Vegetarisch eten

De groene bakplaat!

3 likes

Dit boek! Uitgangspunt is groente dus je leert gelijk ook een andere manier van een gerecht opbouwen aan. Niet meer beginnen met vlees maar met groente die dus de hoofdrol krijgt. Weet staan wel recepten in met vlees, maar tegelijkertijd ga je van een spitskool meerdere dingen maken zodat je ook nog eens weinig restjes over houdt. Het beste van alles in een

Edit: ehm nou eigenlijk precies dat wat bij de link staat dus

3 likes

De groene bakplaat inderdaad! Ik ben zelf nu erg blij met ‘vegan voor iedereen’ en heb onlangs ‘comfort food met groente’ gekocht, maar daaruit heb ik nog niet veel geprobeerd.

2 likes

Ik kon het niet via de zoekfunctie vinden, maar heeft iemand het kookboek VEG van Jamie Oliver? Is het een aanrader voor beginners?

Ik heb hem. Vind hem zelf wel toegankelijk, maar je staat voor de meeste gerechten wel even in de keuken. De ingrediënten zelf zijn wel voor beginners, i.e. veel groenten als basis i.p.v. seitan, tempeh e.d. Ik vind het een aanrader :blush:

2 likes

Ik kan zo snel alleen van die dingen van Unox bedenken, knakworstjes en kant en klaar maaltijden

2 likes

@Ovenschaal Ik kan ook alleen op Unox komen, die hebben ook nog erwtensoep met vega rookworst en tomaten en groentensoep met vegaballetjes. Maar verder ligt het meeste in de koeling.

Ohja en die Katja snoepjes en Oldtimers drop.

Edit: Zonnatura heeft ook van die vega spreads op brood. Pate in blikjes en groentespreads in potjes. Maar of dat echt heel lekker is weet ik niet.

1 like

Mister Kitchen groentespreads vind ik zelf heel lekker op brood! Die hoeven pas na openen gekoeld te worden. Pindakaas met cacao van AH huismerk is ook heel lekker, niet per see vega specifiek maar vond broodbeleg zelf het lastigst in ‘jouw’ land (woonde er zelf ook wel wat langer geleden dus misschien is er inmiddels meer?). Kruidenpakjes en kruidenpastas van FairTrade, Hellmann’s vegan mayonaise, Tartex en idd de zonnatura spreads. Vegan chocoladekruidnoten van de pepernotenwinkel vond ik ook heel lekker, mocht je ook geen zuivel nemen. Unox vega erwtensoep en knakworstjes.

1 like

De ook worst moet wel gekoeld blijven geloof ik? Maar grote kans dat die t wel overleefd

2 likes

Ze liggen hier bij de hema zowel in als buiten de koeling dus ik denk dat het eigenlijk niet hoeft? Maar dat ze graag doen alsof haha

Oh bij mij in de Hema liggen ze altijd in de koeling en toen ik er naar vroeg werd me verteld dat ie altijd in de koeling moest blijven :sweat_smile: maar hoeft natuurlijk niet waar te zijn, en ben ik goedgelovig hahha

Die mayolijn is lekker als je meer van fritessaus houdt
Als je meer van vollere mayo houdt, dan heeft remia ook deze plantaardige mayo! Smaakt net als normale mayo

4 likes

Het kan ook zijn dat ze in mijn Hema gewoon slordig zijn haha.

1 like

Gewoon in de kast dus :stuck_out_tongue:

Het is wel een truc die vaker gebruikt wordt, van dat coolbestsap stond ook altijd in de koeling terwijl dat niet hoeft, maar blijkbaar denken mensen dan dat het verser is en zijn ze bereid om er meer voor te betalen.

6 likes

Ik heb gisteren aan mezelf toegegeven dat ik gewoon een hekel heb aan koken en om te voorkomen dat ik de rest van het jaar ongezonde troep of boterhammen eet als avondeten ben ik supermarktwebsites aan het afstruinen op enigszins gezonde kant en klaar opties. Heeft iemand een van deze weleens geprobeerd en zo ja, hoe smaken ze?

1 like

Volgens mij heeft Tekse op YouTube een video gemaakt waarin ze vega(n) kant en klaar maaltijden test. Misschien zitten daar ook nog wat tips tussen?

1 like

Ik vind die eerste echt best wel lekker! De 2e nooit gehad en de laatste heb ik geprobeerd toen ik corona had. Ik vond hem persoonlijk echt heel erg vies en de structuur van de maiskolfjes was nasty (weet alleen niet hoe objectief dat was door die coronaklachten). Ik gooi nooit eten weg maar die heb ik dus wel laten staan. Maar misschien vinden anderen hem wel oke!

1 like

ik vond die 2e wel lekker maar echt een magere portie

https://www.jumbo.com/jumbo-marokkaanse-groenteschotel-475g/201514ZK
image

dit is mijn favo diepvries kant en klaar maalttijd. Dan mik ik er nog wat blokjes pompoen errbij of eet ik er een soort brood bij, helemaal prima

1 like

Die hak/lidl/aldi linzenschotels zijn ook handig. In zo’n stazak. Beetje couscous erbij (ik doet dat in een bak, kokend water erover en klaar, lekker snel :grimacing:) of rijst, wat je wilt. En dan doe ik er bijv groenteballetjes van vivera bij.

2 likes

Ah wauw thanks voor alle tips @Blush @Allyouneedisnow @Kurisu @Lort. Superfijn!

@inezweski ahw hoe chill van jouw huisarts! Omdat ik best veel sport vind ik t wel belangrijk dat ik genoeg binnenkrijg (en gelukkig eet ik door de dag heen ook wel wat groente bijv al) maar ik zal vast ook nog wel vaak brood eten als avondeten haha.
Wat voor vitamine slik jij? Ik alleen vitamine D, heb me eigenlijk nooit verdiept in andere vitaminen.

1 like