Vegetarisch eten

En omstreden?! :roll_eyes:

2 likes

Ja die delicate vlees eters he. Die moeten zeker beschermd worden. Dieren en de natuur en de wereld natuurlijk niet :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

5 likes

En het gaat om minder vlees eten niet om wordt direct allemaal veganist
 Maar goed, is niet alleen in Nederland zo natuurlijk.

1 like

Echt zo’n grote irritatie van me van de Nederlandse cultuur is dat alles bediscussieerd moet worden en dat iedereen z’n mening gehoord moet worden. Zwarte Piet, klimaat, vlees eten, woning markt, corona etc etc. Alsof mensen de overheid over gaan gooien omdat er een CAMPAGNE voor minder vlees komt. Echt wtf het is niet eens alsof er meer belasting komt op vlees of dat het verboden wordt oid. Echt wtf

2 likes

Het zijn denk ik ook niet de vleeseters, maar de enorme vleeslobby met diepe zakken die hier achter zit. Net als die boeren veel te veel input over zaken (net als dat achterlijke gedoe over plantaardige melk en de benaming ervan).

10 likes

Wauw :yum: wel benieuwd naar

14 likes

Echt jammer dat ie alleen bij Coop en Vomar verkrijgbaar is

Is dat zo? Daar kom ik echt nooit

En Coop wordt Plus toch? Dat zou wel beter zijn

Ja stond onder de aankondigingspost op de insta van vivera! Zou wel chill zijn als ie dan indd bij de plus komt want die heb ik wel in de buurt

Kom nooit bij de Coop, maar denk dat ik vanavond even langs fiets. Hoop echt dat het naar frikandel smaakt, al meer dan 6/7 jaar geen frikandel gegeten.

2 likes

Weer een nieuwe poging om te kijken of er iets naar frikadel smaakt

Hopelijk komt ie nog wel in meerdere winkels want heb geen coop of vomar dichtbij

2 likes

Ik vind de Mora Vega frikandelen ook echt wel goed naar frikandel smaken! Had ze laatst gekocht en in de Airfryer gedaan en was zo lekker op een broodje :cry:

1 like

Ik vind die van Kips wel lekker maar heb echt een wansmaak schijnbaar :wink:

4 likes

ik vind die van kips ook t lekkerst tot nu toe! wel de naturel, mediterraanse vond ik minder lekker

1 like

Ik vind de blikjes van unox het lekkerst (niet in de koeling maar bij de rookworst enzo).

2 likes

In ieder geval niet de mediterraanse van Kips. Die heb ik afgelopen week toevallig voor het eerst geprobeerd maar echt niet te hachelen.

1 like

gewoon basic kips (paprika vond ik ook niet zo). Die van de AH smaakt heel zoet, en een beetje naar vis.

1 like

G’woon snackmix vega (nugget, frikandel, bitterbal etc.), gespot in t Coop magazine. Volgens mij nog niet in de winkels.

2 likes

Ik had dit weekend echt een top vegetarisch weekend.

Allereerst gingen we zaterdag lunchen en waren er van de 27 opties op de kaart welgeteld 2 (!) vegetarische opties. Je mag raden welke, ofnee, iedereen weet nu dat het ging om een broodje geitenkaas, en een salade geitenkaas. Ik heb een milde lactoseintolerantie dus niet echt ideaal, en dan vind ik geitenkaas ook nog eens niet zo lekker. Vraag aan de bediening of ze andere vegetarische opties hadden werd simpelweg beantwoordt met “nee”, of dan de uitsmijter zonder ham. Gewoon een ei op brood, nee bedankt. Je zal maar veganistisch eten.

Toen hadden we gisteren een barbecue, veel leden van de familie vegetarisch dus dat was ook besteld en oprecht top geregeld, genoeg keuze. Maar dat er dan 1 oom is die ik minstens 6 schimpende opmerkingen over vleesvervangers/vegetariers heb horen maken, en dan ben ik amper bij hem in de buurt geweest. Joh, maak je eens druk om belangrijkere zaken?
Met als dieptepunt dat ik een vleesvervanger per ongeluk op de grond liet vallen, en hij zei: “oh gelukkig maar een vleesvanger en geen vlees, dat nepspul mag allemaal wel op de grond”. Ja, zeker. Een dier doden en hem dan nutteloos in het zand laten vallen was véél beter geweest. Zucht.

Jullie schreven het laatst ook al hier maar wat is het toch vervelend om in zo’n uitzonderingspositie te worden gezet. Omgekeerde wereld, wat mij betreft.

6 likes

Ik eet zelf vegan, ben nog geen vegan frikandellen tegen gekomen.

@inezweski Daar ben ik nu te ongeduldig voor. Met de €1 actie ga ik wel helemaal los :joy: Voor die ene keer wil ik de Coop wel sponseren voor het volledige bedrag.

1 like