Voetbaltopic (Deel 1)

Haat is ook wel een groot woord en misschien niet zo handig gekozen, want dat doe ik ook niet :yum:

Ik ben gewoon geen fan van Ajax. Dit elftal vind ik echt fantastisch en ze laten prachtig voetbal zien, maar dat eeuwige WZAWZDB van de aanhang vind ik echt zó hinderlijk. Ik ben zelf supporter van een kleine club en kom ook uit een dorpje, dus het hangt ook allemaal samen met dat ‘arrogante Amsterdamse gepraat’. Bij PSV en Feyenoord heb ik dat totaal niet (en ben daar vast niet de enige in). Lekker Calimero, I know. Ik vind het wel top voor het Nederlandse voetbal.

En dat kan je kinderachtig, gek, niet normaal, etc. vinden, maar voetbal is emotie en zoiets kan er toch ook bijhoren? Niet iedereen hoeft voor dezelfde club te zijn. Ik zit rustig thuis tv te kijken en doe er geen vlieg kwaad mee dat ik er zo over denk, dus ik doe wel normaal joh. Het is niet dat ik ooit heb lopen rellen tegen Ajax supporters omdat ik ze zou haten, dat durf ik niet eens haha. Boeiend wat ik vind.

(M’n vriend is overigens wel voor Ajax, gaat prima samen haha en we accepteren elkaars mening haha)

4 likes

Ik baal zoooo dat ik niet in Amsterdam ben joh!

Ben je er 30 april of 7 mei weer? :grin: Het was gister echt insane, heel Leidse vol met scooters en getoeter

1 like

Ik durfde bijna hier niks te plaatsen maar heb bijna hetzelfde. Ben zelf voor Feyenoord dus dat is nog gevoeliger. Ik vind het best knap hoor. Maar oprecht heel blij en enthousiast zijn? Nee, ik kan dat niet. En als mensen dat kinderachtig willen noemen, prima maar dat is nou eenmaal mijn gevoel. In Italië of Spanje gun je het ook niet die ene club die nog in de Champions League zit maar omdat Nederland klein is moeten we allemaal ineens achter Ajax staan.

2 likes

noooope pas weer in oktober hahaha

1 like

Dat laatste speelt voor mij ook mee ja. Ajax speelt nu zo goed, het is gewoon mooi om te zien dat een relatief kleine club (vergeleken met de clubs waar ze tegen speelden) zo ver kan komen en ook gewoon terecht wint. Ik kan echt genieten van een De Ligt en De Jong die het nu zo goed doen, dat gaat ook voor het Nederlands elftal heel goed zijn.

Maar ik ben wel blij als ze volgend jaar vertrekken, Ajax weer wat nieuws op moet bouwen en PSV weer gewoon kampioen wordt :innocent:

2 likes

Ik was wel voor Juventus dus baal wel. Maar wel echt leuk dat een Nederlandse club nu in de halve finale staat.

1 like

Hahahaha het is ook zo’n combi tussen mooie en gekke goals. Hallo het is 2-2 en ze spelen 15 min??! :exploding_head::thinking::laughing:

1 like

Ja ik vind het wel leuk om te kijken zo :grin:. Zeker zonder de spanning die ik gisteren had.

Hartslag is letterlijk een stuk lager ook :rofl:

1 like

Ik ben wel blij met deze uitslag. Denk dat Ajax de Spurs beter als tegenstander kan hebben. Zeker nu Son geschorst is.

1 like

Ja precies ook dat inderdaad! Ah no wat zonde! Kan er niet iemand ruilen of iets?

Oh dat wordt dan wel heel lastig! Hahaha ja wie weet :rofl:

1 like

Je hoeft niet heel blij of heel enthousiast te zijn, maar als je van voetbal houdt moet je op zn minst respect hebben voor de prestatie die dit Ajax heeft neergezet en ook wat het voor de andere grote clubs in Nederland doet (rechtstreekse plaatsing CL).

Ik ben nog steeds een beetje hyped na gisteren, ik vond het surrealistisch, mn cluppie, na al die zware jaren van met lege handen staan, kunnen we nu kampioen worden, de beker winnen, en de CL!
Ik had toen Ajax naar de kwartfinales ging een weddenschap gemaakt met een vriend, hij zou een tattoo van Nico laten zetten en ik mijn auto beplakken met een teamfoto als Ajax de CL zou winnen :grimacing::joy:

4 likes

Ik ook nog steeeeeeds hoor. Zit nog steeds filmpjes terug te kijekn en muziek te luisteren en heb echt regelmatig kippenvel hahahahaa. maar kijk dit spel dan joh!!! daar word je toch gewoon gelukkig van

This is the best gif you will watch tonight. It's not a goal, but it is just beautiful to watch. Ajax are amazing. 👌🏾♥️pic.twitter.com/3NIxAG8m9i

— World Cup (@FlFAWC2018) 16 april 2019

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de experience van Ajax - Spurs kijken in een pub in Engeland in m’n Ajax shirt over ene paar weken hahahaha, I’ll report back als ik dat overleef

3 likes

Leuk artikel!

2 likes

Zit Ajax - Groningen te kijken en hoop echt dat ze de 3 punten mee naar huis kunnen nemen… Groningen houdt het goed dicht

Same same. Heb goede hoop.

Haha jij meer dan ik

Het is inmiddels al wat afgenomen