Verhuistopic

Ik ben pas verhuisd en mijn tip is, bespaar niet op goed dozen. En begin op tijd met inpakken, schrijf duidelijk op wat erin zit.

Kleding heb ik in vacuumzakken gedaan voor de dingen die ik voorlopig nog niet nodig heb (ook handdoeken en beddengoed enzo), de rest in big shoppers.

Ja ik weet niet of het hier al in het topic genoemd is maar de verhuisdozen van action zijn niet zo goed, de handvatten scheuren vrij makkelijk uit.

Ik gebruikte van die big shoppers van de supermarkt (Jumbo en Boni), ging prima! Had er ook 1 van de Big Bazar of Xenos of zo’n soort winkel, die is minder stevig.

1 like

Ik zou wel van te voren al dingen die je niet gebruikt inpakken! Op de dag zelf had ik geen zin meer om dan ook nog in te pakken, dan ben je in die ene dag die je hebt om te verhuizen nog langer bezig! Ik was in elk geval blij dat ik veel al in had gepakt :blush:

Ik zou ook ruim van tevoren beginnen. Dan heb je ook de headspace nog om logisch na te denken wat bij wat, naar welke kamer etc. Ook kan je dan nog bedenken of er dingen zijn die je beter kunt weg doen. Als je bijhoudt wat in welke doos zit kan je het er als het echt nodig is weer ut halen.

Op de dag zelf zit bij mij altijd alle energie in dingen inladen, uitladen, sjouwen. 1 keer een vriendin geholpen die op de dag zelf moest beginnen, doe ik nooit weer. Wat een chaos.

Ik weet niet zo goed of dit het goede topic is, maar weet niet waar ik het anders tussen kan plaatsen haha. Ik ben dus net verhuisd en woon nu op 2 hoog. Ik vind het altijd lastig met de post hahah, moet ik dan naar beneden lopen of moet ik de pakketbezorger naar boven laten lopen?

Ik moet altijd naar beneden lopen, de postbezorger belt ook altijd bij iedereen tegelijk aan (meerdere mensen komen dan ook tegelijk naar beneden). Maar ik heb wel vaker verbaasde reacties gekregen van vrienden over het feit dat ik zelf moet lopen, haha.

1 like

Hahah, ik vind het ook sneu als ik ze naar boven laat lopen :joy:

2 likes

Ja precies, denk dat ik dat ook maar ga doen!

Wij helaas ook geen lift haha! Anders was de keus wel makkelijker om de bezorger het pakket te laten brengen.

1 like

Hier zijn regels over. Als je een lift hebt komt de postbode naar boven. Als je geen lift hebt, maar wel een intercom mag de postbezorgen je verzoeken naar beneden te komen. Je kan het beste even over de intercom afspreken wat je doet of tegemoet lopen nadat je hem hebt binnengelaten.

1 like

Aah! Goed om te weten! Dan doe ik dat inderdaad, thanks! :blush:

1 like

Ik ben aan het kijken om te verhuizen, ik heb alleen geen enkel idee wat je in je eentje gemiddeld kwijt bent?
Ik verdien ongeveer 1600 euro netto per maand. Wat is dan een redelijke prijs voor een huis incl of excl? Ik ben op het moment aan het zoeken voor huizen van 700 incl. Alleen is in Den Haag helaas niet veel leuks te vinden voor deze prijs. Buiten DH wonen is helaas ook weer niet mogelijk ivm vervoer naar werk.

Hoe doen anderen dit? En hoe ziet je verdeling er ongeveer uit van kosten qua boodschappen, sparen, huur etc. Ik vraag mij af of ik niet gewoon heel gierig ben qua huur betalen haha.

1 like

Ik zou niet veel hoger gaan zoeken. Denk niet per se dat je gierig bent qua huur (dat moet namelijk wel in verhouding staan tot je inkomen) maar wel dat in Den Haag zelfstandig wonen voor jouw budget heel lastig is. Aan mijn verdeling heb je niet zo veel, maar ik denk dat je het beste al je huidige uitgaven in een spreadsheet zetten en bijkomende uitgaven daarbij inschatten. Vervolgens begin je bij wat je maandelijks zou willen sparen (denk aan de toekomst, wat zou je over vijf jaar willen, heb je ruimte om een financiële buffer op te bouwen of heb je die misschien al) en eindig je bij wat je dan aan huur kan uitgeven.

Ik denk dat ik in mijn eentje ongeveer 200 kwijt was aan boodschappen, 50 aan internet en telefoon, glw zat in mijn huur (415 euro), 150 aan leuke dingen/kleding, 115 aan verzekeringen (incl. Zorg), 160 aan reiskosten en 600 spaarde.

1 like

Ik ben echt tíg keer verhuist en ik heb altijd mn kleren in vuilniszakken verhuist, waarom zo moeilijk doen met koffers oid? Die kun je beter voor boeken oid gebruiken.

Ik begin wel een maand van te voren zowat. Per kamer in het nieuwe huis zodat alles direct in die kamer gezet kan worden. En de grootste tip: pak álles (elk klein dingetje) in want al die kleine dingetjes gaan je (en je hulp) enorm frustreren.

Nog anderhalve maand en ik mag weer :speak_no_evil:

Mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk rond september/oktober verhuizen. We wachten nu alleen nog op goedkeuring van de verhuurder ivm de inkomenseis. Beetje lastige situatie: mijn vriend is in juli begonnen bij een nieuwe werkgever waar hij veel meer verdient dan de vorige. Ik begin in september met een nieuwe baan en had hiervoor alleen maar een bijbaantje. In principe komen we nu makkelijk boven de inkomensgrens, maar in de afgelopen maanden dus niet, en die loonstroken moet je natuurlijk wel inleveren. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben bang dat ze moeilijk gaan doen…

Geen zin om het topic helemaal door te spitten, dus wellicht is de vraag al gesteld, echter: wat zijn fijne stevige verhuisdozen? Is van de Action iets?

Las net een paar posts hierboven dat die van action worden afgeraden ivm uitscheurende handvaten, je zou evt even de zoekfunctie kunnen gebruiken

Ik ben net verhuisd met de dozen van de Hema, vooral de boekendozen vond ik fijn. Maar ik heb niet echt ervaring met andere dozen

1 like

Die van hema zijn prima maar niet die rare driehoekige! Ik dacht dat dat xxl waren maar ze waren driehoekig en ik snap nog steeds het nut niet :thinking: