Verzekeringen

Wauw bedankt allemaal voor de ervaringen en tips! Er gaat echt een wereld voor me open met die vragen, vooral dat de verzekeringswereld zo hard kan zijn voor iets waar zoveel mensen mee te maken hebben. Maar ja nogmaals, natuurlijk naïef gedacht van mij. We gaan zien wat er uit deze aanvraag komt en anders kan onze hypotheekadviseur vast meedenken. Bedankt!

1 like

Waar hebben jullie een overlijdensrisicoverzekering afgesloten?

Voor mijn man bij asr. De premie p/m is wat lager omdat gedurende de jaren het verzekerde bedrag afloopt. Hij moest wel door een externe arts een medische keuring ondergaan.

1 like

Taf, dat adviseerde de hypotheekadviseur

1 like

Centraal beheer! Ik heb ‘m ook annuitair lopen met m’n hypotheek (voor het hele bedrag), kost ons een tientje pp. Bij ons is ie na de vragenlijst gelukkig meteen goedgekeurd

Hebben jullie tips voor goede reisvezekeringen waarbij zowel privé als zakelijke reizen gedekt zijn? Ik kijk nu naar Univé en Opgroen.

Ik vind het ook zo lastig, want ik denk dat ik medisch wel genoeg gedekt bent via reisverzekering, maar durf het dan ook weer niet aan om het niet aan te vinken.

Ik had vanmiddag even contact met iemand die mijn verzekeringen regelt en hij zei dat het minimaal tussen de 20 en 30 euro zou kosten, terwijl ik ze online voor max 8-9 euro kan vinden.

Ik werk voor de vergelijker die begint met de I :wink: Ik weet dat wij qua dekkingen de dekking ‘zakelijke reizen’ hebben. Als je die aanvinkt ben je ook verzekerd als je zakelijk reist, tenzij je voor je werk in het buitenland gaat wonen. De goedkoopste is volgens mij Unigarant voor een tientje. Ik zit daar zelf ook met m’n reisverzekering en ben tot nu toe erg tevreden!

Oh en qua medisch even kijken of je zorgverzekering misschien al de kosten dekt in het buitenland. Dan hoef je dat op je reisverzekering niet mee te verzekeren.

1 like

Ik zou het ook gewoon navragen bij collega’s die er al een tijd werken, waar zij verzekerd zijn. En in principe zou de werkgever eigenlijk ook wel zaken moeten dekken als er onder werktijd iets met jou gebeurt, dat zou me goed werkgeverschap lijken…

1 like

Lijkt mij toch inderdaad dat een bedrijf daar een collectieve zakenreisverzekering voor heeft @Bergson

1 like

Voor zover ik in de CAO kan vinden zijn we inderdaad tijdens werkzaamheden verzekerd, maar voor de vrije tijd op bestemming, dat juridisch dan wel onder zakelijk valt, moet je dus wel een zakelijke verzekering voor afsluiten, dat wordt ook aangeraden door het bedrijf, en zij bevelen dan Opgroen aan, alleen daar was ik zelf nog niet 100% tevreden over (1500 bij verloren bagage bijv, dat is alleen mijn laptop). Ik zal komende week inderdaad nog wat meer rondvragen, maar ik wil het niet te lang laten omdat ik komend weekend al op reis ga.

Ah op die manier. Soms zit er bij een collectief zakenreis, ook een particuliere dekking, maar dat zal dan hier niet zo zijn mogelijk.

Vanuit ‘de markt’ hoor ik niet de beste verhalen over OpGroen, maar wellicht is dat inmiddels alweer rechtgetrokken.

2 likes