Ohh mijn god ik zit echt nog steeds te stuiteren avn gisteren! Ik probeer al een uur halfbakken aan eht werk te gaan maar wil nog niet echt lukken haha, zit alleen maar alle stukken over gisteren te lezen.
Wow wat spannend dat ze in de laatste minuut nog een penalty krijgen! Sneu wel voor de veroorzaker
Omg kippenvel! Natuurlijk ben ik voor Ajax als Nederlandse club, maar als dat 'm niet wordt ben ik sowieso voor Liverpool. Die club heeft voor mij echt een gunfactor. Ik hoop ook stiekem dat Mathijs de Ligt daar volgend jaar naast van Dijk gaat spelen!
Straks loting! Ben wel benieuwd. Maar kwam ik net dit artikel tegen
Zou nog best ok zijn, als het waar is.
Ajax - Juventus
Kan zeker een mooie wedstrijd worden!
Klopt jammer genoeg niet. (Zou ook wel heel vreemd geweest zijn)
Ajax - Juventus kan inderdaad een mooie pot worden, wel moeilijk maar goed dat was bij Real ook de verwachting.
Mooie zondag
Ik ga naar de wedstrijd Nederland - Chili, nu al zin in!
Lekker bezig hoor! Ik begrijp alleen geen fluit van die kwalificatie. De nations league heeft toch ook iets met de kwalificatie voor het EK te maken?
De kwalificatieduels zijn in 10 groepen, de nr. 1 en 2 van elke groep heeft een ticket, dat is eigenlijk niet echt veranderd tov vroeger, behalve dat je loting voor de kwalificatiegroep weer samenhangt met je positie in je divisie in de Nations League.
Die hele Nations League bestaat ernaast als een soort leuk, apart, voetbalkwaliteitstimulerend programma, waarmee dan ook nog voor 4 landen een EK-ticket te behalen valt. Hoe dat precies gaat is mij nog steeds niet geheel duidelijk, maar het heeft iets te maken met divisies (A is de beste divisie, daar zitten wij in bijv, D is de slechtste, daar zit Luxemburg bijv. in), binnen die divisies zijn poules, de poulewinnaars spelen om de Nations League-divisie-cup, en als je dan die cup in handen hebt mag je naar het EK. Tenzij je dat al mocht door de reguliere kwalificatie, dan schuift je Nations League-ticket door via een totaal onbegrijpelijke verdeelsleutel op basis van positie in de divisie en de poule (en de maanstand en het aantal lammetjes dat dit jaar geboren is) naar een volgend land.
Haha bedankt voor je uitleg! Ik begrijp het nu een stuk beter in ieder geval. Is minder veranderd dan dat ik dacht.
wie kijkt er meeeeee
Ik!! Zo benieuwd ook! Wat is jullie voorspelling?
ik moet echt ook weer even nadenken hoe we er ook weer voor staan in dit gehele kwalificatiegedoe
volgens mij loopt het in mijn hoofd door elkaar met die gekke nations league
Ik kijk ook! Ik ben alleen nu al mega-geirriteerd door het gescandeer van “alle duitsers zijn homo”.
Ze hebben pas 1 kwalificatiewedstrijd gehad en die ging goed haha
Haha ja ik lees het inderdaad. Ik zat dus met die nations league in m’n hoofd omdat je eventueel via daar ook een EK-plek kon krijgen, maar wie dat systeem snapt… 
nohhh
Nooo 
Ja ik had hier afgelopen week al een hele discussie over omdat ik die dingen ook door elkaar haalde. Echt zo’n onbegrijpelijk systeem. En dat zeg ik niet alleen omdat ik er zelf naast zat
.