Verhuistopic

Ah dan is dat toch veranderd! :slight_smile: Naja 10% is ook lekker

Ik vind het ook zo lastig om te bepalen hoeveel verhuisdozen we nodig hebben. We hebben niet bijzonder veel spullen (nu appartement van 65m2) maar denk dat het toch wel aantikt. Hoeveel dozen hebben jullie gebruikt voor hoeveel mensen?

Toen wij van 65m2 verhuisden met zn 2 hadden we ongeveer 65-70 dozen!

Hm, misschien heb ik mijn eigen verhuizing toch wat optimistisch ingeschat qua dozen…

Ik heb mijn kleding in vacuum zakken gedaan, dan kan er geen stof en viezigheid bij. Wel opletten dat je het niet te vol doet.

Ik heb gekleurde stickers gekocht op Aliexpress en per doos een kleur aangegeven naar welke kamer het moet.

Oja, zorg dat je een ehbo koffertje oid meeneemt de eerste dag. Bij mn vorige verhuizing dacht ik ‘ach, die heb ik al een jaar en nog nooit gebruikt, die neem ik vandeweek wel mee’ en de eerste dag in mn nieuwe huis sneed ik me keihard in mn vinger. Deze verhuizing nam ik ‘m dus de eerste dag mee, en toen sneed mn vader zich keihard in z’n vinger

• Kleding: alles wat kan hangen in kledingzakken/vuilniszakken. Hangers bij elkaar en grote zak eroverheen (per 15)
  • volg de logica: zware dingen = kleinere dozen. Je kan beter vier kleine dozen boeken vullen dan twee grote. Klein kan je ondersteunen en stapelen, groot zakt de bodem eruit. Verhuisdozen zijn vaak al te groot voor zware dingen.
  • schrijf op dozen waar het heen moet (niet per se wat erin zit) en plak op de deuren welke kamer het is. Dan eindigen alle dozen op de juiste plek. Dat pakt lekker uit. Als je de dozen dan ook nummert kan je zelf bijhouden wat waarin zit.
  • als je over grote afstand gaat: huur 1/2grote bus(sen) waar alles in kan. Vraag een groep vrienden om met je te ontbijten en in te laden. Zij kunnen erna weer naar huis. Vraag groep twee voor uitladen en avondeten. Zo is de belasting voor helpende mensen klein en heb je alles in een keer over.
  • pak alles(!) wat inpakbaar is van tevoren in en stapel het op met logica. Niks is vervelender dan dingen die lastminute moeten. Helpers gooien uiteindelijk alles zonder logica in de bus. Daarnaast: het inladen is dan zoveel chiller.
  • alles wat je niet meer nodig hebt: wegdoen. Vraag desnoods iemand om je te helpen. Vraag je af wanneer je dingdn voor t laatst gebruikt heb. Kijk kritisch naar je spullen. Alle troep die je een nieuw huis in sleept beland al snel in de rommelkamer/schuur. Dan kan je er beter nog mensen blij mee maken
  • verhuis breekbare, kwetsbare zaken van te voren. Rij een keertje vooruit met planten, grote vazen en dierbare sieraden. Planten/vazen gaan te makkelijk kapot. Sieraden zul je net zien dat iemand het even op straat neer legt (mijn vriend, jaar geleden met mijn sieradendoos).

Dit zijn na 3 keer verhuizen mijn goude tips.

Ik ben pas verhuisd en mijn tip is, bespaar niet op goed dozen. En begin op tijd met inpakken, schrijf duidelijk op wat erin zit.

Kleding heb ik in vacuumzakken gedaan voor de dingen die ik voorlopig nog niet nodig heb (ook handdoeken en beddengoed enzo), de rest in big shoppers.

Ja ik weet niet of het hier al in het topic genoemd is maar de verhuisdozen van action zijn niet zo goed, de handvatten scheuren vrij makkelijk uit.