Haat is ook wel een groot woord en misschien niet zo handig gekozen, want dat doe ik ook niet 
Ik ben gewoon geen fan van Ajax. Dit elftal vind ik echt fantastisch en ze laten prachtig voetbal zien, maar dat eeuwige WZAWZDB van de aanhang vind ik echt zó hinderlijk. Ik ben zelf supporter van een kleine club en kom ook uit een dorpje, dus het hangt ook allemaal samen met dat ‘arrogante Amsterdamse gepraat’. Bij PSV en Feyenoord heb ik dat totaal niet (en ben daar vast niet de enige in). Lekker Calimero, I know. Ik vind het wel top voor het Nederlandse voetbal.
En dat kan je kinderachtig, gek, niet normaal, etc. vinden, maar voetbal is emotie en zoiets kan er toch ook bijhoren? Niet iedereen hoeft voor dezelfde club te zijn. Ik zit rustig thuis tv te kijken en doe er geen vlieg kwaad mee dat ik er zo over denk, dus ik doe wel normaal joh. Het is niet dat ik ooit heb lopen rellen tegen Ajax supporters omdat ik ze zou haten, dat durf ik niet eens haha. Boeiend wat ik vind.
(M’n vriend is overigens wel voor Ajax, gaat prima samen haha en we accepteren elkaars mening haha)
Het was gister echt insane, heel Leidse vol met scooters en getoeter