Verzekeringen

Nee, Zou ik niet doen. Is het koop of huur?

Het is koop. Het is ook voor de eerste keer dat ik zoiets afsluit, haha

Asbest werd vooral gebruikt vanaf de Tweede Wereldoorlog tot 1993. De kans dat er asbest in een jaren '30 huis zit is eerder klein. Bij die opstalverzekering kun je gewoon ā€˜neeā€™ aanduiden. Voor zover jij weet was er geen asbest en je had ook geen reden om te denken van wel.

Fijn, dankje!!

Er zijn maar weinig huizen van vĆ³Ć³r die tijd waar niks meer aan gedaan is, dus die redenering is misschien wat te kort door de bocht. Ik ken eigenlijk niet anders dan dat daar (wel nog iets ouder dan jaren ā€˜30 - misschien maakt dat uit) ook standaard een asbestclausule bij zit vanwege latere bouwmaterialen bij dakbeschot e.dā€¦ Hoeft ook niet direct een probleem te zijn als er niks mee gebeurd en het niet kapot is. Maar als er niks over in de brochure of bouwkundige keuring staat dan is ā€˜nee, niet dat ik weetā€™ gewoon naar waarheid @JaneDoe, wat de rest ook zegt. Volgens mij betaal ik trouwens niet meer omdat ik wel ja moest aangeven, dus maakt het in dat opzicht ook niet uit.

3 likes

Ik zou persoonlijk letten op in ieder geval de dekkingsgraad, eventuele pakketkorting en duurzaamheid/waar ze zelf in investeren. En de keuze die je maakt is afhankelijk van het risico dat je denkt te lopen en het risico dat je bereid bent te nemen/kan of wilt betalen uit eigen zak. Dus zou daar ook over nadenken.

Maar zit nog bij ABN ook vanwege de gunstige dekking van een pakket dat eigenlijk nergens meer als zodanig verkocht wordt (doorlopende reisverzekering) voor deze prijs. Het zal allemaal vast goedkoper kunnen maar vind de dekkingsgraad en voorwaarden vergelijken zoā€™n gedoe.

1 like

Ik zoek een inboedel en opstal verzekering voor nieuw gekocht huis. En nu vragen ze dit op pricewise:

Heb je de afgelopen 10 jaar je keuken, badkamer of woonkamer vervangen?

De huidige bewoners hebben wel de keuken en badkamer vervangen ja. Maar wij zelf natuurlijk niet.
Wat moet ik invullen denken jullie?

Dan moet je ja invullen. Het gaat erom dat ze willen inschatten wat de waarde is van de keuken en badkamer. Dan maakt het niet uit wie hem heeft vervangen.

2 likes

Ok zoiets dacht ik al wel, bedankt!