Verhuistopic

Ik heb een huis gekocht en ga daardoor binnenkort eindelijk uit huis (in een heel ander dorp). Ik heb dus nooit ergens anders gewoond en vraag mij daarom af hoe dat gaat qua voorstellen aan de buren. Hebben jullie de buren een aardigheidje gegeven of puur even aangebeld en jezelf voorgesteld? Bij hoeveel van je buren doe je dat dan? Het zijn twee straten tegen over elkaar, maar volgens mij is het allemaal wel gemoedelijk. Maar vind het misschien ook gek om 6 deuren verderop aan te bellen, gooi je dan een kaartje met je gegevens in de bus ofzo?

Ik ben ook maar alleen en wil ook niet stom overkomen haha

Ik ben net verhuisd naar een rijtje van 5 en heb aangebeld bij de directe buren op dag 1. Beiden waren er niet, op dag 2 was buurvrouw links er wel. Buurvrouw rechts niet, die heb ik op dag 3 nog eens geprobeerd en toen was ze er ook niet dus toen heb ik het laten zitten. Geen aardigheidje trouwens, gewoon aangebeld en voorgesteld (en een kletspraatje). Ik heb ook weleens niét aangebeld maar dat vond ik toen later toch ongemakkelijk. En de rest van de buren doe ik niet.

1 like

Wij moeten van het verhuisbedrijf de parkeerplaats voor ons huis vrij houden. Voor onze voordeur/garage zit eerst een oprit, dan een straatje en dan parkeerplaatsen. Zouden ze dan echt die parkeerplaatsen bedoelen of is de oprit voldoende? :see_no_evil:

1 like

Ik denk dat ze bedoelen dat het goed bereikbaar moet zijn en zij niet met hun bus/verhuislift midden op de straat moeten gaan staan en ander verkeer tegen houden.

1 like