Verzekeringen

Ik ga er denk ik ook een nemen. Ik ben huurder en freelancer en ik kan me zomaar een situatie voorstellen waarin ik dat goed ga kunnen gebruiken.

Een verzekering die ik had en die ik heb opgezegd is trouwens een huisdierenverzekering. Ik had die toen ik echt heel weinig geld had en toen was het fijn, omdat ik een oude kat had die altijd wat had en een kitten heb gehad die doodziek bleek en we moesten laten inslapen. Het was heel prettig dat ik die rekeningen van honderden euro per keer kon declareren. Maar nu ben ik in de positie om zulke rekeningen wel te kunnen betalen van mijn spaarrekening, en werd de premie wat te gortig. (voor mensen die het wel kunnen gebruiken: ik zat bij Ohra, het was iets van 15/maand per kat, en ze vergoedden 80% van elke rekening die ik heb ingediend)

Zorgverzekering €84 per maand
Inboedel €5 per maand
WA verzekering €3 per maand
Autoverzekering €31 per maand

Geen koopwoning dus geen hypotheek gerelateerde verzekeringen. Andere verzekeringen vind ik overbodig…

Ik ben tuchtrechtelijk aansprakelijk en mocht er ooit een tuchtklacht tegen me ingediend worden, dan wil ik verzekerd zijn van rechtsbijstand. Ik hoop natuurlijk dat het er nooit van hoeft te komen, maar ik wil niet het risico lopen dat ik het niet heb.

1 like

Ja I know! Heb er net een georganiseerd afgelopen week :joy:

Wow ik vond dit topic weer via de zoekfunctie haha. Ik was even aan het researchen omdat ik helemaal niet goed verzekerd ben en dit nu eindelijk even goed wil fixen (#succesfuladulting enzo).

Ik heb nu een doorlopende reisverzekering en zorgverzekering. Ik wil nu een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten (godzijdank nog nooit nodig gehad maar nu echt tijd om dat te regelen). En kan iemand advies geven of een inboedelverzekering nodig is? We hebben het destijds bij samenwonen niet gedaan omdat al onze meubels en/of elektronica vrij oud en goedkoop was en ik dus niet denk dat we geld terugkrijgen voor een tv die 15 jaar oud is haha. Of zie ik iets over het hoofd waardoor het toch wel echt slim is om te doen? We wonen in een huurhuis.

Een inboedelverzekering is niet duur maar dekt wel vrij veel. Ik heb ook niet veel kostbare zaken of meubels in huis maar bij brand, storm, lekkage etc heb je wel dekking. Ik heb zelf al eens schade aan m’n vloer gehad door lekkage, daar werd toch €600 voor vergoed. En mijn telefoon heb ik ook al eens laten vallen, een nieuw scherm werd toen ook vergoed.

1 like

Via welk bedrijf hebben jullie je verzekeringen lopen?

Via Centraal Beheer. Alles ook bij hen, zodat het voor ons een beetje overzichtelijk blijft.

  • zorgverzekering
  • inboedelverzekering
  • aansprakelijkheidsverzekering (ik denk dat het wel heel belangrijk is dat iedereen die heeft, anders staat het slachtoffer met lege handen als je onrechtmatige daad veroorzaakt en niet vermogend genoeg bent om de schade volledig te betalen)
  • uitvaartverzekering
  • arbeidsongeschiktheidsverzekering (via werk, maar is erg mager. Zou graag bijverzekeren maar moet me daar nog wel in verdiepen)

Heb geen eigen huis of auto!

Ik heb:
Zorgverzekering
Aansprakelijkheid
Woonhuis en inboedel
Doorlopende reisverzekering
Auto

En een overlijdensrisicoverzekering verpand aan de hypotheek.

Ik vind in dit rijtje alleen de doorlopende reisverzekering niet echt nodig, de rest wel.

Hij is in principe zo weer geactiveerd, dus als je 'm kunt pauzeren prima toch? Activeer je 'm weer vlak voor je iets boekt (wat voor de niet daredevils onder ons wss toch pas last minute zal zijn :stuck_out_tongue: )

Ik weet niet goed waar ik de vraag moet stellen. Ik denk dat dit misschien een geschikte plek is. Ik heb een vol glas water over mijn macbook laten vallen en gelukkig heb ik een all-risk inboedelverzekering bij interpolis die het gaat vergoeden met een eigen risico van 100 euro. Nu heeft de apple store een nota gemaakt van 1109 euro voor reparatie. Hoe zit dit nu? Krijg ik dit bedrag dan straks uitbetaald van de verzekeraar? Ik heb al besloten om een nieuwe te kopen want voor dit bedrag en een klein beetje erbij heb ik een compleet nieuwe. Alleen als ik hem verplicht moet laten herstellen van de verzekering gaat dit niet op natuurlijk. Ik heb echt 0 verstand hiervan en kan het niet goed vinden online.

Ik zou Interpolis even bellen? Niemand hier weet de exacte voorwaarden van jouw polis.

1 like

Ja, ik hoopte dat iemand wellicht dezelfde all risk inboedelverzekering heeft en er ooit gebruik van gemaakt heeft. Met name voordat ik iets ‘onhandigs’ zeg tegen interpolis en opeens ergens geen recht op heb etc. Heb nog nooit gebruik ervan gemaakt en ook nog nooit zoiets doms gedaan als een glas water over mijn laptop, les geleerd.

Edit: opgelost! Verzekering keert uit dus ik ben blij

Heeft iemand hier een ANW hiaatverzekering?
Ik sta nu voor de keuze maar ik weet gewoon echt niet wat wijsheid is. Ik heb ook een partnerpensioen en overlijdensrisicoverzekering. Het voelt in ieder geval heel dubbelop.

1 like

Ik wil in dit topic even als tip meegeven om bij je autoverzekering een schadeverzekering inzittenden af te sluiten. Dit is vrij goedkope verzekering van meestal paar euro in de maand. Als je dan een eenzijdig ongeval krijgt of wanneer je zelf aansprakelijk bent voor de aanrijding in letsel oploopt, dan krijg je je schade vergoedt (of iig een groot deel). Zonder zo’n svi is letsel van de bestuurder niet gedekt op je autoverzekering. Zag m hier nog niet voorbij komen en merk in familie en kennissenkring dat veel mensen dit niet kennen. Dit kan echt een wezenlijk verschil maken in je leven.
Voorbeeld, iemand loopt bij eenzijdig ongeval een dwarslaesie op. Hij had wel een ongevallen inzittenden verzekering. Dan krijg je echter alleen een vast bedrag bij bepaald percentage blijvende invaliditeit. Dit bedrag dekt bij lange na niet alle schade die hij lijdt door dit letsel. Als hij een svi had gehad, had hij zijn concrete schade vergoed kunnen krijgen ipv een standaard bedrag.

1 like

Ik ben in loondienst en wil een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten. Maar twijfel nog tussen gedeeltelijk of gedeeltelijk+volledig. Bij de gedeeltelijke zie ik namelijk echt erg de meerwaarde. Bij volledige heb ik wat mijn twijfels omdat de IVA uitkering ook al tot 75% dekt. Iemand die zo’n verzekering heeft en hoe hebben jullie de afweging gemaakt?

Ik heb een beetje hulp nodig. Ik heb gister een nieuwe auto gekocht maar mijn huidige verzekering word echt heel duur in vergelijking met alle andere. Dus ik ben benieuwd naar autoverzekeringen waar jullie blij mee zijn met een goeie schade afhandeling. Ik zit nu bij centraal beheer en die hebben me altijd onwijs goed geholpen met alles en lees dus overal horrorverhalen over bedrijven die lastig doen, niet te bereiken zijn etc…

2 likes

Ik zit bij Inshared, allrisk. Paar keer schade gehad (door tegenpartij) en echt heel soepeltjes verlopen qua afhandeling. Was ook overgestapt omdat mijn oude verzekering veel duurder uitviel.

1 like

Ja gekeken inderdaad, en ook bij de consumentenbond. Maar als ik ga zoeken bij de verzekeringen zijn de recensies echt vaak om te huilen…