Verzekeringen

Fijn, dankje!!

Er zijn maar weinig huizen van vóór die tijd waar niks meer aan gedaan is, dus die redenering is misschien wat te kort door de bocht. Ik ken eigenlijk niet anders dan dat daar (wel nog iets ouder dan jaren ‘30 - misschien maakt dat uit) ook standaard een asbestclausule bij zit vanwege latere bouwmaterialen bij dakbeschot e.d… Hoeft ook niet direct een probleem te zijn als er niks mee gebeurd en het niet kapot is. Maar als er niks over in de brochure of bouwkundige keuring staat dan is ‘nee, niet dat ik weet’ gewoon naar waarheid @JaneDoe, wat de rest ook zegt. Volgens mij betaal ik trouwens niet meer omdat ik wel ja moest aangeven, dus maakt het in dat opzicht ook niet uit.

3 likes

Ik zou persoonlijk letten op in ieder geval de dekkingsgraad, eventuele pakketkorting en duurzaamheid/waar ze zelf in investeren. En de keuze die je maakt is afhankelijk van het risico dat je denkt te lopen en het risico dat je bereid bent te nemen/kan of wilt betalen uit eigen zak. Dus zou daar ook over nadenken.

Maar zit nog bij ABN ook vanwege de gunstige dekking van een pakket dat eigenlijk nergens meer als zodanig verkocht wordt (doorlopende reisverzekering) voor deze prijs. Het zal allemaal vast goedkoper kunnen maar vind de dekkingsgraad en voorwaarden vergelijken zo’n gedoe.

1 like

Ik zoek een inboedel en opstal verzekering voor nieuw gekocht huis. En nu vragen ze dit op pricewise:

Heb je de afgelopen 10 jaar je keuken, badkamer of woonkamer vervangen?

De huidige bewoners hebben wel de keuken en badkamer vervangen ja. Maar wij zelf natuurlijk niet.
Wat moet ik invullen denken jullie?

Dan moet je ja invullen. Het gaat erom dat ze willen inschatten wat de waarde is van de keuken en badkamer. Dan maakt het niet uit wie hem heeft vervangen.

2 likes

Ok zoiets dacht ik al wel, bedankt!

11 euro voor ons allebei voor 300k, afgesloten in 2021

In 2020 voor €24 per maand voor 2 man. 1 van de 2 heeft een kleine verhoging i.v.m. medisch risico. Bedrag van bij afsluiten 3 ton voor hem als ik overlijd en 4 ton voor mij. En over 30 jaar is dit bedrag maar een paar duizend euro (maar dan is het huis ook afgelost).

1 like

Wij betalen totaal €35 voor 2 personen (een premie iets hoger ivm medisch risico) voor €300k. Uitkering blijft wel de gehele looptijd gelijk, dus mocht iemand over 30 jaar overlijden en de hypotheek is al afgelost dan krijgt de ander dat bedrag alsnog. Hierdoor betalen we natuurlijk ook een hogere premie, maar wij vonden het wel fijn dat de ander ook in dat geval zich even geen zorgen hoeft te maken over de financiën. Ik zou ook even letten op de voorwaarden van de verzekering, wij kunnen dit bedrag bijv. ook al laten uitkeren wanneer een van ons terminaal ziek is, zodat je ook in de periode voor het overlijden niet aan geld hoeft te denken.

2 likes

Waarom zou je 800 nodig hebben dan? Wij hebben hypotheek - 100k gedaan en dat lijkt me in onze situatie prima.

Ik zou je adviseur vragen waarom hij dit bedrag heeft gedaan, die kan dat als beste uitleggen.

Wij betalen voor 8 ton samen een stuk minder, 2 jaar geleden afgesloten. (Mn vriend 5 ton, voor mij 3, samen €21) nu is mn vriend niet in loondienst en ik wel en verdiend hij een stuk meer. Allemaal dingen die mee spelen.

1 like

Wij hebben uit laten zoeken per persoon welk gedeelte afgelost moet worden als de ander overlijd om te kunnen blijven wonen en dat deel hebben we verzekerd. Ongeveer zo’n 180.000 euro geloof ik en we betalen zo’n 6 euro per persoon per maand voor dit. Zou eerst goed uitrekenen welk bedrag je verzekerd wilt hebben.

Haha oke dan, bijzondere adviseur haha. Dan zou ik ook voor een lager bedrag gaan

1 like

Iemand hier ervaring met dat je levensverzekering is afgewezen? Kan je het dan alsnog ergens anders wel krijgen?
Tis afgewezen omdat m’n man een alcoholverslaving heeft gehad en in een verleden weleens recreatief drugs heeft gebruikt.

Ik zou hier dus nooit ja op invullen? Heb het even opgezocht maar dat ik wel eens een pil popte op festivals hoeft een verzekeraar mi niet te weten. Met een verslaving ligt dat waarschijnlijk anders omdat het in een medisch dossier geregistreerd staat.

Oké, dat was niet helemaal m’n vraag. Wat is je advies?

3 likes

dat je liegt waar mogelijk, blijkbaar

2 likes

Nou dit oprecht. Zolang het niet te achterhalen is door bijvoorbeeld een medisch dossier of iets zou ik dit gewoon achterwege laten. Als hij op dit moment gewoon clean is en niks gebruikt vind ik het totaal niet relevant en werkt het alleen maar in je nadeel klaarblijkelijk.

Ja, wel mee eens. maar ik denk dat je echt alle papier goed moet uitpluizen waar ze toegang toe hebben zodat je zeker niets traceerbaars doet haha @Kusjessoldaat Anderzijds zou ik denken dat je ook wel een verzekeraar moet vinden die dan een grotere premium zou vrage of een specifieke clausule erin kan verwerlen dat je geen recht op x in geval van y?

Joh heb je die vragenlijst weleens gezien :joy: Ze willen zelfs weten of je als kind weleens diarree hebt gehad