Verjaardagshapjes

Mijn ervaring is dat de klassieke taarten altijd hard gaan. Monchoutaart bijvoorbeeld. En worstjes in bladerdeeg doen het hier altijd heel goed als hapje, net als mini pizzaatjes.

1 like

Ik was afgelopen weekend op een verjaardag waar de “gastvrouw” het volgende maakte:
Bladerdeeg uitrollen en daarin pesto smeren, dan wat plakjes kipfilet erop en dichtrollen. Bovenop deze rol ging nog wat losgeklopt ei en dit ging 20 minuten de oven in. Deze hapjes waren favoriet bij bijna iedereen!

3 likes

Super leuk topic! Ik maak voor mijn verjaardag altijd van die typische Nederlandse hapjes zoals kaas + worst + augurk + zilverui / augurk + boterhamworst / ananas + kaas of kipfilet. Dat is echt mijn favoriet, don’t judge haha. Verder heb ik altijd stokbrood met smeersels en chips en nootjes of iets van chocoladepinda’s. Alleen zitten mijn vriendinnen momenteel in de fitgirl fase, dus ik moet het dit jaar iets anders en gezonder aanpakken :thinking:. Oh en taart koop ik altijd in de winkel (dit jaar bij de Hema), want ik ben niet super goed in bakken en ik heb geen zin om een hele dag in de keuken te staan.

Ik vind het wel belangrijk dat er veel/genoeg eten is eigenlijk, want ik heb een hekel aan skere verjaardagen waar alleen een bak chips op tafel staat :frowning:

1 like

Ik heb de ingrediënten hiervoor gekocht en ga 'm vrijdag maken. Zoveel zin in

1 like

Bij de ikea hebben ze een soort vegan kaviaar en die is heel lekker. Serveren op een blini met (not so vegan) creme fraiche met een glaasje prosecco.

Flamkuchen (je kunt van dat deeg kopen bij de ah).

Kaasplank doet het hier altijd goed.

Gefeliciteerd!

1 like

Wat hier altijd werkt : toastjes met prosciutto, een schijfje verse vijg, paar blaadjes munt en een beetje balsamico/olijfolie.

Lamsgehaktballes met pistache + een yoghurt dipsausje

Verder maak ik zelf altijd verse focaccia met wat smeersels (geroosterde paprika- of zwarte olijventapenade, tzatziki, anything) bij, dat is ook altijd binnen no time op haha.

Oh en nacho’s met guac en tomatensalsa!

En als ik er echt geen werk in wil steken koop ik gewoon wat goede kaas en charcuterie.

Help! Ik heb tips nodig voor hapjes met oud en nieuw. De uitdaging: Alles moet op zondag al gemaakt worden en dan dus maandag nog lekker zijn. Er is eventueel wel tijd om nog wat kleine dingen te doen. En liever geen dingen uit de oven/pan want dan moet ik de hele tijd in de keuken staan. Oliebollen zijn er al!

1 like

Ik zou dan beetje denken aan koude dingen, zoals wraprolletjes met zalm/kruidenkaas/groentjes, chipjes en/Of toastjes met dipjes die je dag ervoor kan maken en in koelkast kan zetten. Oh en misschien spiesjes? Mozzarella tomaat basilicum, zulke dingen. Kan je allemaal prima een dag in koelkast bewaren!

1 like

Ik heb volgende week mijn verjaardagsborrel en heb nu van mijn moeder de mini quiches van Picard gekregen. Ben super benieuwd. Verder kies is helaas altijd voor de standaard veilige dingetjes, terwijl ik ook wel eens echt zou willen uitpakken.

Inderdaad mini wraps en zelf maak ik altijd dips om te eten met stokbrood/focaccia/rauwe groenten. Bijv een dip van volle yoghurt met feta, look en harissa met stokbrood werkt hier heeeeel goed. Of geroosterde paprikatapenade. Of tomatensalsa en guac met nacho’s.

1 like

Dit is niet het goede topic waarschijnlijk, maar ik organiseer voor het eerst in mijn leven een ‘groter’ feestje bij mij thuis (housewarming van mijn eerste eigen huis) en ik flip een beetje, hoe zorg ik ervoor dat 20-25 man het een beetje leuk vindt? Iemand ervaringen / tips?

1 like

Bij een grote groep zeg ik altijd na 1 drankje: jullie weten waar de koelkast is he. En ik zet tegenwoordig ook een grote houten plank neer met verschillende soorten taart zodat iedereen dat zelf kan pakken/kan zien wat er is. Veel chips en nootjes om de schaaltjes mee te vullen, van te voren wat worstjes in bladerdeeg maken zodat ik die alleen nog maar hoef af te bakken. Soms maak ik van tevoren nog wraphapjes die ik dan alleen nog in stukken hoef te snijden en op een bord hoef te leggen. Ik zet meerdere statafels neer en verder loopt het zo als het loopt!

2 likes

Thanks voor de goede tips! Inderdaad, als je iedereen moet bedienen blijf je bezig.

Ik ga overmorgen op kantoor wittechocoladefudge, brownies en soesjes trakteren. Hebben jullie een leuk idee hoe ik dat kan presenteren?

Op een etagère vind ik leuk

1 like

Etagère is misschien wat lastig meenemen naar kantoor dus het worden inderdaad leuke kommetjes. Ik dacht misschien heeft iemand een leuk origineel idee waar ik nog niet aan had gedacht

Op een mooie houten plank?

Etagere kan je ook maken met kleine glaasjes en mooie borden! Misschien makkelijker te vervoeren.

1 like

Ik weet niet of je anoniem wil blijven maar je ziet vrij veel persoonlijke info op je computerscherm

1 like