Voetbaltopic (Deel 1)

Wat een heerlijke middag dit :heart_eyes:

2 likes

Mijn vader en broertje gaan dinsdag naar Chelsea - Ajax via via. Ze zitten dan in het thuisvak en mijn vader kreeg zojuist instructies via de mail “het liefst niet praten, anders Engels. Geen ajax kleding aan, niet juichen etc.” Als ik hoor hoe het er beneden aan toe gaat bij Pec - Ajax dan ben ik benieuwd hoe ze dat gaan volhouden :joy:

Haha oh ja klopt, ze zitten inderdaad tussen de Chelsea supporters

Nice dat ze in het thuisvak gaan zitten! Ik heb bij united uit in het thuisvak gezeten en dat was een hele beleving kan ik je zeggen.
Wij liepen in een hele grote groep Ajacieden naar het stadion, daar aangekomen stond de politie oid de groep op te wachten. Werd er gevraagd wie er kaarten voor thuisvak had, die moesten apart staan. Paar minuten later zeiden ze tegen ons in die groep oke daar is de metro, jullie moeten die kant op. Was dus duidelijk niet de bedoeling dat we het stadion in zouden gaan. Ik was met 1 vriendin en zij zei luipaard ik weet het niet hoor, maar ik ga deze wedstrijd niet missen. Dus wij met zn 2en die groep mensen uit. Stadion in, waren aan de late kant, dus het was rustig. Steward vroeg of we voor United waren? Dus wij yesyes united!! Zaten we eindelijk, naast het uitvak. Al die mensen in het uitvak hadden door dat wij ook Ajacieden waren dus riepen al dat wij in het uitvak moesten. Mocht niet. Tijdens de wedstrijd juichten wij dus wel ongegeneerd wanneer Ajax iets goeds deed en een Engelse vrouw paar plaatsen verderop werd helemaal gek van ons Hahah! Dus toen zij steeds geĂŻrriteerder richting ons begon te schreeuwen, mochten we alsnog het uitvak in. We stonden net en toen viel de winnende goal omg wat een feest was dat!

Alleen nu is er geen uitvak natuurlijk, dus denk dat je vader en broertje er verstandig aan doen de instructies op te volgen. Misschien zelfs als ze aangesproken worden doen alsof ze voor een andere Nederlandse club zijn en komen om Ajax te zien verliezen

Ja m’n broertje had al een heel plan met dat hij studeerde in Londen en dat z’n vader langskwam voor een paar dagen en hem dit cadeau had gegeven maar dat ze eigenlijk al 6 jaar in Antwerpen woonden en voor FC Antwerpen waren en graag gewoon een wedstrijd mee wilde maken :joy:

Maar 't is wel zuur. M’n broertje heeft dit cadeau gekregen voor z’n afstuderen dus alles geregeld en geboekt en toen bleek dat Ajax geen uitsupporters mee mocht nemen. Mijn vader zei al als ik dit had geweten dan waren we naar Valencia gegaan

Snap ik dat het mega zuur is! Je denkt leuk tripje naar mooie grote club en leuke stad en dan dit opeens. Valencia was zeker een mooi alternatief geweest als ze het vooraf hadden geweten. Nou hopelijk valt het mee voor ze en zijn ze iig bij een mooie wedstrijd met goeie overwinning van Ajax.

Iemand Everton-Tottenham gekeken? De blessure van André Gomes is echt verschrikkelijk, hopelijk is het een schone breuk!

Ja dat zag er echt niet goed uit. Ook wel sneu voor son, hij was er echt kapot van.

Ja als je naar al die gezichten keek was echt iedereen geschrokken.

1 like

Zo’n zin in vanavond!!! Ik heb echt goeie hoop voor Ajax, geen idee waar het op gebaseerd is, maar ik hou de positiviteit er gewoon maar even in haha

3 likes

Ik vind dat Erik iig een goed verhaal vertelt wat betreft de opstelling.

Die ene lul is iig weer een dikke lul, met zn huis tuin en keuken speler.

1 like

HAHA AJAX IS OKE OLE OLE

Holy shit wat is dit voor wedstrijd al binnen 3 minuten?! Niet saai iig

1 like

Dit begint spannend

Jeeezus wat kut en zonde om zo die vroege voorsprong weg te geven. Echt onnodig :sob:

Nee oké escalated quickly

1 like

Ja beetje jammer dit.

M’n vader en broertje zijn toch binnengekomen, zaten nog wel wat meer ajacieden om ze heen (via dezelfde organisatie geboekt). Ben benieuwd of ze het de hele wedstrijd volhouden haha

3 likes

Ik schakel net in, gelijk al 2 doelpunten gemist. Was het een ‘mooie’ goal van Promes?

Het was een eigen doelpunt, maar hij staat op tv nog op naam van Promes, via Google op naam van Abraham