Verzekeringen

Ik zou hier dus nooit ja op invullen? Heb het even opgezocht maar dat ik wel eens een pil popte op festivals hoeft een verzekeraar mi niet te weten. Met een verslaving ligt dat waarschijnlijk anders omdat het in een medisch dossier geregistreerd staat.

Oké, dat was niet helemaal m’n vraag. Wat is je advies?

3 likes

dat je liegt waar mogelijk, blijkbaar

2 likes

Nou dit oprecht. Zolang het niet te achterhalen is door bijvoorbeeld een medisch dossier of iets zou ik dit gewoon achterwege laten. Als hij op dit moment gewoon clean is en niks gebruikt vind ik het totaal niet relevant en werkt het alleen maar in je nadeel klaarblijkelijk.

Ja, wel mee eens. maar ik denk dat je echt alle papier goed moet uitpluizen waar ze toegang toe hebben zodat je zeker niets traceerbaars doet haha @Kusjessoldaat Anderzijds zou ik denken dat je ook wel een verzekeraar moet vinden die dan een grotere premium zou vrage of een specifieke clausule erin kan verwerlen dat je geen recht op x in geval van y?

Joh heb je die vragenlijst weleens gezien :joy: Ze willen zelfs weten of je als kind weleens diarree hebt gehad

Wel vaker meegemaakt dat iemand meer premie moet betalen want bijv. ooit kanker gehad oid. Ik zou met je verzekeringsadviseur het gesprek aangaan en kijken of die nog opties ziet bij andere partijen.

Ten overvloede: liegen is in dit geval nooit de oplossing maar dat leek je me niet van plan. Toch nog even als tip :upside_down_face:.

2 likes

Dankjewel, dan ga ik ze vd week bellen. Jij werkt in verzekeringen toch? In die brief stond wel dat ze konden adviseren voor een hogere bijdrage of helemaal negatief advies en ze dus helemaal negatief deden ipv hogere bijdrage omdat het risico te groot was.
Ik ga ook uitvragen of er anders iig op mij dan wel een levensverzekering gezet kan worden. Dan is iig maar 1 van ons dakloos als de ander sterft.

Vroegah, tegenwoordig niet meer op die manier. Gewoon informeren. En voor jezelf: aanvragen kan in principe altijd. Moet jij ook dat hele proces met die vragenlijst doorlopen maar kan nooit kwaad.

1 like

Ja, ik wel! Mijn reden is wel iets fysieks en niet een verslaving oid dus wellicht wel anders, maar zou het zeker bij een ander proberen. Mij is het uiteindelijk gelukt bij Nationale Nederlanden nadat ik dus eerst bij anderen ben afgewezen. Wel voor een veel hoger tarief en voor maar 20 jaar ipv 30. Vooral dat laatste vind ik wel balen want dat wil eigenlijk zeggen dat de waarde van de verzekering veel sneller gaat dan het nog openstaande bedrag van de hypotheek en je dus na 20 jaar niet meer verzekerd bent. Maargoed beter dan niks. Oh en zeker proberen om er voor jou wel een af te sluiten, dat staat helemaal los van jouw man. Mijn man is gezond dus dat was echt binnen paar minuten geregeld terwijl dat van mij langer dan een halfjaar duurde. En juist door m’n aandoening heb ik minder inkomen dus is het heel fijn als ik mij daar geen zorgen om hoef te maken als mijn man iets overkomt.

2 likes

Waarom zou je deze afraden?

Ik heb een vraag! Ik ben onlangs achterop een auto gebotst. Geen gewonden, geen schade aan mijn auto maar wel blikschade aan de auto van de andere bestuurder. Nou hebben we samen het schadeformulier ingevuld en zij heeft het bij haar verzekeraar ingediend.
Alleen nou kom ik er niet helemaal uit of ik nou ook nog een melding moet doen bij mijn eigen verzekeraar of dat de verzekeraars het onderling gaan uitzoeken?
Ik ben dus de schuldige partij

Als jullie het schadeformulier allebei hebben ingevuld en ondertekend en er is inderdaad alleen blikschade dan is het niet per se nodig om de melding bij jouw verzekeraar te doen als de tegenpartij dit al gemeld heeft bij zijn verzekeraar. De verzekeraar van de andere partij zal jouw verzekeraar aansprakelijk stellen. Daarna ligt het eraan of jouw verzekeraar ook jouw lezing nog bij jou opvraagt of niet, maar als de aansprakelijkheid duidelijk is is daar in principe geen reden voor. Je wordt dan vanzelf geïnformeerd over de melding en de gevolgen die het heeft voor jouw verzekeringspremie.

Overigens is het wel raadzaam om contact op te nemen met jouw eigen verzekeraar als jij all risk verzekerd bent, zodat de schade aan jouw auto kan worden vastgesteld en uitgekeerd. Maar ik ga er nu even vanuit dat je niet verzekerd bent voor je eigen voertuigschade.

1 like

Heel duidelijk dankjewel!! Ik heb beperkt casco maar ik heb eigenlijk geen schade, misschien een deukje maar dat vind ik de moeite van het erin verdiepen niet waard haha

1 like

Geen probleem!

Bij beperkt casco dekking is je eigen schade alleen in specifieke gevallen gedekt, bijvoorbeeld als er sprake is van stormschade, diefstal of een aanrijding met een dier. Helaas dus niet bij een ‘gewone’ aanrijdingssituatie

2 likes

Helemaal eens met het verhaal van @MakeFezHappen. Een kleine toevoeging: check wel even of je contactgegevens nog up to date zijn en check af en toe even je spam berichten.

Ik heb een keer een aanrijding gehad en weken op de erkenning van aansprakelijkheid door de verzekeraar van de andere partij moeten wachten, omdat het mailadres van die persoon oud bleek te zijn. De verzekeraar nam niet de moeite om een belletje te plegen en de veroorzaker had geen idee dat de verzekeraar contact met hem had proberen te zoeken. Uiteindelijk heeft hij op mijn verzoek contact met de verzekeraar opgenomen en was het zo geregeld.

1 like

Ik zou het juist wel even melden. Volgens mij staat in de meeste polisvoorwaarden zelfs dat je verplicht bent om zsm te melden als je schade hebt veroorzaakt. Een goede verzekeraar zal ook altijd het verhaal van zijn eigen verzekerde opvragen en niet enkel afgaan op een melding van een tegenpartij.

Ik heb een vraagje…mijn fiets is gister gestolen, super balen. Hij is nog naar een jaar oud en ik ben gelukkig verzekerd. Volgens mijn verzekering krijg ik de eerste 3 jaar 100% vergoed. Alleen ik vraag me iets af…krijg ik het aankoopbedrag terug of de cataloguswaarde…dat is ook het bedrag waar ik de fiets voor heb verzekerd. De aankoopprijs is 200 euro goedkoper. Ik heb destijds gebeld met de verzekering voor welk bedrag ik de fiets moest verzekeren en hij gaf aan cataloguswaarde. Omdat het om een korting ging sie ik heb gekregen op de fiets.

Staat dit niet op je polisblad of in de polisvoorwaarden? Anders zou ik even bellen met de verzekering om het te vragen

1 like

In principe gaan zulke verzekeringen altijd uit van cataloguswaarde/nieuwwaarde. Dat schrijft wel af gedurende de looptijd, maar als je 3 jaar 100% krijgt verwacht ik 3 jaar de cataloguswaarde.

1 like