Tweede Kamerverkiezingen #3

Waarom zijn we nog steeds naar dit gelul te luisteren terwijl er al 4 gemeenten bekend zijn :angry:

Zit je dan in fucking Doesburg vet snel te tellen (10x zoveel stemmen als Schiermonnikoog en maar 1.5uur langer over gedaan) en niemand die t weet!

Edit: nevermind

1 like

Hha ik vond die rotterdamse ombudsmanvrouw anders wel heerlijk om naar te luisteren

5 likes

Zag ineens helemaal een rol voor haar bij GLPvdA. Maar ze is van leefbaar… zag ik even niet aankomen.

1 like

Ik kon me aandacht er niet meer bij houden op een gegeven moment :sweat_smile:

Maar dit is ook niet veel beter. Ze hebben echt de slechtste interviewer naar de pvdd gestuurd he? Stelt steeds dezelfde vragen (en krijgt steeds dezelfde antwoorden)

2 likes

Stel je voor ja21 in het kabinet, om te janken toch brrrrrrrrrrrrrrr

2 likes

De kans lijkt wel echt groot als ik de opties zo zie. De VVD is nodig voor een coalitie en die gaan hier volledig op inzetten.

1 like

Je zal maar in Reimerswaal wonen

3 likes

Van deze uitslagen wordt je sowieso niet echt happy, denk dat het tijd wordt om naar bed te gaan :sweat_smile:

2 likes

Ik ben toch alsnog bang dat als we morgenochtend wakker worden pvv alsnog kantjeboord de grootste blijkt te zijn

3 likes

Buurtcentrum de Bever in Lelystad hahaha.

2 likes

Blij voor Rotterdam dat PVV daar niet meer de grootste is maar D66 en PVV nu 3e partij :star_struck:

Lichtpuntjes zoeken. In Breda d66 ook de grootste ipv VVD, is ook soort van winst.

24 likes

Ik ben live die tellingen aan het volgen en PVV bleef maar uitlopen op D66 totdat, je raadt het al, de telling van Utrecht werd vrij gegeven. Pats 30k er bovenop.

Zou het dan toch?

5 likes

Flinke klap voor GLPvdA in U maar d66 pakt wel echt veel, samen zijn ze al meer dan 50% dus ik ben wel tevreden.

Maar zie op de kaart d66 flink pakken in kleine steden als Alphen a/d Rijn, Vught, etc. Als dat blijft doorgaan kunnen ze nog wel veel stemmen erbij krijgen.

Edit: Eindhoven en Maastricht zie ik ook nog niet, verwacht daar ook flink wat D66 stemmen. En de gemeentes rondom universiteitssteden, zie rondom U d66 overal groeien (vaak ten koste van GLPvdA) en pvv slinken.

2 likes

Ja de uitslag is verre van ideaal. Maar als D66 de winst pakt, ook al is dat wellicht ten koste van een GLPvdA dan denk ik dat we daar best tevreden mee mogen zijn. Hopelijk ook een positief signaal naar andere Europese landen?

10 likes

Assen, Meppel, Heerenveen, Den Bosch, D66 is echt goed aan het gaan in kleinere steden zeg, ze hadden Maastricht ook bijna.

4 likes

Sorry dubbelpost maar ook feli @ Den Haag met d66 als grootste ipv PVV en net als in Rdam PvdA op 2 ipv pvv.

9 likes

Ja er mag kennelijk wel een hek rondom de steden want na al die positieve uitslagen is de prognose nu toch opeens een gelijkspel tussen d66 en pvv :face_with_spiral_eyes:

Wordt echt krap nu inderdaad🫣

Ik snap niet helemaal of het verschil nu 6000 stemmen is of dat ze verwachten dat het verschil 6000 stemmen gaat zijn? Want als het nu 6000 ís dan lijkt de kans me best groot dat pvv het nog inhaalt.

Verschil tussen D66 en PVV minder dan 2000 - D66 en PVV nek aan nek, verschil minder dan 2000 stemmen

Omg kappen hoor

1 like