Ik vind dit soort statemens net zo simpel als mensen die andersom altijd zeggen dat alles aan links ligt. Fuck de VVD hoor, maar niet alle huidige problematiek is hen aan te rekenen. Net als het feit dat Dilan, hoe onsympathiek en machtsbelust ze ook is, niet soloverantwoordelijk is voor de koers van die partij.
Ook hierin vind ik Lisa Westerveld wel ijzersterk en hoop ik dat zij op een andere manier met o.a. Jeugdzorg Werkt om de tafel kan en meer voor elkaar kan gaan krijgen om het systeem bij voorkeur af te breken en opnieuw op te bouwen (wishful thinking)
Ja het is zo tekenend dat dit nu pas naar voren is gekomen in de rechtzaak.
Ik hoop zelf wel echt dat grote belangenclubs (dat is Jeugdzorg Werkt) erbuiten blijven. Die hebben hun kans gehad en gaan nooit afbreken waar ze zelf belang bij hebben. Ik hoop dat als iemand als Westerveld het ooit voor het zeggen gaat krijgen ze dat met een hele grote rol voor ouders, kinderen en veel alledaagsere professionals/experimentelere professionals gaat doen en niet met nog meer usual suspects. Maar inderdaad wishfull thinking
@Pierlala ja heftig en ook dat het dan van de kinderen en ouders zelf komt. Staat volgens mij ook niet in het inspectierapport, gaat er niet over in de talkshows. Echt bizar.