds uitwonend was).

4 likes

Ik vind het bijzonder dat het opkomstpercentage wat achterblijft tov 2017. Had echt het idee dat het veel meer leefde dan anders.

16 likes

Ja klopt en ik heb er daarom ook heel erg over getwijfeld

Facebook is wel echt het medium waar geen zichzelf respecterende 45 minner zich meer laat zien, dus verbaast me niet dat daar alles rechts en boomer is.

5 likes

Wat gaf de doorSLAG om het toch wel te doen?

9 likes

Ik ging net stemmen en er stond een rij. Ik heb 10 minuten in de rij gestaan en al die tijd stond er 1 man in het stemhokje alle namen langs te gaan :sweat_smile:

Ik heb mijn papiertje 1 stukje open geklapt naar GL/PVDA, Mikal ingekleurd, dicht gevouwen en klaar, die man stond er toen nog :sweat_smile::joy:

8 likes

Mn vader die ik toch altijd als progressief zag, heeft NSC gestemd😭

3 likes

En bovenop die pech ook nét geen voordeel gehad van coronakorting op collegegeld, maar wel het eerste half jaar van corona gestudeerd.

Allemaal leuk en aardig met die bakker en advocaat. Maar dat hebben ze juist teruggedraaid omdat het niet werkte. De pechgeneratie heeft gestudeerd in een stelsel dat niet werkte en heeft daar aantoonbaar financieel nadeel aan. En dan ook nog rente heffen op de schuld die zijn daardoor (extra) hebben gemaakt, vind ik schofterig.

9 likes

Hmm ja weet ik niet zo goed, ik wilde graag op bij1 stemmen, haar Instagram is ook al een paar keer aangehaald op het forum en er werd nooit wat over die mishandeling gezegd (ook niet op socials of in mijn eigen netwerk) dus ik dacht eigenlijk dat dat al een gepasseerd station was en dat mijn twijfels onterecht waren. Maar blijkbaar dus niet!

1 like

Ik ben in een woonzorgcentrum gaan stemmen. De oudere voor mij had wel haar envelop maar geen stempas bij en de oudere achter mij botste tegen mij aan met haar rollator. Op dat moment was ik wel de jongste daar.

Hopen dat de opkomst nog flink omhoog gaat! Gaat spannend worden vanavond

4 likes

Heb inderdaad nog een keer gestemd ergens anders hahaha. Scheelt dat we toch hetzelfde kiezen dit jaar.

2 likes

Met pechgeneratie wordt doorgaans wel iets breders bedoeld dan enkel die 12k die gecompenseerd wordt met amper 1500 euro. Het is ook de generatie die studeerde in de coronacrisis, die de onderwijsinvestering net niet gaat voelen en die door toenemende huurlasten steeds duurder woont. Ik vind eigenlijk dat de groep die daar niet toe behoort doorgaans luider is over het moeten aflossen van hun studieschuld dan de groep die erin zit. Ik ben doorgaans vaak vrij nuchter over studieschulden want it is what it it is en bijna iedereen kan het zonder problemen (evt met kwijtschelding) terugbetalen, maar die acht jaar aan experiment zijn eigenlijk echt schandalig.

25 likes

Helaas heb ik er ook wat jongere wijkgenootjes het zien antwoorden
 :sweat_smile: Tis ook wel lekker typisch voor hier hoor, Geertje kan hier altijd rekenen op steun. Moet dan zelf altijd proberen te relativeren, al vind ik dat met de voorspellingen wel moeilijk nu. Hopelijk krijgt Frans wat meer steun van zijn oude stad
 :crossed_fingers:t2:

2 likes

@Mrs.Fraser ik ook! :blush:

3 likes

Ja maar dat is toch veel schofteriger dan rente over je studieschuld. Als je alleen daar naar kijkt en daar over valt is het een afleiding van het eigenlijke issue. En 8 jaar onderdeel zijn van een mislukt experiment op onderwijs los je niet op met financiële compensatie en 0% rente.

Wat zijn we weer lollig

Maar er is niemand die om alleen verlaging van de rente vraagt he? Edit; Als in je kijkt nu naar het staartje van een al tien jaar durende beweging en verwijt hen iets terwijl er constant gevraagd is om het afschaffen van het stelsel (gelukt), lastenverlaging (deels gelukt) compensatie voor de volle gemiste jaren (niet gelukt) en dan nu renteverlaging (met in het achterhoofd dat meer compensatie er niet in zit).

5 likes

Vraag me echt af of er mensen intrappen.

Nou het hoeft er maar een te zijn die hier geen verstand van heeft en voor het eerst gaat stemmen. Het gros inderdaad niet. Maar zonde van de mensen die dit wel geloven

5 likes

Ja tuurlijk

1 like