Tweede Kamerverkiezingen #3

OMG ja en hoe het ook besproken wordt in de Kamer van Klok. Sheila die uitlegt dat een beetje vrouwelijk overwicht geen probleem hoeft te zijn, en dat voor lange tijd (en nog steeds) de verdeling ongelijk is geweest.

“DUS JE ZOU NU 90/10 VOOR VROUWEN GOED VINDEN? OMDAT HET VROEGER 90/10 VOOR MANNEN WAS? BEN JE DAN NU VOOR 90/10? 90/10 VROUWEN IN DE KAMER? HALLO? SHEILA??”

5 likes

En de vorige keer had de VVD toch gezegd: we gaan nooit met de pvv bla bla en bleken ze later toen ze erachter kwamen dat zij niet de grootste waren, toch wel te doen… hoe kun je die partij/dilan dan nog vertrouwen…

4 likes

Wat een sukkel. Het klinkt ook alsof hij denkt dat deze vrouwen alleen de kamer ingestemd zijn omdat ze vrouwen zijn en niet om waar ze goed in zijn.

15 likes

Volgens mij dacht hij dat ook. Maar ik kan Gijs Groenteman ook niet uitstaan, hij heeft ook een hele irritante stem en denkt overal verstand van de hebben.

7 likes

Pieter zegt ook ik stem op de inhoud… ja net alsof je dat niet kan doen als je bewust op een vrouw stemt…

15 likes

I love Sheila zo erg <3 echt de voice of reason

Ook heel sterk dat ze zei, suck it up je had gewoon meer campagne moeten voeren zoals die vrouwen wel hebben gedaan en niet op je privilege moeten leunen.

Dit soort momenten zijn wel weer echt een goede wake up call om te beseffen dat er nog een laaange weg te gaan is qua emancipatie

Ik zit hier nog even over te rumineren maar eigenlijk zo veel dedain voor de kiezer ook? Alsof die zelf geen weloverwogen keuze kan maken

49 likes

Er staan meerdere mannen onder hem op de lijst, die ook meer stemmen hebben gekregen dan hij.
Dus zelfs als die vrouwen niet boven hem waren verkozen, waren er nog andere mannen boven hem verkozen.

Echt een triest figuur.

34 likes

Hahahaa dat wist ik niet. Maakt het nóg triester om de vrouwen de schuld te geven (was al diep triest, maar nu nog meer).

4 likes

Hahaha ja alsof de kiezer niet… zelf mag kiezen wie hen vertegenwoordigt??? Ja nee we willen wel democratie maar niet te democratie-ig hoor wel graag de partijlijn volgen

10 likes

Ik herinner me nu ook dat bij de vorige verkiezingen ik zei tegen een vriendin dat ik tactisch gestemd had: op GL/PVDA en dat zij zei: ja ik ook. Dus ik nou top lekker bezig.
Had ze op de VVD gestemd, want dan zou de PVV geen zeggenschap krijgen én ze wilde niet op Timmermans want die vond ze stom. What about iemand anders van de lijst, een vrouw bijvoorbeeld :woman_facepalming:
Maar goed toen ik deze verkiezingen in mijn vriendengroep dropte: stem op een vrouw zegt zij; nee doe dat niet, dat is meer werk om stemmen te tellen :woman_facepalming: (vrouw van bijna 40 die al 100 jaar hetzelfde stemt als haar moeder en daar advies aan vraagt wat ze moet stemmen) :joy:

4 likes

IMG_2663

60 likes

Meissie volgende keer wel gewoon weer op een witte man stemmen hoor, we hadden de partijlijst nog zo makkelijk voor je gemaakt!

2 likes

Ik had alle vakjes netjes roze gekleurd :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Sorry ik had echt weinig behoefte aan een nietszeggende witte man, en meer behoefte aan een verloskundige al bewezen heeft te strijden voor abortusrechten.

17 likes

https://www.volkskrant.nl/politiek/financiele-situatie-vvd-nijpend-bestuur-overweegt-eigen-politici-te-verplichten-deel-salaris-af-te-staan~b8121b4f/

Moet toch een beetje gniffelen dat de VVD de SP achterna gaat als ze dit gaan doorvoeren :joy:

14 likes

Ik moet er ook om lachen maar tegelijkertijd tering treurig toch. Dat het dan in het belang van partij wel kan, maar in de maatschappij is hogere belasting voor publieke doelen bizar.

Verder wel gewoon lekker voor ze na zo lang winst

7 likes

Ik keek net een stukje bij een talkshow over de rechtszaak rondom het Vlaardingse pleegmeisje en word daardoor extra kwaad op die domme VVD stemmers. Volgens mij heeft het gros echt geen idee hoe zij dit land op gebied van (onder meer) zorg naar de klote hebben geholpen. Lisa (GL/PvdA) was daar te gast en ik hoop toch zo dat zij in het kabinet gaan komen en zij die ministerpost op zich mag nemen. Zal wel niet door die verschrikkelijke Dilan, maar heb nog hoop.

2 likes

Die rechtszaak van dat meisje heeft op zichzelf niet met bezuinigingen op de (jeugd)zorg te maken. Gooi er miljarden tegen aan en je zult deze zaken houden. Heeft eerder te maken met een ander rot dat ook al decennia in de jeugdzorg zit en ik denk wel dat het belangrijk is om dat onderscheid te blijven maken. Juist in dit soort zaken zijn vaak tientallen hulpverleners betrokken en is het niet een tekort, maar eerder een overschot aan verkeerde hulp door onkundige professionals die de situatie verergert + in dit geval bijna nergens serieus besproken: racisme💫

37 likes

Volgens deskundigen wel degelijk. Ook Lisa Westerveld vertelde dat dit misschien de zeer rotte appels zijn, maar dat het systeem van jeugdzorg aan alle kanten rammelt waardoor dit zeer heftige geval heeft kunnen gebeuren. De man had een strafblad, er zijn eerder 2 jongetjes uit huis geplaatst wegens mishandeling, moeder heeft aan de bel getrokken, met een juist werkend systeem was dit in alle waarschijnlijkheid niet zo ver gekomen. Ik ken zelf mensen die pleegouders zijn en zij zeggen ook dat het toezicht echt heel slecht is. Dat komt niet omdat er zoveel aandacht en geld vanuit de politiek naartoe gaat.

Ja dat is precies wat ik zeg. Het systeem is in en in verrot. Ik ben echt de eerste die de vvd de schuld geeft van alles en het is logisch dat een politica op tv wijst naar het zittende kabinet, maar elke deskundige met historisch besef legt de schuld breder dan het huidige kabinet of geld of aandacht. Is gewoon kortzichtig en niet zo slim in een casus met vijf instanties (correctie: negen) en twintig + professionals.

In een juist werkend systeem was dit allemaal niet gebeurd, maar de zittende politici zijn echt niet de reden dat het huidige systeem al 50 jaar niet naar behoren functioneert.

5 likes