Tweede Kamerverkiezingen #3

@moderators mag het jaartal uit deze titel? Of anders naar 2025?

2 likes

Het is natuurlijk heel erg dat politici bedreigd worden en ook echt heftig dat het erop lijkt dat ze plannen voor een aanslag op Wilders aan het maken waren.

Maar nu zit Wilders dit toch helemaal te gebruiken om niet naar de debatten te hoeven komen?? Hij geeft al bijna geen mogelijkheden om ondervraagd te worden door journalisten en nu gaan we hem wss helemaal niet over zijn plannen horen (die natuurlijk ook al niet zijn doorberekend)
maar goed een deel van Nederland zou dit waarschijnlijk weer niets boeien :expressionless:

6 likes

Hij is het vooral aan het gebruiken om stemmen te winnen

5 likes

Absoluut. Ik heb ook het idee dat dit elke keer elke verkiezingscampagne weer speelt bij alleen Wilders? Dat hij zo bedreigt wordt dat hij niet naar de debatten kan etc.

2 likes

Hij doet echt precies wat Trump doet

Geen Wilders fan hier, maar Wilders wordt al jaren lang bedreigd. Heeft dag en nacht beveiliging en loopt rond met een kogelvrij vest. Is niet alleen iets van rond de verkiezingen.

Ik denk overigens dat het voor zijn achterban niet uitmaakt of hij wel/niet meedoet aan debatten en wat hij daar zegt. Ze blijven toch wel op hem stemmen.

4 likes

Dat is niks nieuws. Er is bij elke verkiezingen wel iets, waardoor hij niet naar debatten komt. Ten eerste omdat een debat met hem geen nut heeft, want hij weet zelf ook wel dat hij als het op feiten aankomt, hij onder de tafel geluld wordt. Ten tweede interesseert het zijn kiezers toch niet of hij naar debatten komt, want die volgen dat waarschijnlijk toch niet eens. Voor hen is dit alleen maar een bevestiging om op hem te stemmen, want zie nou wel dat die islam kwaadaardig is.

9 likes

Ik snap niet dat er door zijn team niet een studiootje wordt geknutseld waarin hij kan videobellen.
Ja, voor zijn achterban maakt het niet uit, maar hij moet toch anderen overtuigen?

1 like

Zit Wilders niet op te wachten hoor, nu is hij het slachtoffer en wordt het zo geframed dat het de schuld van links is. Het is ook geen democratische partij, zijn wil is wet. Komt hij er simpel mee weg en kan hij ook rekenen op wat extra medelijden stemmetjes

17 likes

Dat weet ik, maar het wordt altijd verder uitvergroot in verkiezingstijd voor mijj gevoel.

2 likes

Echt why why why zijn zowel Timmermans als Jetten aan het inzetten op het erkennen van een migratieprobleem. God oh god. Wat zit er in het water in Den Haag.

13 likes

Echt wat een sukkels, zelfs als je deze xenofobe neigingen hebt als partij weet toch iedereen wie de issue owner op migratie is en dat het hier over hebben een partij als D66 of glpvda NIKS op gaat leveren.

Anyway bijna m’n koffie op dan durf ik te beginnen aan Timmermans bij Haagse zaken

5 likes

Strategisch heel slim van D66, zo kunnen zij de VVD nog verder leegtrekken. D66 is sowieso al een stuk naar rechts geschoven en dat doen ze heel slim want daar valt het meest te halen qua kiezers

Volgens mij is dit niet helemaal hoe het zit en is het strategisch juist risicovol, zelfde voor GroenLinks.

15 likes

Grappig, want ik heb het idee dat d66 juist meer naar links is opgeschoven.

1 like

Wie de FUCK zitten er op de campagne en communicatie bij GL/PvdA hoe kun je zo’n fucking loser-campagne neerzetten en dan ook nog vlak voor de verkiezingen in paniek over migratie beginnen?? Er moeten daar toch slimme mensen werken die normaal kunnen nadenken? Ik snap dat je heel veel mensen moet bereiken die niet op mij lijken maar is er ook maar iemand die zich nog aangesproken voelt door deze ā€˜strategie’?

30 likes

Oh shit, waar uiten ze dit?

1 like

Ik wilde echt ā€˜strategisch’ links stemmen maar neig nu meer en meer naar PVDD. Twee keer op rij je eigen campagne verneuken lekker bezig GL/PVDA😩

5 likes

Jette al een paar weken overal, bij Timmermans zag ik het net als headline bij haagse zaken en is niet de eerste keer.

2 likes

Ja ik kreeg de poster binnen zeer teleurstellend. Ik heb me ook al meerdere keren aangemeld om als vrijwilliger te gaan ondersteunen maar krijg daar ook geen gehoor op.

1 like